Voorzover ik weet zijn er geen bureaus zoals tradedoubler of m4n die campagnes aanbieden op basis van cpm. Tip zoekt rechtreekse adverteerders voor je site, deze zijn soms wel bereid per view te betalen.
Als je een hele grote site hebt kan je bij WebAds aankloppen. Die doen wel 1 en ander met views. Ze hebben ook versie voor andere webmasters met kleinere sites: Adremedy. Hiermee plaats je een tag op je site en worden banners er automatisch ingezet. Ze zeggen na ruim een week je site te hebben getest en te weten welke banners het meeste opleveren (soort optimaliseringssysteem). Ik heb dat echter niet zien erken. Ik had het ipv Google-Adsense neergezet, maar met Adremedy verdiende ik misschien 1% van wat ik bij Adsense verdien ;D Duidelijk dus waar ik voor heb gekozen 8)
Het hele cost per view lijkt me "zo 1986" Serieus, welk bedrijf gaat er betalen voor iets dat mensen dus duidelijk hebben genegeerd. Misschien eens goed kijken naar de relevantie van je advertenties + content misschien?
Het hele cost per view lijkt me "zo 1986" Serieus, welk bedrijf gaat er betalen voor iets dat mensen dus duidelijk hebben genegeerd. Misschien eens goed kijken naar de relevantie van je advertenties + content misschien?
Het zal je nog verbasen starter. Online marketing gebeurt bijna altijd op basis van CPM. Wij als affiliate marketeers hebben hier weinig mee te maken. Echter vragen alle grote sites zoals Marktplaats, speurders, webwereld, NationaleVacaturebank.nl, Monsterboard etc etc gewoon een tarief op basis van cpm. Voorbeeld: een banner op Marktplaats.nl kost 5,- euro CPM. Dit houd in dat je 500,- euro betaald voor 100.000 views.
Ik denk eerlijk zelf dat dit heus nog wel een keer komt of er al is.. Als de adverteerders bij zo bedrijf nou genoeg betalen per vieuw waarom zou het bedrijf het dan niet aanbieden als daar genoeg animo voor is.
Van Google hoorde ik dat nieuwe bannersysteem van hen ook puur op CPM gaat werken. Adverteerders stellen minimaal EUR 1,00 CPM in. In VS draait dit al redelijk grootschalig test. Chrysler heeft het getest in VS en was er tevreden over.
Voor sommige sites is cost per view veel rendabeler. Er hebben de afgelopen maanden genoeg linken en banners op mijn site gestaan waar niet of nauwelijks op geklikt werd en die al helemaal geen leads genereerden. Als je startpagina hebt, klikken mensen altijd op een link, maar als je site vol staat met content , zoals de mijne, wordt er veel minder geklikt. Ondertussen maak ik wel reclame.
Als ik zelf een buro was, zou ik mij nooit inlaten met een 'pay per view' systeem. Alles wat de webmaster zou moeten doen, is zich aanmelden bij een aantal autohits websites, zijn pc aanlaten, en weglopen. En vervolgens lachend naar de bank.
Als ik zelf een buro was, zou ik mij nooit inlaten met een 'pay per view' systeem. Alles wat de webmaster zou moeten doen, is zich aanmelden bij een aantal autohits websites, zijn pc aanlaten, en weglopen. En vervolgens lachend naar de bank.
Dat is snel genoeg ondervangen lijkt mij barbara. Allereerst worden er unieke views gemeten bij de betere Adview-systemen en ten tweede zijn veel autohits-boosters internationaal en dus zie je al snel dat de verhoudingen niet kloppen en waar de traffic uiteindelijke vandaan komt.
Ik denk dat cpm toch iets is voor grotere portals het afnemen van 20.000 views is niet snel interessant voor een mediaburo.
Stel tientje cpm = 20x 10 = 200 euro media buro wil 50/50 delen 100 eurie over
Moet je ook niet willen als affiliate
Persoonlijk zou ik wel proberen een deel van mijn advertentie ruimte direct te verkopen. Zo kan je toch je basis inkomsten wat opkrikken. Je moet hiervoor alles wel ff efficient inrichten dus prijzen definieren en standaard contractje etc. Daar wil je dus geen media buro tussen hebben als het er een stuk of 10 zijn en gewoon per jaar laten betalen scheelt ook een hoop
Het verschilt gewoon heel erg per campagne of CPM of CPC/CPL rendabeler is maar...
veel grote bureau's schotelen grote adverteerders liever CPM voor en dat vaak tegen woekerprijzen en zetten die vaak weer in kleinere porties ook als CPC campagnes weg.
Daarnaast zij veel grote adverteerders lui of iig huiverig voor afrekenmethodes buiten het bekende en nemen, vaak tegen beter weten in, het ouwe vertrouwde CPM model af.
Bovendien betalen ze 10,- CPM over de verkochte banners. Ze vergeten erbij te vertellen dat ze slechts 10% van de bannerruimte daadwerkelijk verkopen. Daarnaast heb ik ook nog slechte ervaringen over het betaalgedrag van Webads...