@xipe en anderen, onderstaand mailbericht deels geciteerd van TD:
Deze aanpassing biedt voor jou als affiliate extra mogelijkheden om te adverteren in Google. Het is
vanaf 14 september mogelijk om op merknamen (ook op concurrerende merknamen) te bieden en verkeer
door te sturen naar je website en de adverteerder (al dan niet via een landingspagina).
We hebben onze klanten over deze wijziging ingelicht en voorgesteld om hun keyword policy te
controleren en waar nodig aan te scherpen. In de keyword policy van de adverteerder kan daardoor
opgenomen worden dat het niet is toegestaan om te bieden op merknamen of concurrerende merknamen.
Wanneer je je niet houdt aan de keyword policies wordt de aanmelding van het betreffende programma
beƫindigd en wordt de verdiende commissie teruggevorderd.
Let op dus goed op de eventuele wijzigingen van de keyword policies van de adverteerders waarvoor
jij actief bent of actief voor wilt worden.
Zoals gezegd biedt dit wel meer mogelijkheden voor extra traffic naar je sites en naar onze
adverteerders. Wanneer je hier vragen over hebt of advies over wilt, kan er altijd contact opgenomen
worden via het ticketsysteem of direct met een van onze medewerkers.
Met vriendelijke groet,
TradeDoubler
De kleuren en onderstreping zijn door mij aangebracht om het toon- en effectverschil aan te geven.
Begonnen wordt met riante hoop te scheppen voor jou als affiliate ( waarom ineens je en niet u ? ) ,
midscheeps volgt dat zij hun klanten hebben geadviseerd om hun policy aan te scherpen, waarmee voorgaande hoop in de grond wordt geboord,
om af te sluiten met het omhoog boren van voornoemde hoop, in de hoop, dat deze hoopt om bij hen te blijven.
En wat doet elke hoop ? Wat van een hoop verwacht wordt.
Niet iedereen zal het nog weten : in de eeuw voorafgaande aan de vorige eeuw liep Amsterdam voorop met de makelaarsvereniging, zij deden aan makelen = bemiddelen voor 2 partijen, en vingen commissie van 2 partijen. Moet je je voorstellen, je verkoopt een pand hopelijk tegen de hoogste prijs en betaalt voor de onderhandelingskunst, de koper hoopt de laagste prijs te betalen en betaalt voor die onderhandelingskunst. Noem je een spanningsveld. En waar spanning is, volgt meestal ook onweer.
Duidelijk is dat netwerken hun prio altijd bij de adverteerder leggen. Affiliates, tenzij heel groot qua volume, hebben nagenoeg niets in te brengen dan in sprookjes geloven. Al zo vaak is aan de orde geweest, dat wij op hoop en vertrouwen surfers naar adverteerders sturen, maar zij bepalen via condities en vooral via tracking , ontdubbeling en goedkeuring van de click/lead/sale het spel.
Als affiliate kun je wat dan ook uitproberen, als je die laatste fase niet positief haalt, ben je het haasje, met of zonder jouw investering in Adwords.
Ook al zijn enkele netwerken ontstaan door voormalige affiliates, het wachten is op een netwerk, dat zich primair eerst conformeert aan de affiliates, dat netwerk ter beschikking stelt aan adverteerders die zich in hoge mate
zullen moeten conformeren aan de aanbiedende partij i.c. de affiliate, de publi-markt.
Gegeven de onderlinge verdeeldheid, zal dat nog wel even duren. ;D
Wat overblijft is het bieden op merknamen van de mindere goden, degenen die er toe doen, zullen van netwerk, mediaburo, seo-adviseurs tijdig paal en perk stellen. Het zal meer creativiteit vereisen.