Niet altijd alleen de website indeling, bij het aanmaken van de advertentie kijkt de engine naar de relatie tussen advertentie woorden en de gekozen zoekwoorden, plus een snelle check met de metatags en tot slot of de desbetreffende pagina een advertentie-historie bij Adwords heeft.
Pas enkele dagen daarna komt er weer een ander typetje robot langs, die een wat fundamenteler analyse mbt advertentie vs pagina gaat maken en kun je zien dat de verwachtingen omhoog of omlaag aangepast worden.
Maar wat je vaak kan tegenwerken, is bijvoorbeeld een advertentie van sloopschoenen "hergebruiken" die minder goed verlopen is, in ruil voor een nieuwe advertentie over Ferrari's. Feitelijk kun je zo'n exemplaar beter verbergen ( verwijdereren werkt niet ) en gewoon een nieuwe campagne opzetten.
Maar... kijk vooral naar de advertentie tekst plus het feit of het zoekwoord in kwestie al niet "uitgemolken"is. Het woord gratis komt zeker zo vaak voor als het woord hypotheek, dus de kans dat Google aan die advertentie bij jou gaat verdienen, is iets minder groot en dus doen ze het niet gratis. Bij telefoons is gratis iets minder gratis, als je begrijpt wat ik bedoel. 8)