Affiliate reisbranche

nomads

Nieuw lid
26 jan 2015
1
0
0
#1
Beste allemaal,

Wij willen een bepaalde niche in de reisbranche aanbieden welke nu beschikbaar is voor de nederlandse en engelse markt maar waarin wij succesvol hebben verkocht aan Spanjaarden welke nu bij betreffende touroperators niet kunnen boeken in het Spaans.

Het idee is een simpele boekingssite waarop wij producten van verschillende touroperators willen aanbieden. Gezien de desbetreffende touroperators geen informatie in het spaans bieden willen wij dat zij in het Spaans direct via one website kunnen boeken. Een affiliate met een doorlink constructie is dus niet goed genoeg. Ik ben bezig om betreffende touroperators te mailen of deze constructie mogelijk is via hun affiliate systeem maar vraag me een paar dingen af

1 is er een andere manier om erachter te komen of dit mogelijk is voor desbetreffende producten zonder dat ik lid ben van bijvoorbeeld tradetracker waarbij de meesten wel aangesloten zitten
2 ik heb begrepen dat om je bij tradetracker aan te sluiten je een website nodig hebt met de nodige content. Nu heb ik een host en ik heb een url en daarnaast heb ik nu een template waarmee ik het een en ander in elkaar heb gezet maar dit staat nog in de kinderschoenen. Kan ik me hiermee toch al bij tradetracker aanmelden?
3 Is dit realiseerbaar via een wordpress template uberhaupt of besteed ik dit beter uit aan een professional die werkt met joomla of drupal? Ik werk op dit moment met de template business finder maar ben er nog niet over uit of hierbij een boekingsformulier te integreren valt.

Ik ben nieuw in de affiliate business en nog een echte beginner hierin. Ik hoop dat er mensen zijn hier die me verder kunnen helpen.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
nomads zei:
Gezien de desbetreffende touroperators geen informatie in het spaans bieden willen wij dat zij in het Spaans direct via one website kunnen boeken. Een affiliate met een doorlink constructie is dus niet goed genoeg. Ik ben bezig om betreffende touroperators te mailen of deze constructie mogelijk is via hun affiliate systeem
Even een reality check: wat je in feite wilt is dat touroperators hun producten in het Spaan beschikbaar stellen (en boekingen in het Spaans afhandelen), terwijl zij daar zelf kennelijk geen markt in zien die voor hen rendabel is.

Dan is de vraag heel simpel: wat heb jij in handen om hen ervan te overtuigen dat die investering voor hen toch rendabel zou zijn? Je hebt nog geen volwaardige website, je hebt geen content en waar je over peinst is wat voor CMS je van de plank wilt trekken om e.e.a. te realiseren.

Je staat dus met compleet lege handen en je vraagt een ander om een investering te doen waar jij (i.t.t. zijzelf) wel een boterhammetje in ziet. Op wat voor manier verwacht je dat dat je zou lukken?

Bovendien: hoe heb jij succesvol verkocht aan Spanjaarden? Zonder website en zonder content? Dat klinkt me wat merkwaardig in de oren. Vertel het hele verhaal eens over hoe je dat dan voor elkaar hebt gekregen. En ook wat het volume is dat je zo realiseert en een succes noemt.

Ik snap echt niks van jouw verhaal. Zelf heb ik internationale sites waarmee ik producten verkoop aan mensen over werkelijk de hele wereld. Per merchant verschilt het aantal talen en muntsoorten waarin ze hun producten beschikbaar stellen. Daarbij verkoop ik dagelijks aan klanten die niet in hun eigen taal worden bediend. En de merchants zien dat natuurlijk, want dat zijn geen amateurs maar professionals die continu analyseren waar hun klanten vandaan komen. En zodra ze merken dat ze succes hebben in een markt die ze niet in de eigen taal benaderen en waarvoor het rendabel is om die taalkeuze aan te bieden omdat dat de conversie verhoogt, zetten ze mensen aan het werk om een extra taal aan te bieden en krijgen ik en de andere affiliates een mailtje dat er een extra taaloptie beschikbaar is waarmee wij ons rendement kunnen verhogen.

Ik kan me een situatie voorstellen waarin ik net even iets alerter ben en een merchant aan zijn jasje trek: ik heb nu zoveel klanten per maand uit Finland die zich moeten behelpen met Engels. Wil je er eens extra naar kijken hoeveel Finse klanten jullie in totaal hebben, want mogelijk is het rendabel om te proberen de conversie te verhogen door hen in het Fins te bedienen.

Maar dan hebben we het wel over volumes die ook voor hen interessant zijn. En dat komt zeker niet voor bij merchants die hun producten nog niet in de wereldtaal Spaans aanbieden.