Sitegericht versus zoekwoordgericht

J

Jacobien

Guest
#1
Ik heb net een nieuwe campagne opgezet. Zowel zoekwoordgericht als sitegericht. Ben heel benieuwd wat beter werkt.
Heeft iemand al ervaring? Oftewel..wat werkt beter?
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#2
Bij mij is de CTR gemiddeld een factor 8 hoger op zoekgerichte advertenties dan op sitegerichte ads. Maar de CTR alleen zegt natuurlijk niet erg veel omdat bijvoorbeeld ook ads meetellen onderaan een pagina [die misschien niet eens bekeken worden]

Heb wel het idee dat je eigenlijk alleen met zeer specifieke keywords zinvol kunt adverteren. Het gemiddelde adsense blok op een site heeft vaak zo'n 4 of 5 advertenties terwijl er op google zoekpagina's soms wel 10 staan per pagina. Dus of veel betalen voor voordehandliggende keywords of heel specifiek adverteren.
 

PauwR

Nieuw lid
28 dec 2005
25
0
0
#3
CTR is zeker een stuk lager, maar omdat je betaalt per klik is dat niet zo erg. Je krijgt er dus veel gratis exposure voor!

De conversie zal over het algemeen wat lager liggen bij sitegerichte advertenties, omdat bezoekers niet actief op zoek waren naar jouw product/dienst/site.

Je kunt ook een sitegerichte campagne in AdWords opstarten. Daarbij kun je zelf kiezen op welke site(s) je wilt adverteren! Je kunt dit instellen op CPM basis, dus hoeveel je wilt betalen voor 1.000 vertoningen op die site.

Succes!
 

utopiad

Nieuw lid
23 jul 2006
16
0
0
#4
PauwR zei:
CTR is zeker een stuk lager, maar omdat je betaalt per klik is dat niet zo erg. Je krijgt er dus veel gratis exposure voor!

De conversie zal over het algemeen wat lager liggen bij sitegerichte advertenties, omdat bezoekers niet actief op zoek waren naar jouw product/dienst/site.

Je kunt ook een sitegerichte campagne in AdWords opstarten. Daarbij kun je zelf kiezen op welke site(s) je wilt adverteren! Je kunt dit instellen op CPM basis, dus hoeveel je wilt betalen voor 1.000 vertoningen op die site.

Succes!
Fraude komt bij sitegericht adverteren helaas nog steeds veel voor. In veel gevallen is 30% van de clicks bogus en kost jou dus alleen maar geld. Met zoekgericht adverteren is dat minder, tenzij een concurrent even helpt jouw budget omzeep te helpen door op jouw advertenties te klikken.
 
J

Jacobien

Guest
#5
Ik snap je even niet. Ik betaal voor sitegericht adverteren CPM, dus het aantal klikken maakt niets uit.

Ik heb inmiddels wel gemerkt dat je heel goed moet uitkijken waar je adverteert. Voor babywalz heb ik heel gericht sites uitgezocht maar de CTR was laag en ik heb potentiepillen op een techsite gepromoot en daar was de CTR helemaal dramatisch. 1 klik op 3000 vertoningen.
Misschien dat het voor sommige producten wel werkt. Ga me er nog maar eens verder in verdiepen.