Daisycon inlog problemen en Verder Winkelen

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#1
Hi,

Ik krijg ineens veel mailtjes dat de links op onze website veelal naar Verder Winkelen van Daisycon gaan. Direct controleren uiteraard, kunnen we niet inloggen bij hen.

Heeft iemand anders hier ook last van?
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#3
Vreemd, ik kan niet inloggen. Wordt naar http://www.daisycon.com/nl/login/problem/ doorgestuurd. Links gaan ook allemaal naar Verderwinkelen.

Damn.


Edit: het is dat het om ons zelf gaat en ik/wij al 15 jaar netjes werk doen, anders zou ik zeggen "lijkt alsof je bent afgesloten voor het netwerk"
 

jworks

Nieuw lid
4 jul 2010
25
0
0
www.shoppenbij.nl
#4
Dat login probleem heb ik ook een aantal keer gehad. Meestal werkt het dan na en half uurtje weer.

Verderwinkelen krijg je meestal te zien als de campagne waar je naar linkt is gestopt, maargoed dat wist je natuurlijk al.
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#6
Helaas nog steeds hetzelfde probleem.
Tijd om alle links te verwijderen, ook Wehkamp wordt nu ge-redirect.

Wát er dan ook aan de hand is, ik merk zeker op dat het een trend is geworden niet te reageren /mede te delen als er ergens iets fout gaat bij een bedrijf.

De cultuur van nu is gewoon mensen afsluiten zonder geldige reden, dat hebben wij ook eens met Google gehad na 8 jaar zakendoen en enkele tonnen aan hen betaald te hebben.

Misschien zijn mijn waarden en normen niet meer aan deze tijd besteed;-)

Kan ik een 'schoft' inhuren ergens die voor ons hetzelfde doet?
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#7
Beste Dykwia,

Gisteren heb ik je bericht helaas niet meer gezien, maar ik zou je graag helpen. Heb je ook al contact met ons opgenomen middels de mail support [@] daisycon.com of ticketsysteem? Ik ga direct even uitzoeken wat er aan de hand is met Wehkamp. Zou je je accountnaam kunnen mailen naar ons? Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Lisa Groenewegen
Sr. Publisher Manager
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#8
Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan zo'n 12 uur geleden . Inclusief telefoonnummer en account naam.
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#9
Beste Dykwia,

Uw bericht wat gisterenavond is verstuurd hebben we ontvangen. Ik ga bekijken wat er aan de hand is en zal hierna contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Seger Geerars
Publisher Manager
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#10
Ok, mijn vermoeden was dus waar. Ik heb geen idee wat er is gebeurd, kennelijk iemand iets geprobeerd via onze website:

U heeft transacties gegenereerd met ip adressen uit niet relevante landen als China Hieruit trekken wij de conclusie dat u gebruik heeft gemaakt niet relevant verkeer of scripting in niet relevante landen. Het is ongeloofwaardig dat u deze traffic heeft ingezet op Nederlandse of Belgische internet gebruikers.
Daisycon stelt in deze een zero tolerance beleid. Uw account is dan ook direct gesloten en u kunt hiermee geen geld meer verdienen. De transacties zijn afgekeurd en eventuele inkomsten worden teruggevorderd.
Daar moeten we het mee doen.

Ik begin het een beetje vervelend te vinden. Iedereen die mij in het echte leven kent, weet dat ik de eerlijkste persoon ben die ze kennen. In 15 jaar tijd ben ik dus 4x gebanned ergens omdat anderen met onze links lopen te kloten. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat er zo in de huidige tijd met ons affiliates word omgegaan.

Begin 2000 waren we misschien allemaal minder goed georganiseerd, maar we hadden zeker meer respect voor elkaars inzet.

Ongelooflijk echt.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#12
Ik zal wel weer een dompie zijn, maar bij bovenstaande citaat van daisycon denk ik :

Een sale uit China die niet betaald wordt kan toch gewoon afgekeurd worden?
En iemand die vanuit China bestelt en wel betaalt is toch gewoon goed?

Volg het niet helemaal.
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#13
Dat kan ook. Persoonlijk vraag ik me af waarom iemand anders uit China energie en telefoons besteld;-)

Inmiddels is het duidelijk voor ons dat iemand uit NL met verschillende IP adressen dingen probeert te kopen. User geblocked, ip range geblocked.

Veel meer kunnen we niet doen.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#14
Ok Dykwia, tot hier begrijp ik het allemaal maar persoonlijk vind ik het niet kunnen dat Daisycon omwille van die reden jouw account blokkeert. Ze hanteren daarbij het Google-gedrag met die uitzondering dat ze nadien wél communiceren en dat een leidinggevende je account terug actief gemaakt heeft. Wanneer ze zo'n beoordeling doen, zouden ze op z'n minst naar je geschiedenis mogen kijken en overleggen (al is het in het begin intern) wat ze gaan doen of wat jullie samen kunnen ondernemen om die "fraude" te vermijden.
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#15
Dat is exact wat ik heb gemeld, reden van hun kant is dat er vrijdag een mail naar mij is gezonden met screenshot van 7 transacties (2 personen) uit China.

Ik heb die mail niet gezien en derhalve nooit gereageerd. Uiteraard heb ik aangegeven dat we na zoveel jaar niet nu ineens even gaan kijken of we er met chinese bots wat energie en telefoons kunnen rippen, lijkt mij geen hogere wiskunde.

Naast dat, ik ben denk ik 15-20 jaar ouder dan de gemiddelde persoon die ik aan de lijn krijg overal, tijden zijn gewoon veranderd lijkt het. Ik kan er moeilijk aan wennen.


@showbizzsite
Bij Adwords zijn we ook na enkele tonnen en 8 jaar zomaar afgesloten. Via vrienden die ook in de advocatuur zitten ben ik bij de advocaat van Google uitgekomen na twee maanden, zowel hij als de marketing directeur (die toevallig weer een kennis van een vriendin is) waren het 100% met mij eens dat er niets aan de hand was wat reden voor opschorting was, toch is het zo gebleven, nu al een jaar.

Ze sturen mij nog wel steeds uitnodigingen, waarschuwingen over advertenties (nu aanpassen or else... (maar het is al een jaar afgesloten)), vouchers voor gratis Engage cusrsussen etc.. Ik was een goede klant, jammer dat de tieners die je uit Dublin te woord moeten staan alleen kunnen zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. En met 'zeggen' bedoel ik natuurlijk 'automatisch emailen'.

30.000 mensen in dienst, amper 1 te bereiken: prachtig. De advocaat adviseerde 'gewoon een nieuwe account' te openen, want dat deden er wel meer (staat wel in de voorwaarden dat dat verboden is, maar goed).

Waarden en normen zijn ver te zoeken de laatste tijd op internet. Jammer.

Wij hebben nog steeds geen Adwords. Wellicht volgend jaar van rechtsvorm veranderen en weer opnieuw beginnen, tegen mijn zin in maar het moet. Ook om andere redenen, zoals onder het wurgcontract van mijn 10 jaar geleden afgesloten AOV verzekering uit te komen, abn weigert dat ding om te zetten naar 1 die past (buurvrouw is ZZPer, is voor 4x zo veel verzekerd en betaalt de helft aan premie).

Ik dacht altijd dat een geschiedenis hebben cool was, maar het werkt momenteel een beetje tegen;-).
 
S

svteg

Guest
#16
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Behalve in de non-profit.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#17
Dykwia schreef:
Wát er dan ook aan de hand is, ik merk zeker op dat het een trend is geworden niet te reageren /mede te delen als er ergens iets fout gaat bij een bedrijf.

De cultuur van nu is gewoon mensen afsluiten zonder geldige reden, dat hebben wij ook eens met Google gehad na 8 jaar zakendoen en enkele tonnen aan hen betaald te hebben.

Misschien zijn mijn waarden en normen niet meer aan deze tijd besteed;-)
Heb die indruk ook, hoor het m'n sergeant-instructeur nog zo zeggen : "eerst schieten en dan pas vragen waarom ie in de weg staat" ;D
We hebben het leger bijna opgeheven en wat we nu gaan doen, is een Tomtom naar de tegenpartij sturen, waarbij de bestemmingen verwisseld zijn, land een helicopter bijvoorbeeld niet meer aan boord maar in de woestijn.
Minstens zo effectief.

Maar in een tijd van ongebreidelde proxies en slimmere spiderbots is het misschien wel sympathiek wanneer het netwerk even iets meer uitleg geeft. En vooral ook of wij ook "getroffen kunnen worden". 8)

Is natuurlijk - wat je zegt 'op zn Googles' - om op vrijdag wanneer iedereen bij een netwerk bezig is om te glijden, een mail te versturen zonder reaktie-termijn - om dan op maandag het account af te sluiten wegens gebrek aan reaktie. Dan had men zelf de telefoon moeten gebruiken om de mail aan te kondigen. Of de iphone , moeten wel bij de tijd blijven ;D