Datafeedr onwerkbaar door feeds

19 aug 2015
1
0
0
#1
Ik heb een vrij succesvolle technologie website met dagelijks zo'n 10.000 bezoekers en ik ben inmiddels begonnen met productpagina's in combinatie met affiliate, echter voer ik handmatig de prijzen in, die worden weergegeven in een tabel. De pagina's bestaan uit een hoop unieke content en ze ranken uitstekend, echter heb ik natuurlijk geen zin om wekelijks alle smartphones, tablets en andere bij langs te gaan om de prijzen handmatig te wijzigen.

Daarom heb ik een Datafeedr abonnementen afgesloten om per product een eenvoudige prijsvergelijker te maken, die ik door middel van een shortcode in mijn Wordpress pagina's kan plaatsen, en deze prijzen worden elke dag automatisch geüpdatet. Maar bij het zoeken naar een recente tablet die bij 10 winkels (Pricewatch) wordt aangeboden, worden er in Datafeedr slechts 2 winkels weergegeven die het product aanbieden, desondanks is het product wel op de website van de overige 8 winkels te vinden.

Gaat er nou iets mis bij Datafeedr of zijn die datafeeds van Nederlandse webwinkels, waaronder Media Markt en Coolblue, gewoon verschrikkelijk slecht en ontbreekt de helft?
 
W

Wim

Guest
#2
Als je zelf even kijkt in de datafeed van mediamarkt en coolblue dan weet je of het tablet er inderdaad niet in staat.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
iemand anders roept op internet dit :
Ook het zoeken naar producten is niet altijd eenvoudig wanneer verschillende adverteerders verschillende benamingen gebruiken voor dezelfde producten. Bovendien zijn niet alle datafeeds op deze manier beschikbaar omdat sommige adverteerders deze niet aanbieden, zodat je dus alsnog de datafeed op een andere manier moet importeren.
En beter kunnen we dat niet uitleggen.

Wanneer je buiten Nederland werkt, kan datafeedr een optie zijn. Zo niet, is het vragen om problemen. Sedert in de jaren '90 begonnen werd met datafeeds, is het alleen maar méér soep geworden, en netwerken willen niet elkaars systeem overnemen. Ze hebben wel een 'pan' maar nee, soep gaat er niet in of uit.

Daarnaast hebben adverteerders en hun mediaburo's ook zo hun eigen politiek, en dan denk jij dat Amerikanen de Nederlandse markt kunnen begrijpen ?

Nog steeds is het zo dat het werken met datafeeds vereist, dat je een grote mate van humor meebrengt. Anders is de ellende niet te dragen. Automatiseren kan iedereen, maar goed automatiseren op basis van onvolledige of afwijkende criteria is alleen voorbehouden aan de Overheid, en het effect ervan merken we dagelijks. 8)