CPM versus CPC

#1
Op Facebook heb de optie te kiezen voor CPC of CPM voor je advertenties en je zou altijd eerst je ads moeten testen met CPC. Maar wanneer schakel je over van CPC naar CPM?

Om hier een antwoord op te krijgen, moet je wat gegevens verzamelen over je ads en kijken wat het maximum zou zijn dat je wil betalen voor CPM gebaseerd op je CTR en CPC voor die advertenties.

Maximum CPM = CPC * CTR * 1000

Bijvoorbeeld, als je 0.30 CPC betaald en je hebt een CTR van 0.25% dan zou het maximum CPM dat je wil betalen het volgende zijn:

Maximum CPM = 0.30 * 0.0025 * 1000 = 0.75

Nu, ik denk het liefst in termen van CPC, dus ik kan de CPM's veranderen om de verschillende CPC kosten te zien die ik zou betalen. De magische formule hiervoor is:

CPC = [CPM / (CTR * 1000)]

Als ik hetzelfde voorbeeld als hierboven gebruik, met de CTR van 0.25%, kan ik verschillende CPM's gebruiken om mijn eigenlijke CPC te weten:

CPC = [0.70 / (0.0025 * 1000)] = 0.28
CPC = [0.50 / (0.0025 * 1000)] = 0.20
CPC = [0.30 / (0.0025 * 1000)] = 0.12
CPC = [0.20 / (0.0025 * 1000)] = 0.08
CPC = [0.10 / (0.0025 * 1000)] = 0.04

Dus je kan zien welk potentieel CPM heeft om je kosten te drukken. door aantrekkelijke advertenties te schrijven en foto's te gebruiken die de aandacht trekken, kan je je CPC drastisch verminderen.