Bol.com gaat uit betaling regelen via tradedoubler

3 feb 2007
63
0
0
#1
Het is begrijpelijk dat het uitbetalen van kleine bedragen hoge kosten met zich mee brengt, dus deze stap was te verwachten.
Alleen jammer dat tradedoubler naar mijn ervaring de uitbetaling kunstmatig vast houd. Ik heb al sinds november goegekeurde betalingen staan alleen worden deze niet toegevoegd bij mijn uit te betalen saldo.

Nu zal je zeggen dat het aan de adverteerder kan liggen, maar ik heb 3 tradedoubler accounts en bij alle 3 is hetzelfde het geval.
De uitbetalingen staan allemaal rond de 50,- maar dan bij de een 47,50 en de ander 45,- etc het saldo wat goed gekeurd is en toegevoegd moet worden is meer dan voldoende, en er staan geen datums bij wanneer deze toegevoed worden of soms wel maar dan duurt het nog minimaal een maand.

Dus ik ben niet echt blij met deze stap van Bol.com :(
Wat zijn jullie ervaringen? (ze betalen verder wel netjes uit)
 
24 aug 2005
831
0
0
#2
Op het moment dat een factuur betaald is door de adverteerder komt het bedrag automatisch bij 'uit te betalen bij volgende uitbetalingsronde' te staan.
Dus alleen door geen uitbetalingsrun te doen op betalingsdag (rond de 20ste elke maand) zouden ze het bedrag 'vast' kunnen houden.

Maar goed, dit gaat over BOL die via Tradedoubler gaan betalen.
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
#3
Bericht heb ik dan even gemist, bedankt voor de update. Ik heb nooit klachten gehad over de uitbetalingen, netjes elke maand een creditfactuur en binnen paar weken het geld. Eens kijken of ze dat bij TD ook waarmaken, maar als het op tijd door bol.com wordt betaald, lijkt het me dat het elke maand in de batch meekan.

Ik vraag me alleen af waarom, het lijkt me dat TD ook geld vraagt voor de dienstverlening :)
 

historiek

Nieuw lid
8 apr 2009
37
0
0
www.historiek.net
#4
Zou fijn zijn als de inkomsten van Bol dan worden meegeteld bij de andere inkomsten die via Tradedoubler worden gegeneerd. Ik draai niet zoveel Bol en vond het wel lekker dat ze al bij tien euro uitbetaalden...
 

loggerboy

Nieuw lid
27 mrt 2009
200
0
0
#5
Ik begrijp absoluut niet waarom BOL voor TD heeft gekozen. Kies TT, Zanox, Daisicon of M4N, maar geen TD.
 
24 aug 2005
831
0
0
#6
dat zegt meer over jou loggerboy dan over bol.........
Bol gebruikt het meetsysteem van td, goh, die andere toko's bieden dat niet aan.
En nee, Bol is geen affiliateprogramma gestart, dan zou je opmerking misschien nog te snappen zijn.
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
#7
Ik heb geen klagen over de bol.com/td combinatie hoor. Als alles op orde is zie ik geen probleem, ieder zijn voorkeur en als je het niet zint, gebruik je het toch niet? :p
 
5 mei 2008
9
0
0
#8
Hallo,

Ik ben bij TradeDoubler eindverantwoordelijk voor het beheer en support voor het product dat bol.com gebruikt om het partnerprogramma van bol.com te realiseren.

Over de betalingen in samenwerking met TradeDoubler naar de affiliates/partners van bol.com zo soepel mogelijk te laten verlopen zijn goede afspraken gemaakt. Daardoor kan TradeDoubler de betalingen naar de affiliates/partners van bol.com snel en efficient afhandelen.

Mochten er onverhoopt toch vragen zijn over de uitbetalingen en de samenwerking van bol.com en TradeDoubler verzoek ik even contact op te nemen met bol.com op partner@bol.com

Met vriendelijke groet,

Martijn Smit
Productmanager Td Integral / Technology
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
Mochten er onverhoopt toch vragen zijn over de uitbetalingen en de samenwerking van bol.com en TradeDoubler
het vetgedrukte deel van de opmerking, that's the point.
Ik ben bij TradeDoubler eindverantwoordelijk voor het beheer en support voor het product dat bol.com gebruikt om het partnerprogramma van bol.com te realiseren.
Ben altijd volmaakt gelukkig dat er tenminste iemand van zichzelf durft aan te geven eindverantwoordelijk te zijn, overwegend bestaat de maatschappij sinds enige tijd over mensen die zich achter anderen verschuilen.

Op een gegeven moment had ik de samenwerking met Bol al opgegeven, toch, Ralph meende uit commercieel oogpunt, dat een einde van de samenwerking veroorzaakt door techniek toch wel een slechte zaak was, hij zou het opnieuw met TD opnemen. Resultaat dus nul komma nul.

Het zal nu ruim een jaar geleden zijn, dat ik daarna toch zelf nog maar eens telefonisch kontakt heb gezocht en verdraaid, ik trof een techneut die ook nog commercieel meedacht, en ook nog bereid was om samen met mij het proces na te lopen.
Een proces om van Bol.com een datafeed te verkrijgen.
Niet manueel, het zou automatisch moeten kunnen.

Wil je alle artikelen van Bol in 1 feed, wordt dat allemachtig groot, logisch dat je dan een feed wil comprimeren. Van TD mag het ongecomprimeerd.

Ik wil maar een deeltje, mag dat dan ongecomprimeerd ? Nou nee, vindt TD.
En omdat mijn desbetreffende domein door de hostingbaas niet is voorzien van decompressie in php, moet ik dat bestand schoon krijgen.

Nu hebben voordien alle td- publisher managers mij al voor gek verklaard, alles kon, dus het lag aan mij. Deze techneut ondervond zelf dat het systeem hier duidelijk een steek liet vallen. Dat is het positieve. Negatief : moet opgelost worden door Zweden.

En dat , Martijn Smit , is nu toch zeker een jaar oud en daarvóór was ook al een jaar zeker verlopen. Heb niets meer vernomen van TD.

Is een principe-kwestie, waardoor en waarom ik nagenoeg niet met TD werk.
Omdat de kontakten van jullie kant uit mij niet serieus wensten te nemen.
Omdat zelfs een techneut - die dan wel het probleem signaleert - zelfs dat niet voor elkaar krijgt in afzienbare tijd.

Vanuit die ervaring kan ik me vinden in de opmerking die Loggerboy plaatst en niet in de daaropvolgende mededeling van Jaap.

Toon maar aan dat jullie de techniek aan kunnen èn met relaties kunnen communiceren, dan volgt automatisch het vertrouwen dat het betalingsverkeer via jullie ook zal lukken. 8)
 

phemka

Nieuw lid
2 feb 2009
4
0
0
#10
Hallo,

Heeft iemand anders ook problemen met alle transacties bij bol.com die opeens van status A (approved) naar D (denied) zijn gegaan?

Femke