De kaartverkoop van de Vakantiebeurs 2014 is van start gegaan!

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#1
Beste Publisher,

De kaartverkoop van de Vakantiebeurs 2014 is van start gegaan! Online kaartjes bestellen is nu nog voordeliger dan aan de kassa. Bestel ze online en de consument omzeilt ook nog eens de wachtrij bij de kassa.

Prijs: ? 11,50 ipv ? 15,50
Looptijd: 15 november t/m 26 december
Vergoeding: ?3,- cps (per ticket)

Publisher voordelen:
? Commissie: ? 3,- cps
? Cookie lifetime: 30 dagen
? Keuring sales tussen 30 en 45 dagen
? Snelle provisiebetaling
? Hoog goedkeurpercentage

Over de Vakantiebeurs
Van 15 t/m 19 januari begint een vakantie op de Vakantiebeurs. Hier vindt de consument alle informatie die ze nodig heeft om de vakantie van hun dromen uit te kiezen. De Vakantiebeurs is natuurlijk ook een dagje uit. Met exotische muziek en lekker eten alvast de vakantiesfeer opsnuiven en genieten van de vakantie voorpret.

Commissie: ?3,- CPS

Deze promotie kan je niet laten schieten. De banners staan klaar! Meld je hier snel aan voor het programma en profiteer van de online kaartverkoop.

Succes met de promotie!

proxy.php?image=http%3A%2F%2Fad.zanox.com%2Fppv%2Fimages%2Fprograms%2F5574%2F20131115%2Fvakantiebeurs.jpg&hash=0fd5feb2c73d65e386c58e9af15118cd
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
vooropgesteld : ik heb niets tegen Zanox in dit verband.
Heb alleen hinder van kriebels wanneer ik zaken lees die mij wat onlogisch voorkomen op dit forum. Is nu eenmaal een forum en niet een promotieblaadje. Wie promoot kan en moet commentaar kunnen verwachten.

Van 15 t/m 19 januari begint een vakantie op de Vakantiebeurs. Hier vindt de consument alle informatie die ze nodig heeft om de vakantie van hun dromen uit te kiezen
Eh nee, die begint in mijn filosofie op mijn website. Alleen dáár is alle informatie voor een zinvolle keuze.
Deze promotie kan je niet laten schieten. De banners staan klaar!
Eh ja, die promotie moet ik dan dus laten schieten om voorgaande reden.
En nee, ik heb 'm nog steeds, een presentatie-pdf van M4N uit een grijs tijdperk over hoe je als affiliate zou moeten werken tegen de beste opbrengst, en daaruit weet ik dat een banner bepaald niet het beste promotiemiddel is.

Vergoeding: ?3,- cps (per ticket)
en een commissie van x% over de reissom dan dus maar laten schieten.

Ik vind het een goed idee om die tickets te verkopen, MITS op die ticket duidelijk mijn website vermeld staat.

Zo niet, ga ik iets anders promoten en blijf ik me afvragen waarom Zanox hier het belang van affiliates uit het oog heeft verloren.

en de consument omzeilt ook nog eens de wachtrij bij de kassa
en omzeilen gelijkertijd de waardevolle sites van affiliates 8)

En ja, wie het met mij niet eens is, mag ook reageren. ;D
 
24 jan 2008
300
0
0
www.zanox.com
#3
Hi ouwesmurf,

Je hebt met mij te maken als het om de Vakantiebeurs gaat, dus ik ga graag die discussie aan :). We kennen elkaar immers langer dan vandaag!

Ik ben het met je eens dat we in de internetwereld werken en we natuurlijk willen stimuleren om consumenten op internet hun vakantie te laten boeken. Echter is het feit dat de Vakantiebeurs een bepaalde doelgroep heeft, anders dan de snelle jonge internetdoelgroep die alleen maar online hun oriëntatie doet. Door de Vakantiebeurs te promoten heeft een affiliate ook profijt van dit type consument.

Natuurlijk kun je ook nog bedenken dat de Vakantiebeurs het oriëntatietraject van de consument is en daarna nog online wordt gezocht naar de beste prijs.
Het zou dan mooi zijn om EN EN te hebben: vergoeding voor een ticket + een vergoeding voor een geboekte vakantie.

Ik vind het belangrijk dat affiliates de mogelijkheid krijgen om alles te promoten dat interessant is, dus daarbij vergeet ik alles behalve het belang van affiliates.

Mocht je nog aanvullingen hebben, je weet waar je me kunt vinden.

Gr. Liesbeth
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Zeker Liesbeth, kennen we elkaar en ik waardeer je ook op basis van kennis en vaardigheid, maar dat wil nog niet zeggen dat we het altijd met elkaar eens zullen zijn. ;D

Laten we eerst eens kijken wie de organisatie in 2013 meent te hebben gezien vlg. website :
Bezoekersprofiel

Bezoekers van de Vakantiebeurs zijn geïnteresseerd in onder andere
vakantiebeurs
?Zon, zee, strand 35%
?Steden & Cultuur 31%
?Avontuur & Verre Bestemmingen 30%
?Kampeer & Camping 27%
?Fiets & Wandel 21%

Opleidingsniveau en inkomensniveau

Hoogopgeleid, bovenmodaal publiek:
?52% heeft een opleiding HBO of hoger
?67% heeft een inkomen van 1,5 modaal of meer

Vakantiebesteding

?Bezoekers gaan gemiddeld 2,5 keer per jaar op vakantie
?Bezoekers geven gemiddeld zo?n ? 3.500 per persoon per jaar uit aan hun vakantie

> Ter vergelijking: de gemiddelde Nederlander geeft zo?n ? 1.200 per
persoon per jaar uit aan hun vakantie

Oriëntatie op bestemmingen

Bezoekers oriënteren zich op de Vakantiebeurs voor bestemmingen naar:
?Nederland 19%
?Europa 59%vakantiebeurs
?Buiten Europa 61%

> 64% van de bezoekers is van plan om in 2013 in Nederland een vakantie [ spoort niet met 19% hiervoor ]
door te brengen

Top 5 oriëntatie op bestemmingen binnen Europa
1. Italië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Duitsland
5. Oostenrijk/Zwitserland

Top 5 oriëntatie op verre bestemmingenvakantiebeurs
1. Noord-Amerika
2. Indonesië
3. Thailand
4. Australië/Nieuw-Zeeland
5. Zuid-Afrika
Met dit CV hebben we geen jongeren in de pocket die blij zijn met 14 dagen Schiermonnikoog.

Kortom : een publiek wat je als Publisher met een contentsite wilt trekken en niet al te snel wilt doorsturen "ins blaue hinein".

Dan gaat het om de vraag : genoegen nemen met 3 euro of de kans op datgene waarvan je denkt dat je er goed in bent.
Beide heren dienen : gaat nooit samen.

Maar het gaat niet alleen om wat ik vind, het is de bedoeling dat andere forumleden zich hier ook over kunnen laten horen.

Misschien vind de meerderheid wel dat we de content gewoon overboord moeten gooien, gewoon "inleveren" bij Google. Of genoegen nemen met Adsense.
Tenslotte lijkt de bladenmarkt ( achtergronden = content ) ook de weg van de Titanic te gaan.

En gaan we massaal de weg van de kortingscode, de couverts, de boekvandaag of morgen, allemaal met de hoogste korting. En de meest kale prijs / vakantie.

toevoeging, in dit kader informatief ING verhaal : http://www.ing.nl/nieuws/nieuws_en_persberichten/2013/11/In_het_nieuws_prijs_vliegticket_zegt_lang_niet_alles.aspx


Dat is de bedoeling van dit forum ........ wie ?
 
24 jan 2008
300
0
0
www.zanox.com
#5
Je hebt je research gedaan, respect daarvoor naar jou toe.

Laten we concluderen dat

- Alle consumenten andere customer journeys hebben, en dat de Vakantiebeurs een touch point kan zijn.
- De campagne getoetst is bij affiliates op aantrekkelijkheid en die is er, dus dat voor iedere affiliate andere zaken belangrijk zijn om een campagne wel of niet op te nemen
- Ik beloof dat een volgende campagne in travel wel heel interessant voor jou gaat zijn
- Wij het vandaag niet eens gaan worden ;D

Groetjes en fijne avond,
Liesbeth
 

Gumtree

Nieuw lid
13 apr 2008
178
0
0
#6
op de vakantiebeurs kun je niet (of bijna niet) boeken, dat doe je thuis (en sommige mensen zoeken nog een reisbureau op) thuis wordt dat dus internet en daar liggen dus onze kansen.

Het merendeel van het publiek loopt er alleen maar rond met tassen om zoveel mogelijk (oud) papier te verzamelen, twee jaar lang heb ik het als standhouder van dichtbij mogen meemaken, zelf de steekwagen komt er van pas om de tientallen kilo's aan folders en brochures mee te nemen. vervolgens wordt er thuis gefilterd en een beetje gegoogled en misschien komt die bezoeker wel via jou site binnen bij de reisaanbieder naar keuze, of is je informatie beter dan al dat papierwerk en blijft ze nog even hangen om het hele pakket compleet te maken en vervolgens dus via jou sites te boeken.

Daarbij is het aanbod aan reis-aanbieders op de beurs kleiner dan ooit, het zijn voornamelijk locale en landelijke verkeersbureaus die zich presenteren. De reis-aanbieders die actief zijn in de affiliatie markt zijn voor zover in snel kon zien op 2 handen te tellen (fox, djoser, koning aap, hotelkamerveiling.nl, Sawadee, weekendjeweg..... en vast nog wel een paar) m.a.w. ik zie geen concurrentie.

Daarnaast is de vakantiebeurs behoorlijk op zijn retour, (-26k t.o.v. 2012). en ik verkoop liever 100 tickets a ? 3,- dan een paar leads waarvan ik nog moet afwachten of de sale niet wordt toegekend aan een ander kanaal. Wat tegenwoordig de nieuwe trend lijkt te zijn, en na de vakantiebeurs... concentreren we ons gewoon weer op onze dagelijkse dingetjes.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
Blij dat je reageert , muggetje, ik was bijna bang de laatste te zijn die het licht moet uit doen. :D
op de vakantiebeurs kun je niet (of bijna niet) boeken, dat doe je thuis (en sommige mensen zoeken nog een reisbureau op) thuis wordt dat dus internet en daar liggen dus onze kansen.
daar gaat het mij niet om, het gaat me wel om mijn gevoel voor eigenwaarde. Wil ik te allen tijde een groep mensen aan me binden of laat ik ze gaan voor 3 euro per stuk.

Daarbij maak ik best wel onderscheid : Sanoma's startpagina trekt dermate veel traffic en biedt dermate weinig inhoud, dat ze met een banner als deze blij moeten zijn.
De eigenschap van contentwebsites is juist minder bezoek van geïnteresseerden, maar meer kans op een hogere opbrengst per sale. Dat er adverteerders zijn die bereid zijn om de relatie op het spel te zetten weet ik, maar bij te lage opbrengst wens ik ze een prettige vakantie naar niemandsland, permanent.
Het hoeven overigens niet verplicht vakantie-opbrengsten te zijn. Wel gerelateerd. Op die site althans. 8)

Wie biedt er meer ? ;)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#8
ouwesmurf zei:
De eigenschap van contentwebsites is juist minder bezoek van geïnteresseerden, maar meer kans op een hogere opbrengst per sale.
Helemaal mee eens. Met content probeer je de doelgroep het maximale te bieden. En als je dat goed doet ben jij het kanaal waarlangs ze gaan boeken en ontvang je een fee die de moeite waard is en waarmee je je brood kunt beleggen.

Anderzijds kun je dat natuurlijk wel aanvullen met wat kruimelwerk: hier een paar eurootjes omdat iemand een los vliegticket of een reisgids koopt, daar een paar eurootjes voor een verzekering en misschien voor sommigen ook nog een paar eurootjes als iemand oud papier gaat verzamelen op de vakantiebeurs.

Maar een prominente positie, laat staan een banner, zit er natuurlijk niet in. Het wordt toch eerder het rommelhoekje onderaan de pagina, ver beneden de vouw: als je nu nog niks van je gading gevonden hebt, dan is dit misschien wat. Ook dan geldt: liever op een manier dat het iets toevoegt aan de pagina, want ook die laatste zeef moet gefocussed zijn. Dus onderaan een pagina over Barcelona wat linkjes naar hotels, vliegtickets, reisgidsen, huurauto's enzovoorts voor Barcelona.

Dan valt de vakantiebeurs toch echt buiten de boot. Het voegt aan geen enkel onderwerp iets toe maar richt zich op een tamelijk amorf publiek. De thema's van de beurs zijn bovendien altijd zulk vaag marketing-blabla dat die ook geen enkel aanknopingspunt bieden om het op bepaalde plaatsen onder de aandacht te brengen.

Dus hoe zou het de moeite waard zijn om die drie eurootjes binnen te halen? Vanwege het volume? Dan moet je niet bij contentsites zijn. Als alle 100.000 bezoekers hun kaartje online kopen heb je het over drie ton die er te verdelen is. Misschien is het voor een generieke site als die van de Telegraaf de moeite waard om een plakje van die cake binnen te halen? Of voor een site met kortingscodes die veel gratis bezoekers trekt. Maar verder toch echt niet.

Bovendien promoot je, zoals oudesmurf al zei, een ander kanaal dat online. Dat je er veel sales aan verliest geloof ik niet meteen. Schadelijker vind ik wat je uitstraalt naar bezoekers die er niet over peinzen om naar de vakantiebeurs te gaan, want je promoot toch iets van eergisteren dat al jaren kampt met teruglopende bezoekersaantallen: een dagje uit om steekkarretjes vol papieren brochures te verzamelen terwijl je op internet veel actuelere informatie kunt vinden. Het is in die zin hetzelfde als het kanaal van het reisbureau promoten, terwijl die op sterven na dood zijn omdat je juist via internet meteen naar de echte aanbieder kunt gaan.

Wat mij betreft is de vakantiebeurs een symbool van het conservatisme in de branche. Ik moet dan ook heel hard lachen om de laatste reisorganisaties die in december overuren maken om hun brochure op tijd gedrukt te krijgen voor de vakantiebeurs en daarna overspannen raken omdat die handel ook nog een keertje online moet. Die grijpen echt helemaal mis. Tweede kerstdag exploderen de bezoekersaantallen op internet en daarbij vergeleken zijn die dalende bezoekersaantallen van de vakantiebeurs echt peanuts. Maar in plaats van een behoorlijke salesvergoeding te bieden en hun zaakjes online op orde te hebben pompen ze maar geld in papieren brochures, geld om op de vakantiebeurs te staan en paginagrote advertenties in de krant om mensen naar de vakantiebeurs te krijgen. De enigen die eraan verdienen zijn de mediabureaus die al dat geld over de balk mogen smijten.

Vijftien jaar terug kon ik er nog gefrustreerd over raken dat het maar niet lukte om uit te leggen dat je je geld toch beter performance based uit kon geven. Snapten ze niet, want affiliate marketing daar begrepen alleen grote Amerikaanse aanbieders iets van. De Nederlanders kochten alleen wat banners in op pay per view-basis. Inmiddels is er in ieder geval zoveel veranderd dat we kunnen schaterlachen om de laatsten die het nog niet door hebben en na de vakantiebeurs inderhaast nog wat online zichtbaarheid in willen kopen.