Afgekeurde leads Ritel

boy1975

Nieuw lid
5 jan 2006
11
0
0
#1
Hallo,

Het valt mij op dat bij Daisycon vooral Ritel Telecom zo ongeveer alle leads afkeurt. Dan praat ik over wel 80 tot 90%.

Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Ik vind het systeem zowieso raar want de shop kan natuurlijk afkeuren wat ze willen. Niemand die dat echt kan controleren toch?

groeten,
Pim
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#2
Bij mij is de keuring van leads van Ritel vergelijkbaar met die van andere telecom affiliates, zo rond de 60% goedkeuring. Ben er zelf niet ontevreven over

In de post over Typhone keuringen geeft Ritel zelf aan dat zo'n 30% goedkeur voor hen gemiddeld is, dus slechts 10-20% goedkeur is wel wat laag. Wat ik de laatste tijd veel zie is dat er meerdere leads zijn vanaf één IP adres. Heb deze maand zelfs iemand die vanaf 1 adres 12x een abonnement bij Ritel heeft afgesloten. Dat wordt ongetwijfeld [vrijwel] allemaal afgekeurd, dus daardoor zal mijn goedkeur precentage wel omlaag gaan. Kijk eens bij "transactie overzichten" of er bij jou ook zoiets aan de hand is.

Het is voor ons als affiliates inderdaad onmogelijk om te zien of leads inderdaad echt goedgekeurd worden. Wat dat betreft ben je inderdaad afhankelijk van de eerlijkheid van de adverteerders. Ik denk ook niet dat Daisycon of andere programma's hier toezicht op [kunnen] houden. Maar ik heb eigenlijk vertrouwen in die eerlijkheid. Als jij bij Ritel 80-90% afkeur hebt en met evenveel verkopen bij bijvoorbeeld Typhone slechts 40% afkeur zul je voortaan die links plaatsen. Dus door te veel afkeur verliest een adverteerder vanzelf links bij publishers.
 
4 jan 2006
4
0
0
www.ritel.nl
#3
Uiteraard willen wij hier even op reageren. Ik kan iedereen verzekeren dat wij alle leads 100% eerlijk beoordelen en wel om de reden die harrie eigenlijk ook al aangeeft: de affiliates doen hun best onze site te promoten en daar staat dan natuurlijk iets tegenover. Hoe meer er goedgekeurd wordt door ons, hoe beter de affiliates hun best doen onze site te promoten omdat ze daar zelf ook beter van worden. En daar worden wij ook weer beter van ;) Helaas hebben we te maken met de 'grillen' van klanten die wel een contract invullen, maar daar vervolgens dan niets mee doen. Of ze vullen hun gegevens in, gaan naar het contract, drukken op de 'terug' toets in internet explorer en gaan vervolgens weer naar het contract...enz. enz. Dit is inderdaad makkelijk te controleren aan de hand van IP-adres en het tijdstip van invullen van het contract. Op die manier zakken de leads redelijk in elkaar. Maar nogmaals, de eerlijkheid van goed- /afkeuring is 100%.
 
4 jan 2006
4
0
0
www.ritel.nl
#6
Langs deze weg wil ik onze gewaardeerde affiliates er op wijzen dat de komende 3 weken geen transacties beoordeeld gaan worden. Dit wegens vakantie en ik heb helaas niemand weten te charteren dit van me over te nemen. Na mijn vakantie zal ik alles zo snel mogelijk weer bijwerken. Dank voor jullie begrip!

Groet, Ruud
Ritel Online Shop