Vernieuwde Daisycon API

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#1
Eén van de aandachtspunten van Daisycon is het blijven bieden van nieuwe en innovatieve features binnen het Daisycon systeem. Een -belangrijk- onderdeel daarvan is de Daisycon API.

Vandaag is de compleet vernieuwde Daisycon API live gegaan. Publishers en adverteerders kunnen hiermee de gewenste data binnenhalen, zoals de statistieken, programma statussen, transacties etc. Adverteerders kunnen hiermee transacties keuren.

Adverteerders en publishers kunnen bij hun account privileges aangeven of hun account bij de API mag, hierbij hebben we twee soorten rechten: Alleen lezen of volledige toegang. Om toegang te hebben tot de API moeten ze dus eerst (zichzelf) toegang verlenen.

Documentatie

Uitgebreide documentatie van de API is te vinden op http://developers.daisycon.com.

Verder ontwikkelen

De developers van Daisycon werken dagelijks aan het (nog) verder verbeteren en optimaliseren van het Daisycon systeem en de daarbinnen beschikbare data. Wilt u weten wat Daisycon voor u kan doen? Neem dan contact met ons op!
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#2
Uiteraard blijven we de op oude API tot nader order gewoon ondersteunen, zoals je dat van ons gewend bent. Dus tijd genoeg voor de migratie. - vragen of suggesties? we horen het graag.

Na de "source mapping" dat we nu aan de adverteerders aanbieden (zij kunnen hiermee zien welke publishers aan één order hebben bij gedragen) zijn we nu bezig met het faciliteren van conversie attributie (toewijzen van transactievergoedingen over meerdere publishers) een van de grootste wijzigingen betreft dan ook de transactie informatie in de API, ga je migreren houd daar rekening mee.

Bovendien is er een hoop nieuwe info beschikbaar, zoals brouwser en device data.

Kortom, hop aan het werk ermee, maak gebruik van de data, automatiseer en optimaliseer je processen en steek je concurrent de loef ermee af.....
 
22 apr 2006
810
1
18
inspiredmedia.nl
#3
mdobro zei:
Uiteraard blijven we de op oude API tot nader order gewoon ondersteunen, zoals je dat van ons gewend bent. Dus tijd genoeg voor de migratie. - vragen of suggesties? we horen het graag.

Na de "source mapping" dat we nu aan de adverteerders aanbieden (zij kunnen hiermee zien welke publishers aan één order hebben bij gedragen) zijn we nu bezig met het faciliteren van conversie attributie (toewijzen van transactievergoedingen over meerdere publishers) een van de grootste wijzigingen betreft dan ook de transactie informatie in de API, ga je migreren houd daar rekening mee.

Bovendien is er een hoop nieuwe info beschikbaar, zoals brouwser en device data.

Kortom, hop aan het werk ermee, maak gebruik van de data, automatiseer en optimaliseer je processen en steek je concurrent de loef ermee af.....
Dit klinkt allemaal erg positief. Ik ben benieuwd naar de uitwerking hiervan en de resultaten dat het zal opleveren.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Kortom, hop aan het werk ermee, maak gebruik van de data, automatiseer en optimaliseer je processen en steek je concurrent de loef ermee af.....
Mijn processen automatiseer ik niet, optimaliseer ze wel, zoals het innemen van het een en ander. De uitvoer is van geheel andere orde, zal ik verder niet op in gaan.

Kan overigens reuze handig om gaan met html + php en dan houdt het op. Gaan m'n hersens op tilt.
Json, jquery, http zoveel en noem maar op, werken bij mij met het systeem 'always in & first out'.
Had begrepen dat aff. marketing hoofdzakelijk "niet programmeren" was, dus ik ga die loef niet afsteken. Heb toch al niets met vocht anders dan pils en jenever.

Maar wanneer jullie die API toch optuigen, zou ik graag opteren - ik ben van nature bescheiden - voor slechts één knop in het dashboard.

Met dan a. de volgende conditie en b. uitwerking :
a. werkt een adverteerder met 'conversie attributie' en ik krijg minder dan 100% ;
b. zo ja, adverteerder dumpen. Eh, voorafgaand aan campagne natuurlijk. ;D

En willen jullie dàt effect automatiseren, mag je dat ook zonder knop doen. Mits bij de naam van de adverteerder dan iets komt te staan van : "heeft zich zelf buiten gesloten .."
It's that simple. 8)
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#5
Ik sluit niet uit dat we ook zo'n knop kunnen maken. Maar niet zo negatief, het zou nog best eens mee kunnen vallen, omdat vele kleintjes soms meer zijn dan een grote. Het is geen eenvoudig verhaal, eerder uiterst complex als je het goed wilt doen. Ik heb er wel vertrouwen in dat we er iets moois en nuttigs, voor ons allemaal, van kunnen maken.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
Marko, ik heb er alle vertrouwen in dat jullie iets moois kunnen maken,
maar dit is een vrij principieel punt.

Nog niet zo heel lang geleden zijn alle netwerken namens hun adverteerders in de stress geschoten omtrent adverteerders die wel en niet (!) kortingscodes wensten toe te passen en elke publisher 'afschoten' zelfs diegenen die er niet mee werkten. Nadat ze in eerder stadium wèl het wonder van de couponcode of vouchercode uit Amerika hebben geïmporteerd ( mede met dank aan Jochem, Alexander c.s. ). En inmiddels niet meer van ophouden weten.
Er zijn onderhand enkele netwerken die een pagina - grote verklaring door publishers wensen, veroorzaakt door ?

Vervolgens zijn er nog een paar toeters en bellen bij gekomen, uiteindelijk werd de retargeting als een konijn uit een hoedje te voorschijn getoverd.
En dat heeft er mede toe geleid, dat we verblijd werden met de geboorte van de cookie-ellende, uitgezakt tot de overbekende "jan in de zak" ofwel 'een uitgezakte bleekscheet-cake'. :D

Basis is en blijft : onkunde bij adverteerders, geadviseerd door mediabureaus die zich met fancy-verhalen willen profileren, waardoor een sfeer ontstaat van 'rupsje nooitgenoeg'. In plaats van gewoon kwaliteit in websites, in de producten die de klant wil in een steeds meer competitieve economie. En als weergave daarvan een kwalitatieve product - datafeed.

Heb er op dit forum nooit een geheim van gemaakt, dat ik de boven aangehaalde slingers en bellen niet kan waarderen, maar blij worden van conversie attributie .... notabene tégen de publisher en zoals jij het aangeeft : "vele kleintjes zijn soms meer dan een grote" ..... komt neer op delen met velen en dus de noodzaak om kwantitatief meer omzet = aantallen te maken ten koste van kwalitatieve content.

Mag aannemen dat jij ook gaat voor 1 Tesla ( bedoel niet de magnetische veldsterkte van Nikola Tesla maar de 'voiture' ) tegenover 10 Fiatjes 500. ;D
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#7
Kom, Kom Ruud,

Niet zo negatief, nogmaals gezegd het zal niet eenvoudig zijn maar ik ben zeker dat conversie-attributie, mits het op een juiste wijze ingezet gaat worden (en daar heb ik wel een hard hoofd in) goed voor de gehele business zal zijn. Niet ter vervanging van de LCC (last click counts) maar ter aanvulling om ook de eerdere inzet van publishers te belonen die nu onvoldoende vergoeding voor hun inzet krijgen.

Kwaliteitsissues, zullen kunnen nu beter dan vroeger voorkomen worden door de beschikbare technologie en er is nog heel veel omzet te halen uit de longtail van publishers.

Dan rij ik straks in een Tesla III en ook een paar keer in een Fiat e500 (wel elektrisch!) lijkt me super, denk eraan delen is vermenigvuldigen ?. :D
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
Gaat niet om negativisme , Marko, maar ik ken m'n Pappenheimers, waar Pappenheim eveneens hardstikke reëel is, in het Beierse Altmühltal ;D

Wanneer ik zie dat een PAN lid als Zanox vreugdevol in campagnevoorwaarden neerzet dat die voorwaarden nièt voldoen aan de PAN richtlijnen, maar de campagne tòch operationeel zet, heb ik qua conversie-attributie voor ogen een meestal niet al te slimme adverteerder ( bij wel slim doet ie het niet ) of medewerker van een mediaburo ( standaard niet slim, anders was ie publisher geworden ) , die dat apparaat moet bedienen als een 5 octaafs klavieren orgel voorzien van een 32 tonig pedaal. Daar is de REST systematiek nog kinderspel bij.

Komen ze niet uit, dus een rake klap op een onbekend aantal beweegbare houtjes. 't wordt een toevalsfactor.
Daarnaast, er zijn adverteerders die via meerdere netwerken werken. Ene netwerk doet strikt naleving PAN, andere doet dat met de 'franse slag'. Kun je beter vóóraf de PAN opheffen ten behoeve van méér duidelijkheid.

Het is niet dat jullie tool niet goed zou zijn, het gaat om het gebruik ervan.
Heb ooit anderen moeten leren schieten met een Belgisch FN 'handkanon', ook heel erg automatisch. Ondanks de Belgisch afkomst best goed. Toch zag ik soldaten met dat wapen heel nieuwe uitkomsten creëren.

En aangezien er toch altijd een spannende relatie is tussen kwantitieve sales a raison van kortingscodes tegenover kwalitatieve sales a raison van contentsites, weet ik op voorhand waar de buit naar toe gaat met of zonder voornoemd orgelspel.

Zoals je zelf aangeeft:
mits het op een juiste wijze ingezet gaat worden (en daar heb ik wel een hard hoofd in)
Blijf ik bij mijn standpunt, lever me adverteerders die solidair zijn met mijn aanpak, en ik schrijf regelrecht alléén naar dié bestemmingen toe, want dan ben ik ook solidair. De status quo is in dat opzicht momenteel niet stabiel en helder.

denk eraan delen is vermenigvuldigen
1% van de Nederlandse bevolking bezit 10% van het nationale vermogen, want bij het (ver-)delen hebben zij beter uitgekeken. Dus wie op voorhand zelf de piketpaaltjes plaats wint de pot !