Do You / 50% afkeur?

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#1
Wat hebben die dating sites toch, 50% afkeuren en dan denken dat alles gewoon verder gepromoot wordt voor ze.
Hoe kunnen die verschillen tussen al die verschillende dating sites zo idioot groot zijn qua keuren.

Kleine aanvulling, het blijkt via verschillende inkoop kanalen bijna voor dezelfde afkeur te zorgen.
Voor mij reden (en ik neem aan vele met mij) om e.a. sterk in twijfel te trekken.
 
20 aug 2007
1.253
0
36
affiliate.nl
#2
Is een probleem in het algeheel.. ik twijfel ook wel eens aan de afkeur percentages van sommige providers.

soms zou je willen dat we een stok achter de hand hadden om eerlijk inzicht te krijgen in de afkeuringen.
 

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#3
Sterker nog, waarom is er nog geen methode om dit te controleren? Verplicht betere uitleg waarom wat wordt afgekeurd e.d.

Zijn geen kleine bedragen meer waar we het alle over hebben...
 

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#5
Tja, in het geval van Do You is het simpel. Op een gegeven moment promoot niemand ze meer, dus een beetje korte termijn denken.

Ik zou het bijzonder zinvol vinden als Daisycon de afkeur percentage (over alle conversies) per campange gaat publiceren, dan heb je naar mijn mening al een hele hoop problemen opgelost. Want dan laat een adverteerder het wel om slecht te keuren....
 
9 jun 2008
118
0
0
#6
oplossing lijkt me simpel, bij vreemde hoge afkeur percentages direct omswitchen naar de concurrent. Uiteindelijk zullen adverteerders het wel inzien dat het korte termijn gedrag is om onterecht af te keuren. Ik vergelijk afkeurpercentages van concurrenten met elkaar, als er een uitschieter tussen zit, doe ik er geen promotie meer voor.....

oftewel, ze hebben zichzelf ermee....eerlijkheid duurt 't langst :)
 

svhoek

Nieuw lid
3 dec 2008
119
0
0
#7
Geen genade als Affiliate bij de adverteerder, wij hebben ruim keus.

De beste adverteerders weet hoe ze om moeten gaan met zijn/haar affiliates en die zullen ook door ons als affiliate worden beloond met extra inzet zoals bijv: acties promoten, net even meer aandacht geven op een goede positie etc. etc.

Gewoon eerlijk zijn daar kom je ver mee, zowel adverteerders als affiliates en affiliate netwerken!

Edit: Open kaart spelen en we zijn samen blij.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#8
De betere merchants waarschuwen je op eigen initiatief als het aantal afkeuringen bovengemiddeld is en komen met een heldere uitleg. Dat is heel verstandig, want zo creëren ze vertrouwen en krijgen een streepje voor. Kloppen zij eens aan voor een actie, dan ben je gaarne bereid een stapje extra te zetten. Ook als hun conversie iets te laag is om dat te rechtvaardigen: het gaat er (naast meten=weten) ook om iemand handel te gunnen.

Daar staat tegenover dat merchants hier ook minpunten krijgen, een beetje vergelijkbaar met een lage trustrank. Dat gaat dan om uiteenlopende zaken als mail niet binnen een dag beantwoorden, vage afkeuringen, commissiediefstal (links naar producten waar ze geen commissie over betalen), traag betalen, niet terugbellen, etc. Die trustrank is een multiplier die we gebruiken. Op basis van de opbrengst per bezoeker krijgt een merchant een prominente plaats, een minder prominente plaats of helemaal geen plaats. Maar die opbrengst per bezoeker wordt eerst vermenigvuldigd met de trustrank.

Een aanbieder als Do You verdwijnt dan al snel van de pagina's, ook als de conversie op zich wel redelijk is. Als iedereen zo'n systeem zou gebruiken zouden slechte merchants veel sneller verdwijnen. Want ik weet zeker dat slechte merchants veel te lang op de publishers kunnen parasiteren. Er zijn altijd wel webmasters die het toch willen proberen, ze nog een kans geven, iedere cent meegenomen vinden...

Hetzelfde geldt overigens voor netwerken: voor de merchants waarmee we niet rechtstreeks samenwerken checken we ook bij welk netwerk ze het meest opbrengen. Niet alleen qua commissie maar ook qua conversie. En ook een netwerk krijgt minpunten voor zaken als traag reageren, problemen nooit echt oplossing, feeds verklooien, traag betalen, slap incassobeleid en ga zo maar door. Dus ook onderpresterende netwerken verdwijnen al snel uit beeld.

Op zich zijn alle gegevens beschikbaar om de markt goed te laten werken, maar het is m.i. een teken van de onvolwassenheid van affiliate marketing dat ik zowel merchants als netwerken waar duidelijk erg veel aan schort maar door zie etteren in de markt en zelfs als "experts" zie aangekondigd op de affiliatedag. Blijkbaar hebben zijn er veel affiliates die niet kunnen rekenen. Of die andere belangen hebben.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#9
PJ zei:
De betere merchants waarschuwen je op eigen initiatief als het aantal afkeuringen bovengemiddeld is en komen met een heldere uitleg.
Onzin. Ik doe best wel wat transacties per dag. Hierbij zitten er ook tussen met exreem hoge afkeuringspercentages maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.

PJ zei:
Op basis van de opbrengst per bezoeker krijgt een merchant een prominente plaats, een minder prominente plaats of helemaal geen plaats. Maar die opbrengst per bezoeker wordt eerst vermenigvuldigd met de trustrank.
Lijkt mij erg complex en tijdrovend. Ik zou willen pleiten voor een apart onderdeel op dit forum: "Hoge afkeur adverteerders" maar dan met gradaties erin verwerkt.
 

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#10
"Hoge afkeur adverteerders" groep lijkt me ook wel een aardig idee.

Ik spreek sommige van jullie maandagavond/dinsdag gok ik? Wellicht maar eens verder over praten dan, want er zijn te veel partijen die er een zooitje van maken..... En het e.a. is te ondoorzichtig op dit moment.

Dat iemand zijn topcampange niet bekend wil maken, dat snap ik. Maar "Hoge afkeur adverteerders" lijkt me bijzonder zinvol.
 

svhoek

Nieuw lid
3 dec 2008
119
0
0
#11
bartl zei:
Dat iemand zijn topcampange niet bekend wil maken, dat snap ik. Maar "Hoge afkeur adverteerders" lijkt me bijzonder zinvol.
Topcampagnes komen hier niet aanbod, want een topcampange heeft geen hoge afkeur :)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#12
fgielen zei:
PJ zei:
De betere merchants waarschuwen je op eigen initiatief als het aantal afkeuringen bovengemiddeld is en komen met een heldere uitleg.
Onzin. Ik doe best wel wat transacties per dag. Hierbij zitten er ook tussen met exreem hoge afkeuringspercentages maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.
Je kunt zo hard onzin schreeuwen als je wilt, maar dat neemt niet weg dat ik regelmatig berichten krijg met een verklaring waarom sales zijn afgekeurd.

PJ zei:
Op basis van de opbrengst per bezoeker krijgt een merchant een prominente plaats, een minder prominente plaats of helemaal geen plaats. Maar die opbrengst per bezoeker wordt eerst vermenigvuldigd met de trustrank.
Lijkt mij erg complex en tijdrovend. Ik zou willen pleiten voor een apart onderdeel op dit forum: "Hoge afkeur adverteerders" maar dan met gradaties erin verwerkt.
Complex? Tijdrovend? Als je ook maar een beetje serieus bezig bent met affiliate-marketing dan meet je toch zeker al waar je inkomsten vandaan komen en wat de opbrengst per bezoeker is. Zo moeilijk is het ook weer niet om vervolgens in je scripts een formule in te bouwen om de volgorde van merchants te bepalen. Het zijn bovendien exact dezelfde gegevens die je nodig hebt om je bod per klik te bepalen, dus kun je het ook meteen koppelen aan je adwords-account.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#13
PJ zei:
fgielen zei:
PJ zei:
De betere merchants waarschuwen je op eigen initiatief als het aantal afkeuringen bovengemiddeld is en komen met een heldere uitleg.
Onzin. Ik doe best wel wat transacties per dag. Hierbij zitten er ook tussen met exreem hoge afkeuringspercentages maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.
Je kunt zo hard onzin schreeuwen als je wilt, maar dat neemt niet weg dat ik regelmatig berichten krijg met een verklaring waarom sales zijn afgekeurd.
Welke merchants zijn dit dan? Wellicht doe je veel meer omzet dan mij of je zit in een heel ander segment, maar nogmaals de eerste adverteerder die mij mailt of belt van, "Goh je hebt wel erg veel afkeuringen deze maand. Laten we hier eens over babbelen", die moet nog geboren worden.

fgielen zei:
PJ zei:
Op basis van de opbrengst per bezoeker krijgt een merchant een prominente plaats, een minder prominente plaats of helemaal geen plaats. Maar die opbrengst per bezoeker wordt eerst vermenigvuldigd met de trustrank.
Lijkt mij erg complex en tijdrovend. Ik zou willen pleiten voor een apart onderdeel op dit forum: "Hoge afkeur adverteerders" maar dan met gradaties erin verwerkt.
Complex? Tijdrovend? Als je ook maar een beetje serieus bezig bent met affiliate-marketing dan meet je toch zeker al waar je inkomsten vandaan komen en wat de opbrengst per bezoeker is. Het zijn bovendien exact dezelfde gegevens die je nodig hebt om je bod per klik te bepalen, dus kun je het ook meteen koppelen aan je adwords-account.
Als je veel met Adwords werkt kan ik mij dit wel voorstellen idd. En.... ja, ik ben toch wel serieus bezig met AM.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#14
fgielen zei:
PJ zei:
fgielen zei:
PJ zei:
De betere merchants waarschuwen je op eigen initiatief als het aantal afkeuringen bovengemiddeld is en komen met een heldere uitleg.
Onzin. Ik doe best wel wat transacties per dag. Hierbij zitten er ook tussen met exreem hoge afkeuringspercentages maar dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.
Je kunt zo hard onzin schreeuwen als je wilt, maar dat neemt niet weg dat ik regelmatig berichten krijg met een verklaring waarom sales zijn afgekeurd.
Welke merchants zijn dit dan?
Merchants in de reissector, met name organisatoren van rondreizen in het wat duurdere segment. Het gaat per sale algauw om meer dan honderd euro.

Wellicht doe je veel meer omzet dan mij of je zit in een heel ander segment
Doorgaans in het segment "on request", dus buiten de gepubliceerde vergoedingen.

maar nogmaals de eerste adverteerder die mij mailt of belt van, "Goh je hebt wel erg veel afkeuringen deze maand. Laten we hier eens over babbelen", die moet nog geboren worden.

fgielen zei:
PJ zei:
Op basis van de opbrengst per bezoeker krijgt een merchant een prominente plaats, een minder prominente plaats of helemaal geen plaats. Maar die opbrengst per bezoeker wordt eerst vermenigvuldigd met de trustrank.
Lijkt mij erg complex en tijdrovend. Ik zou willen pleiten voor een apart onderdeel op dit forum: "Hoge afkeur adverteerders" maar dan met gradaties erin verwerkt.
Complex? Tijdrovend? Als je ook maar een beetje serieus bezig bent met affiliate-marketing dan meet je toch zeker al waar je inkomsten vandaan komen en wat de opbrengst per bezoeker is. Het zijn bovendien exact dezelfde gegevens die je nodig hebt om je bod per klik te bepalen, dus kun je het ook meteen koppelen aan je adwords-account.
Als je veel met Adwords werkt kan ik mij dit wel voorstellen idd. En.... ja, ik ben toch wel serieus bezig met AM.
Maar ook als je bezoek gratis is heb je toch exacte cijfers nodig om de winst te maximaliseren en je arbeid te laten renderen? Of, als je het vroom wilt formuleren, om je bezoekers het beste aanbod voor te schotelen?

Zo moeilijk is het echt niet om de statistieken van je advertentie-uitgaven en van je inkomsten te importeren. Wat jij complex en tijdrovend noemt is eenmalig werk: heb je je databases goed opgezet en je scripts op orde, dan is het een kwestie van automatisch importeren.
 

doyou

Nieuw lid
18 mei 2009
1
0
0
#15
Als reactie op het hoge afkeuringspercentage van de inschrijvingen bij Doyou.
Wij gaan daarbij uit van gratis ingschreven deelnemers.

Een deelnemer is niet iemand die zich aanmeldt, half of heel inschrijft en vervolgens een uur of dag erna eenmaal terugkomt en daarna nooit meer.

Een deelnemer is ook niet iemand die zich binnen een dag of wat weer uitschrijft.

Dat er inschrijvingen vele weken blijven staan is omdat we ook wachten nadat iemand zich heeft ingeschreven en binnen 2,3,4 weken niet meer heeft ingelogd of hij of zij dat alsnog gaat doen. Na vijf weken wordt de inschrijving afgekeurd.

Overigens wachten wij ook met het betalen van de vergoeding bij het betalend lid worden van een deelnemer van 3,5,7 en 10 euro voor een maand, kwartaal, halfjaar en jaarlidmaatschap. Dit omdat het ook gebeurt dat sommige deelnemers binnen een maand die betaling storneren.

Verder deleten we direct alle fake inschrijvingen. Dat zijn voornamelijk inschrijvingen van vrouwen van 20 - 25 jaar met schitterende foto's die mannen van 18 - 85 jaar zoeken, een WO of HBO hebben gevolgd en toch kapster o.i.d. zijn enz. Ook die inschrijvingen worden uiteraard niet goedgekeurd. We kijken inderdaad niet naar waar die vandaan komen, maar blokkeren direct dat e-mail adres voor een volgende inschrijving.

Wij hebben er geen enkele moeite mee iemand eens een schermafbeelding te sturen van een overzicht van ons admin scherm en het Docdata scherm, op basis waarvan wij onze keuring hebben gedaan of doen.

Groet, Dizzy de Wijngaert
 

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#16
Bedankt voor jullie open reactie, daar kunnen we wat mee.

Wat ik alleen niet snap? Vanaf het moment dat wij als partij een nieuwe gebruiker aanmelden (en daar een vergoeding voor krijgen) en die gebruiker komt 1x terug? (dus emailadres hebben jullie, account is geactiveerd, gebruiker bestaat e.d. enz).

Dan is dat dus het probleem van ons? Als affiliate?

Terwijl wij ons werk hebben gedaan, immers wat kunnen we meer doen dan dat?
Jullie gebruiken die data daarna niet meer om mailings te versturen? En elke afgekeurde lead wordt dus ook direct verwijdert?

Dat een datingsite (vanwege fake profielen e.d.) het e.a. wist, en wellicht op 20% afkeur komt daardoor, kan ik prima mee leven.

Dat wij met z'n alle een hoop promotie doen, daarvoor betaald krijgen, en achteraf 50% afkeur op onze dak krijgen omdat mensen maar 1x rondkijken en daarna nooit meer terug komen (maar de gegevens wel bewaard blijven, en open staan voor " We missen je! " mailtjes, vind ik niet kunnen...