Kijkshop is m.i. asociaal

J

Jacobien

Guest
#1
Op 15 october heb ik een luchtbed besteld. Dat is 16 october verstuurd en ik heb het, meen ik, 17 october ontvangen.
Dan geldt er een 16 dagen niet goed geld terug garantie.
Dus dan zou ik tot 1 november kunnen nadenken of ik het produkt zou willen houden.
In die afkoelingsperiode kreeg ik al een herinneringsmail omdat ik nog niet betaald had.
Op 7 november volgt een schriftelijke herinnering. Dit terwijl er een periode van 8 dagen voor overboekingen staat.
Dus als ik het zou willen houden, zou men 8 dagen moeten rekenen vanaf 1 november.
Enfin vandaag, 1 maand na de bestelling krijg ik een brief van de incasso. Oorspronkelijke bedrag 22,98. Nu 72.01.
Ik had de rekening net betaald en ga dus niet de incasso betalen.
Maar ze sturen dus ook geen aanmaning en als je dus binnen 2 weken na de afkoelingsperiode niet betaald hebt, heb je een incassobureau op je nek.
 
W

Wim

Guest
#2
Ik ga kijkshop niet verdedigen maar een factuur moet je binnen 14 dagen na factuur datum betalen.
Dat je 16 dagen mag nadenken is vriendelijk, maar het is ook niet goed geld terug
Je moet bij Kijkshop sowieso eerst betalen en dan kan het pas terug. Het mag niet terug zonder betalen! (Misschien vreemd maar zo is het wel)
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#3
Ook ik vind dat je wel heel raar redeneerd, er is een GELD TERUG mogelijkheid niet TEST GRATIS.

Als de factuur zegt binnen 14 dagen betalen, moet je dat gewoon doen en niet voor 22 euro een maand gaan wachten.
 
J

Jacobien

Guest
#4
Wim zei:
Ik ga kijkshop niet verdedigen maar een factuur moet je binnen 14 dagen na factuur datum betalen.
Dat je 16 dagen mag nadenken is vriendelijk, maar het is ook niet goed geld terug
Je moet bij Kijkshop sowieso eerst betalen en dan kan het pas terug. Het mag niet terug zonder betalen! (Misschien vreemd maar zo is het wel)
Je krijgt 16 dagen om te besluiten of je een product wilt houden, maar je moet binnen 14 dagen betalen.
Dat is toch al vreemd.
Wat als je op dag 15 of 16 besluit het product terug te brengen.
Dan ben je dus 'officieel' in gebreke terwijl de afkoelingsperiode nog gaande is. Juridisch klopt dat niet.
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#5
Sorry maar je slaat de plank echt volledig mis. Ten eerste praat je over asociaal, maar als iemand een maand een factuur laat liggen vind ik dat als bedrijf erg asosiaal.. als iedereen dat doet zou dat miljoenen kosten. Verder staat er dit:

"Alle getoonde artikelen hebben de normale fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. Bovendien heeft u recht op 16 dagen Omruil Garantie of de Niet Goed / Geld Terug Garantie.

Voorwaarde hierbij is dat het onbeschadigde, niet gebruikte artikel in de originele onbeschadigde verpakking wordt teruggebracht in een van onze filialen, samen met de betaalde kassabon of factuur."

Je MOET dus eerst betalen voor je iets kan omruilen terug brengen. Zoals gezegd, het is geen TEST GRATIS actie.
 
J

Jacobien

Guest
#6
Langace zei:
Sorry maar je slaat de plank echt volledig mis. Ten eerste praat je over asociaal, maar als iemand een maand een factuur laat liggen vind ik dat als bedrijf erg asosiaal.. als iedereen dat doet zou dat miljoenen kosten. Verder staat er dit:

"Alle getoonde artikelen hebben de normale fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. Bovendien heeft u recht op 16 dagen Omruil Garantie of de Niet Goed / Geld Terug Garantie.

Voorwaarde hierbij is dat het onbeschadigde, niet gebruikte artikel in de originele onbeschadigde verpakking wordt teruggebracht in een van onze filialen, samen met de betaalde kassabon of factuur."

Je MOET dus eerst betalen voor je iets kan omruilen terug brengen. Zoals gezegd, het is geen TEST GRATIS actie.
Natuurlijk had ik de rekening eerder moeten betalen, maar ik kan kennelijk niet duidelijk maken dat het verhaal van de kijkshop juridisch niet klopt.
Ik laat het maar hierbij.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#7
Even nagezocht, voor "koop op afstand" gelden specifieke regels. Als ex-jurist kriebelt het altijd een beetje.

Voor de betaling is het onderstaande van belang:

"De termijn (i.e betaaltermijn)[...] gaat in op de dag waarop de consument de goederen ontvangen heeft, mits de verplichte schriftelijke bevestiging dan al binnen is."

Indien je binnen de betaaltermijn had betaald, had je echter geen 16 dagen, maar verplicht 30 dagen bedenktijd.

" Als de consument binnen de termijn betaald heeft, en daarna alsnog de overeenkomst herroept, is de leverancier verplicht om binnen dertig dagen de betaling terug te storten."
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#8
Klantafhandeling is een zaak van kijkshop... zolang ik het maar niet in de afkeur merk. Overigens denk ik zelf dat een grote firma als Kijkshop.nl het wel goed geregeld heeft.

Een ander punt waar ik me echt woest om maak is als ik naar www.kijkshop.nl ga. linkerkolom

http://www.kijkshop-cartridges.nl/ (krijg je GEEN fee over)
http://www.kijkshop-ict.nl/ (Krijg je GEEN fee over)
http://www.kijkshop-hengelsport.nl/ (zie ik wel tracking van daisycon en tradetracker, niet M4N?)
http://www.kijkshop-intiem.nl/ (staan codes van tradedoubler, m4n, tradetracker en daisycon) Alleen is bij M4N dit een apart programma. Als ik iemand op kijkshop.nl binnen laat komen, deze zo naar kijkshop/-ntiem gaat, krijg ik dan wel een fee?

Afijn, het is een leuke shop, maar door dit soort dingen en onduidelijkheden erover hebben ze het voor zichzelf verpest en neem ik ze absoluut niet op.
 
20 mei 2007
1
0
0
#9
Langace zei:
Sorry maar je slaat de plank echt volledig mis. Ten eerste praat je over asociaal, maar als iemand een maand een factuur laat liggen vind ik dat als bedrijf erg asosiaal.. als iedereen dat doet zou dat miljoenen kosten. Verder staat er dit:

"Alle getoonde artikelen hebben de normale fabrieksgarantie van minimaal 1 jaar. Bovendien heeft u recht op 16 dagen Omruil Garantie of de Niet Goed / Geld Terug Garantie.

Voorwaarde hierbij is dat het onbeschadigde, niet gebruikte artikel in de originele onbeschadigde verpakking wordt teruggebracht in een van onze filialen, samen met de betaalde kassabon of factuur."

Je MOET dus eerst betalen voor je iets kan omruilen terug brengen. Zoals gezegd, het is geen TEST GRATIS actie.
Nou ik weet wel dat 1 ding in dit verhaal niet klopt, en dat is dat het artikel in de originele onbeschadigde verpakking wordt teruggebracht....

Volgens de wet is het dus zo (en dat heb ik op tv gezien) dat de verpakking niet bij het artikel hoort. Dus als deze voorwaarde al niet klopt, wat zal er dan verder wel niet kloppen?