vroege vogels op de zondagochtend, van Ilya kan ik het me voorstellen met het tijdverschil, ten opzichte van Caroline, ik was al wel "op" maar laten we zeggen minder aanspreekbaar. Ben meer een avondmens. ;D
on topic : de tijd gaat steeds sneller, wat we het ene moment benoemd hebben als content-publisher versus jagende kortingscode-publishers is a nooit meer terug te draaien en b. de bezoeker heeft zich laten 'opvoeden' en zal ook nooit meer de weg terug gaan.
Ik heb zowel ruim-content sites al sedert het jaar 2000, maar ook (weliswaar geen kortingscodesites ) webshops.
Wanneer ik met mijn contentsite niet inspeel op de commerciele behoefte schrijf ik voor de kat z'n staart. En dan hebben we het vooral over reizen en vakantie, dus op jouw terrein Ilya, zij het dat jouw werkterrein iets meer verderop ligt dan het mijne.
Wanneer de kortingscode-websites de pas wordt afgesneden door de cart-cookie, hebben we de engagement-aktie van Daisycon niet echt nodig.
Maar wat wil de klant ??
Die wil èn de content en er niet voor betalen, zelfs affiliates hebben die neiging ( altijd gratis software en gratis dit en gratis dat )
en en en en en en en de klant wil een stuk minder vroegboeken, maar steeds meer last minute.
En buiten de vakantie zoekt de klant op wasmachine type 1234XL7 en niet op wasmachine-welke-moet-ik-kopen.nl
Produktgericht dus. Hij/zij wil die ene en dan aub plus review, plus en dan nog zoeken ze soms naar kortingen vandaar de behoefte aan de cart-cookie.
Met de hele meute aan adverteerders en affiliates hebben we die surfer aan het verstand gepeuterd, dat je op produkt kunt zoeken en nou zitten we met de brokken. Blijft doorgaan.
En zelfs Google weet dat ook. Want 1000 keer die bovenstaande wasmachine in de index, wordt 'm niet.
De affiliate die nu boven wil komen drijven, moet weer innovatief zijn, iets nieuws bedenken. En zelfs dat heeft Google ook al gemompeld. Laat ik in het midden of ze dan ons welwillend op het oog hebben.
Maar het helpt ons niet, wanneer de adverteerder naast ( middels bijv. zuster of dochter Conversive ) conversie attributie ook nog eens engagement-mapping gaat toepassen.
Het totaal van het keuringsproces is al ingewikkeld en ondoorzichtig genoeg.
Uitgaande van een minimale clickopbrengst-berekening voor ons zelfs overbodig.
Ik zal zeker niet van mezelf zeggen, de beste truucs toe te passen, staat m'n gemakzucht voor garant.
Maar ook op vakantiegebied kunnen we nog veel verbeteren aan eigen conversie, mits we de juiste adverteerders op een betere plek plaatsen.
Daarin zou ik van netwerken best wèl meer toegevoegde waarde willen zien.
Het zou immers vanuit hun ongelooflijk grote data-voorraad-kast een makkie zijn om van meerdere aanbieders toegespitste produkten te leveren in één feed, bij voorkeur door ons zelf te selekteren.
Juist dàt is engagement-mapping, in plaats van gebaseerd op het stenen tijdperk adverteerders en publishers en hun websites als losse entiteiten te blijven zien.
Wanneer je als netwerk weet, dat die ene publisher heel sterk is in 6-daagse vakantie in Staphorst, lever dan alle mogelijke aanbiedingen daarvoor, netwerk breed, maar niet datafeed breed dus geuniformeerd zoals wij het nodig hebben. En ook dat is engagement = Engagement Marketing!
Engagement is namelijk betrokkenheid in gewoon Nederlands.
Een datafeed doorsluizen is een aktie, maar niet betrokken bij het werk van de publisher die uiteindelijk de verkoop moet doen.
Betrokkenheid bij deze aktie, is de publisher toegepaste tools te bieden. Het moet nl beter.
Dat levert méér omzet voor de publisher, méér omzet voor het netwerk, méér omzet voor de adverteerder. Dáár ging het toch om ?
Of zie ik dat verkeerd ....
on topic : de tijd gaat steeds sneller, wat we het ene moment benoemd hebben als content-publisher versus jagende kortingscode-publishers is a nooit meer terug te draaien en b. de bezoeker heeft zich laten 'opvoeden' en zal ook nooit meer de weg terug gaan.
Ik heb zowel ruim-content sites al sedert het jaar 2000, maar ook (weliswaar geen kortingscodesites ) webshops.
Wanneer ik met mijn contentsite niet inspeel op de commerciele behoefte schrijf ik voor de kat z'n staart. En dan hebben we het vooral over reizen en vakantie, dus op jouw terrein Ilya, zij het dat jouw werkterrein iets meer verderop ligt dan het mijne.
Wanneer de kortingscode-websites de pas wordt afgesneden door de cart-cookie, hebben we de engagement-aktie van Daisycon niet echt nodig.
Maar wat wil de klant ??
Die wil èn de content en er niet voor betalen, zelfs affiliates hebben die neiging ( altijd gratis software en gratis dit en gratis dat )
en en en en en en en de klant wil een stuk minder vroegboeken, maar steeds meer last minute.
En buiten de vakantie zoekt de klant op wasmachine type 1234XL7 en niet op wasmachine-welke-moet-ik-kopen.nl
Produktgericht dus. Hij/zij wil die ene en dan aub plus review, plus en dan nog zoeken ze soms naar kortingen vandaar de behoefte aan de cart-cookie.
Met de hele meute aan adverteerders en affiliates hebben we die surfer aan het verstand gepeuterd, dat je op produkt kunt zoeken en nou zitten we met de brokken. Blijft doorgaan.
En zelfs Google weet dat ook. Want 1000 keer die bovenstaande wasmachine in de index, wordt 'm niet.
De affiliate die nu boven wil komen drijven, moet weer innovatief zijn, iets nieuws bedenken. En zelfs dat heeft Google ook al gemompeld. Laat ik in het midden of ze dan ons welwillend op het oog hebben.
Maar het helpt ons niet, wanneer de adverteerder naast ( middels bijv. zuster of dochter Conversive ) conversie attributie ook nog eens engagement-mapping gaat toepassen.
Het totaal van het keuringsproces is al ingewikkeld en ondoorzichtig genoeg.
Uitgaande van een minimale clickopbrengst-berekening voor ons zelfs overbodig.
Ik zal zeker niet van mezelf zeggen, de beste truucs toe te passen, staat m'n gemakzucht voor garant.
Maar ook op vakantiegebied kunnen we nog veel verbeteren aan eigen conversie, mits we de juiste adverteerders op een betere plek plaatsen.
Daarin zou ik van netwerken best wèl meer toegevoegde waarde willen zien.
Het zou immers vanuit hun ongelooflijk grote data-voorraad-kast een makkie zijn om van meerdere aanbieders toegespitste produkten te leveren in één feed, bij voorkeur door ons zelf te selekteren.
Juist dàt is engagement-mapping, in plaats van gebaseerd op het stenen tijdperk adverteerders en publishers en hun websites als losse entiteiten te blijven zien.
Wanneer je als netwerk weet, dat die ene publisher heel sterk is in 6-daagse vakantie in Staphorst, lever dan alle mogelijke aanbiedingen daarvoor, netwerk breed, maar niet datafeed breed dus geuniformeerd zoals wij het nodig hebben. En ook dat is engagement = Engagement Marketing!
Engagement is namelijk betrokkenheid in gewoon Nederlands.
Een datafeed doorsluizen is een aktie, maar niet betrokken bij het werk van de publisher die uiteindelijk de verkoop moet doen.
Betrokkenheid bij deze aktie, is de publisher toegepaste tools te bieden. Het moet nl beter.
Dat levert méér omzet voor de publisher, méér omzet voor het netwerk, méér omzet voor de adverteerder. Dáár ging het toch om ?
Of zie ik dat verkeerd ....