jworks zei:
Stel dat je bijvoorbeeld datafeeds gebruikt voor een affiliate webshop, dan zou je juist heel veel uitgaande affiliate links hebben. SEO matig zou dit een minpunt kunnen zijn.
Alhoewel ik lang fan ben geweest van datafeeds doe ik er zelf praktisch niks meer mee, her en der nog een feed in zwaar bewerkte/afgeslankte vorm. Persoonlijk denk ik dat Google heel goed in staat is om ritmes binnen websites op te pikken, een script als affilistore werkt in de code bij elke affiliate website hetzelfde (duplicate code
), als een dergelijke website dan best wel thin is (weinig unieke content, veel "bestel nu" linkjes, veel keywords) denk ik dat Google het vanzelf in de basis al minder waarde toekent. Veel uitgaande links heeft niet meer mijn voorkeur, het was een poosje even snel scoren, de meeste thin datafeed websites lopen tegenwoordig al snel tegen een Google penalty aan.
Mijn best scorende SEO website is momenteel juist een website die niet gemaakt is om te verkopen maar om te informeren en te ondersteunen, veel unieke tekst en her en der een Google Adsense, geen linkbuilding op toegepast, enkel wat via twitter en facebook en totaal geen uitgaande links. Nieuwe artikelen worden binnen een minuut geïndexeerd. Naar mijn idee kan ik alleen een panda overleven als ik affiliate marketing terugbreng naar de basis van websites, en dat is informeren en ondersteunen (interactie). Even een stapje terug om forse stappen vooruit te kunnen maken..