Dag Jacobien,
Ten eerste! Ik val jouw niet persoon af
Om even te reageren op jouw post:
1). Ik ben van mening dat als je geinteresseerde bezoekers op je website hebt, je met gepaste advertenties een hogere CTR behaald, dan wanneer dit niet het geval is.
M.a.w.: een voetbalsite (als voorbeeld), moet bezoekers trekken die geinteresseerd zijn in de sport voetbal. Als je dan ads plaatst die communiceren over een "geweldige actie om goedkoop lid te worden van de Voetbal International (= voetbalmagazine)" dan zul je een hogere CTR behalen dan wanneer je bezoekers op dezelfde site hebt die totaal niet geinteresseerd zijn in de sport voetbal. Of als je ads plaats die over koken (voorbeeld) gaan. Wat moet een bezoeker die op zoek is naar voetbalinformatie nu met een banner over "Life and Cooking"?
Nogmaals: bezoekers naar je website krijgen is niet (zo) lastig, maar de juiste doelgroep wel
2) Eveneens nogmaals: Ik val jouw niet af, maar er zijn veel "webmasters" die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
M.a.w.: gratis domeinnamen, niet (willen/ kunnen) investeren in KvK, boekhouder, etc. etc.
Mijn essentie van het verhaal was (in reactie op jouw post): veel webmasters willen (snel, veel) geld verdienen met website's (en investeren veel tijd (wie niet?)), maar ondernemen dit niet professioneel, omdat het ze wellicht aan kennis/ geld ontbreekt. En dan vervolgens klagen ... tja ... "Ik heb 10.000 bezoekers, maar ik verkoop niets ..." (nogal wiedes met bezoekers die niet geinteresseerd zijn in het product!)
3). Adverteren. Ik geef JUIST aan dat BEIDE methoden werken (zowel offline en online). Free publicity is toch het beste wat er is qua reclame ?? Kost niets, levert wel op (al is het maar naamsbekendheid)!
4). Bezoekers via Google (adwords) zijn JUIST top! Ze zijn immers actief opzoek naar het product wat jij "verkoopt". Dus geinteresseerde bezoekers die op zoek zijn naar de sport "voetbal" -> dus kliks!
5). Bedrijven op internet. Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb het over bedrijven die een REDELIJKE OMZET genereren; die zijn (meestal) al enige tijd online.
Bedrijven daarentegen die NIET verkopen, maar wel al jaren online zijn ... wat zullen die fout doen ... ? Waarschijnlijk geen goede reclame / promotie (verkeerde doelgroep/ bezoekers) of het zijn stichtingen die geen winst maken
Maar zijn het dan wel bedrijven te noemen? Een bedrijf (onderneming) is gericht op het maken van winst. Als je dan al jaren geen winst maakt, is er iets niet goed ...
Waarschijnlijk een communicatie-storing 8) Wanneer is de meeting???? :-X
Cheers!