Adwords selectief

9 aug 2007
47
0
0
#1
Voor een website met gratis artikelen moeten wij voor het woord GRATIS 8 euro betalen.
combinaties met het woord gratis liggen tussen 80ct - 8 euro.


In de categorie gsm (website met gsm artikelen) moeten wij voor het woord GRATIS 30ct betalen.

Iemand een idee waarom hier de hoofdprijs wordt gevraagd?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Niet altijd alleen de website indeling, bij het aanmaken van de advertentie kijkt de engine naar de relatie tussen advertentie woorden en de gekozen zoekwoorden, plus een snelle check met de metatags en tot slot of de desbetreffende pagina een advertentie-historie bij Adwords heeft.

Pas enkele dagen daarna komt er weer een ander typetje robot langs, die een wat fundamenteler analyse mbt advertentie vs pagina gaat maken en kun je zien dat de verwachtingen omhoog of omlaag aangepast worden.

Maar wat je vaak kan tegenwerken, is bijvoorbeeld een advertentie van sloopschoenen "hergebruiken" die minder goed verlopen is, in ruil voor een nieuwe advertentie over Ferrari's. Feitelijk kun je zo'n exemplaar beter verbergen ( verwijdereren werkt niet ) en gewoon een nieuwe campagne opzetten.
Maar... kijk vooral naar de advertentie tekst plus het feit of het zoekwoord in kwestie al niet "uitgemolken"is. Het woord gratis komt zeker zo vaak voor als het woord hypotheek, dus de kans dat Google aan die advertentie bij jou gaat verdienen, is iets minder groot en dus doen ze het niet gratis. Bij telefoons is gratis iets minder gratis, als je begrijpt wat ik bedoel. 8)
 
6 nov 2005
802
0
0
#3
het woord gratis is niet beschrijvend genoeg. 'Wat' is er gratis te krijgen, en 'wat' zoekt iemand die enkel op gratis zoekt. Vergelijk het bij de bakker: vraag om 'brood' en de verkoopster zal je ook raar aankijken en vragen 'welk brood.' Door een hogere clickprijs zal Google je dwingen om nog eens goed over je zoekwoordkeuze na te denken. Een zoekwoord als 'gratis gsm' is bijvoorbeeld al veel beschrijvender.
 

Cosmox

Cosmox.nl / Cosmox.be
16 nov 2007
72
0
0
www.cosmox.nl
#4
ouwesmurf zei:
Niet altijd alleen de website indeling, bij het aanmaken van de advertentie kijkt de engine naar de relatie tussen advertentie woorden en de gekozen zoekwoorden, plus een snelle check met de metatags en tot slot of de desbetreffende pagina een advertentie-historie bij Adwords heeft.
....
Wat bedoel je precies met een "snelle check met de metatags"? Ik betwijfel ernstig of de AdWords engine de meta tags van de doelpagina checkt.
 

RickV

Nieuw lid
2 dec 2007
37
0
0
#5
salegigant zei:
Voor een website met gratis artikelen moeten wij voor het woord GRATIS 8 euro betalen.
combinaties met het woord gratis liggen tussen 80ct - 8 euro.


In de categorie gsm (website met gsm artikelen) moeten wij voor het woord GRATIS 30ct betalen.

Iemand een idee waarom hier de hoofdprijs wordt gevraagd?
De hoofdprijs wordt betaald doordat je quality score niet goed is. Hoe slechter je quality score, hoe hoger je minimum bod.

De CTR is een zeer belangrijke factor.

Check ook dit artikel: http://adwords.blogspot.com/2007/10/new-keyword-analysis-page-diagnose-your.html