De content op je ene website, bewust of onbewust ook op een andere, kan / kon altijd rekenen op een warme afrekening zijdens Google, maar plotseling lijken het net op gewone mensen........ ze hebben er iets op gevonden, jawel, de canonnen ;D
Waar het in het kort op neerkomt, door middel van deze regel kun je aanwijzen welke content uniek beoordeeld moet worden en kan dus dezelfde inhoud op de overige pagina's als "niet terzake doend" worden afgeserveerd zonder nare konsekwenties.
Het lijkt mij dermate belangrijk om te weten, dat ik hier ook de url van Google's weblog http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html neerzet om het even goed na te lezen en voor jezelf te bewaren. Na de rel="nofollow" wederom een stap vooruit !
Google, ga zo door : "yes, you can !"
Now, you can simply add this <link> tag to specify your preferred version:
<link rel="canonical" href="http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish" />
inside the <head> section of the duplicate content URLs:
<link rel="canonical" href="http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish" />
inside the <head> section of the duplicate content URLs:
Het lijkt mij dermate belangrijk om te weten, dat ik hier ook de url van Google's weblog http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/02/specify-your-canonical.html neerzet om het even goed na te lezen en voor jezelf te bewaren. Na de rel="nofollow" wederom een stap vooruit !
Google, ga zo door : "yes, you can !"