CTR

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#1
wat is jullie gemiddelde ctr bij websites?
bij mij zit ik met verschillende sites ongeveer tussen de 0,8 en 1,5 %
maar heb totaal geen idee wat beetje normaal is..(dus hoe goed of slecht mijn gekozen teksten voor de google-add is...)

ben hier wel nieuwsgierig naar!
 
W

Wim

Guest
#2
Mijn ctr's op vijf websites zijn
1,6 %
0,6 %
1,0 %
2,4 %
0,0 %
Bij de laatste zijn gewoon teveel anderen waardoor mijn advertentie blijkbaar niet opvalt als hij al getoond wordt.  :)
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#3
de views staan er naast he..
dus dat kan je gelijk zien
ook kan je de positie van je advertenties zien per zoekwoord...
hoe lager het getal, hoe hoger de positie
getal 1 is dus dat hij op de eerste pagina, bovenaan wordt getoond...
 
W

Wim

Guest
#4
De views had ik wel gezien hoor, maar hij wordt niet vaak getoond. De positie bij de laatste is bij zoekwoorden zo rond de 60 en bij de anderen sites tussen 3 en 25
Dus dat die ene site op 0% ctr komt is niet helemaal vreemd als hij positie 60 heeft.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#5
kwaliteit van je advertentie verbeteren
misschien meer zoekwoorden toevoegen
hoeveel gebruik je nu ongeveer??
en als je site wel goed converteerd naar leads, kan je uiteraard ook meer bieden voor de betere zoekwoorden..
 

Clicks

Nieuw lid
1 nov 2005
49
0
0
www.aanbiedingen-web.nl
#6
Op dit moment drie actieve campagnes in AdWords, alle drie met affiliatelinks via TradeDoubler. De CTR over december tot nu toe is 2,9 %, 3,7% en 15,0 %...
Moet wel zeggen dat ik keywords die minder dan 1% CTR halen vrij snel verwijder.

Persoonlijk begin ik direct wijzigingen aan te brengen in alles wat minder dan 2% scoort. Als eerste door het verwijderen van slecht scorende keywords, vervolgens in de ad-text, daarna in de landingpage (als ik daar toegang toe heb tenminste) en pas als laatste door m'n bod te verhogen.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#7
zo'n hoge conversie halen mn zoekwoorden nog niet..


heb alleen een vraagje
ik had een aantal leadbutler integratiepagina's draaien
maar die zijn nu op inactief gezet omdat ik als zichtbare url aanbiedingen-online had staan, waar de pagina zelf uiteraard niet staat..

nu zag ik dat jij, "Clicks" pagina's van TradeDoubler draait in Adwords..
nu vraag ik me af wat voor zichtbare url jij daarvoor gebruikt..??
kan moeilijk opgeven www.integreer.nl :S
 

Clicks

Nieuw lid
1 nov 2005
49
0
0
www.aanbiedingen-web.nl
#10
De manier waarop ik dat organiseer:

per adverteerder een campagne waarin ik per product een advertentiegroep maak.

Voordeel: je kunt heel makkelijk per adverteerder een dagbudget opgeven en per product een toegespitste advertentie schrijven. Daarnaast verschilt eigenlijk als ik het even kan doen voor elk product de landingpage. Naar mijn ervaring (en waarschijnlijk een open deur): hoe relevanter de landingpage tov keyword en advertentietekst hoe lager de CPC en hoe hoger de conversie.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#11
ik probeer juist een integratiepagina te promoten omdat daisycon die onderhoudt :p
dan hoef ik niet bij te houden welke campagnes er starten of stoppen, deze staan er gelijk op..
maar helaas.. dat werkt blijkbaar niet :(
 

Clicks

Nieuw lid
1 nov 2005
49
0
0
www.aanbiedingen-web.nl
#12
Naar mijn ervaring is het aller belangrijkste om goed te scoren op het moment in AdWords relevantie. Zeker na de wijziging van eerder deze maand waarbij ook de landingpage word gebruikt in de berekening van de Quality Score kan ik me niet voorstellen dat een "verzamelpagina" makkelijk goed kan scoren.

De beste resultaten behaal ik dan ook met heel specifieke keywords en advertenties die duidelijk matchen met de landingpage. In zulke gevallen zie ik regelmatig een CTR van meer dan 10% tegen een gemiddelde CPC van 5 cent en zelfs nog lager.
 

s-net

Nieuw lid
20 okt 2005
18
0
0
www.shopping-net.nl
#13
mee eens, idealiter heb je per campagne een advertorial waar de naam van het zoekwword in staat en wijst de link naar een landingspagina met dat keyword prominent aanwezig op die site. CV kan hierdoor met 50% stijgen!