Club Med

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#1
Hoewel ik nog niet eens zo heel actief ben met Club Med, heb ik onlangs wel een 'leuk' boek van ze ontvangen vanwege de grote hoeveelheid impressies. Ook wel eens leuk, blijkbaar had ik al een tijd een banner draaien op een plek met veel bezoekers :)..

Het boek gaat over allemaal luxe artikelen; levert meteen weer wat inspiratie op voor mooie niche websites :)....

Helaas nog geen merchant gevonden die 150k Patek Philippe horloges tegen 6% aanbiedt :)

Ik vind het leuk om op deze manier eens in het zonnetje gezet te worden...
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
Ilya zei:
Hoewel ik nog niet eens zo heel actief ben met Club Med, heb ik onlangs wel een 'leuk' boek van ze ontvangen vanwege de grote hoeveelheid impressies.
Maar waarom is het dan een topcampagne? Toch niet vanwege een boekje? Ik weet niet wat in jouw ogen een grote hoeveelheid impressies is, maar wat hebben die impressies je opgeleverd? Alleen dat boekje?

In mijn ogen is een topcampagne een campagne die goed converteert. Boekjes, prijsvragen en andere flauwekul doet er verder niet toe: wat levert een bezoeker me op? En uiteraard: wordt er een beetje doorgeklikt op het bannermateriaal of is er weer een stiekemerd bezig die heel veel impressies wil (naamsbekendheid vergroten) zonder dat erop geklikt wordt (en dus evt. betaald moet worden).
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
Maar waarom is het dan een topcampagne?
Mischien omdat Ilya het een topcampagne vindt, PJ, eens zul je er toch achter moeten komen dat er mensen zijn met andere opvattingen dan jij als maatgevend - ik hoop alleen voor jezelf - acht.

Op zich heb je gelijk wanneer je een peptalk neerzet over het runnen van een commercieel spinrag, willen we ook nog een beetje gezellig met elkaar leven moeten we ook tijd nemen en tijd geven aan andere zaken, zelfs flauwekul ontspant namelijk en kan de creativiteit wanneer dat weer nodig is , versterken.
De gemeenschap der "affiliatoren" borrelt, rijdt kart, houdt zich bezig met warme en koude douches en regelmatig "ouwehoeren", totdat we struikelen over een "hotitem" en daarna weer overgaan tot de orde van de dag. That's live... met of zonder Oscar 8)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#4
ouwesmurf zei:
Maar waarom is het dan een topcampagne?
Mischien omdat Ilya het een topcampagne vindt, PJ, eens zul je er toch achter moeten komen dat er mensen zijn met andere opvattingen dan jij als maatgevend - ik hoop alleen voor jezelf - acht.
Juist omdat ik niet alleen mijn opvattingen maatgevend acht ben ik zo benieuwd waarom Ilya het een topcampagne vindt. Hij noemt nu alleen een reclameboekje en niet de overige cijfers (die in mijn ogen inderdaad veel relevanter zijn, anders is kon het weleens een erg duur boekje uit eigen doos zijn).

Op zich heb je gelijk wanneer je een peptalk neerzet over het runnen van een commercieel spinrag, willen we ook nog een beetje gezellig met elkaar leven moeten we ook tijd nemen en tijd geven aan andere zaken, zelfs flauwekul ontspant namelijk en kan de creativiteit wanneer dat weer nodig is , versterken.
Neemt niet weg dat het interessant is om te horen wat er onder de streep overblijft. Geloof me: geld over de balk smijten voor leuke dingen ben ik ook erg goed in, alleen bepaal ik dan wel zelf wat leuk is. En ik kan je verzekeren dat dat zelden of nooit een merchant is (dinertjes met merchants uitgesloten, al zijn dat zelden verliesposten) ;D

De gemeenschap der "affiliatoren" borrelt, rijdt kart, houdt zich bezig met warme en koude douches en regelmatig "ouwehoeren", totdat we struikelen over een "hotitem" en daarna weer overgaan tot de orde van de dag. That's live... met of zonder Oscar 8)
Daarom boek ik de tijd die ik hier rondhang ook niet af als onrendabele uren. Zou een beetje prijzig worden.

Wie is die Oscar trouwens waar iedereen het over heeft? Of post die hier onder een nick? ;D
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#5
He getver PJ...nu heb je mij aan het denken gezet over deze zeer onrendabele campagne :D haha..

Je hebt enerzijds een punt; het is eigenlijk helemaal geen topcampagne, want ik denk dat het voor zich spreekt dat het dan gewoon goed moet converteren en dus ook wat euro's oplevert.

Ik wilde eigenlijk overbrengen dat ik het gebaar van Club Med waardeer, het betekent dat ze energie in een of meerdere affiliates steken. Ik vind dat leuk, los van het rendement. Het zorgt voor een andere manier van contact...

Dus...of ik het reklameboek nu wel/niet leuk vind...ik vind het hoe dan ook wel leuk dat deze merchant uberhaupt zoiets bedenkt...
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#6
Ilya zei:
Ik wilde eigenlijk overbrengen dat ik het gebaar van Club Med waardeer, het betekent dat ze energie in een of meerdere affiliates steken. Ik vind dat leuk, los van het rendement. Het zorgt voor een andere manier van contact...
Precies, heb het boek ook ontvangen en vind het een Top gebaar van een "normale" campagne. Ze kunnen het ook niet doen, maar het is leuk dat ze de moeite nemen om 20 van die boeken te versturen (of wellicht 100 boeken en zo 80 affiliates het gevoel te geven dat ze het toch nog best goed doen :) ).
Dus wat dat betreft een topcampagne, even los van het rendement.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#7
Ilya zei:
Je hebt enerzijds een punt; het is eigenlijk helemaal geen topcampagne, want ik denk dat het voor zich spreekt dat het dan gewoon goed moet converteren en dus ook wat euro's oplevert.
Daar was ik nieuwsgierig naar, want je zei er niets over. Het zou voor hetzelfde geld kunnen dat een campagne die ik blind niet plaats toch goed rendeert. Dan had ik dat graag geweten.

Ik wilde eigenlijk overbrengen dat ik het gebaar van Club Med waardeer
Dat soort gebaren is altijd leuk, hoewel ik persoonlijk liever heb dat het gebaar in een kistje komt dan in een kaft. Vooral tijdens de internet bubble stonden tegen de jaarwisseling de koeriers in de rij om die af te leveren. Is nu toch iets minder: misschien moeten we de merchants, netwerken en mediabureaus op de volgende Affiliatedag een workshop gebarentaal geven. :)