OMG werft in één dag 12.000 abonnees voor De Telegraaf
Utrecht, 7 maart 2008 - Op 29 februari 2008 heeft Online Marketing Group BV (OMG) een online campagne voor De Telegraaf gevoerd met ongekend succes. Binnen 12 uur zijn er maar liefst 12.000 nieuwe abonnees geworven voor het dagblad. De actie is precies om middernacht gestart en heeft tot 12.00 uur ?s middags geduurd. Daarmee hebben OMG en de Telegraaf een unieke invulling gegeven aan de schrikkeldag.
Sinds tien jaar is OMG gespecialiseerd in de online direct marketing voor uitgevers, financiële instellingen, direct marketing bedrijven, telecom-aanbieders en vele andere grote en kleine organisaties.
Algemeen directeur van OMG Edwin Basten reageert tevreden op de actie: ?Vooraf wisten we al vrijwel exact hoeveel nieuwe abonnees we konden verwachten. Maar dat kan ook niet anders als je al tien jaar bezig bent met dit vak.?
Op basis van de ervaringen die OMG de afgelopen jaren heeft opgedaan, is er een campagnemodel ontwikkeld: het OMG Spinning Wheel. Binnen het OMG Spinning Wheel worden de succesfactoren voor online direct marketing gecombineerd tot een succesformule. Hiermee heeft OMG deze actie tot een geslaagde campagne kunnen maken.
Ook De Telegraaf is enthousiast over de samenwerking. ?We werken natuurlijk al vele jaren met OMG samen, dus we weten wat de online mogelijkheden zijn?, stelt Carole Ravenshorst, Directmarketing Manager. ?Toch heeft dit resultaat ons wel verrast. Het bevestigt dat de strategie van De Telegraaf de juiste is: digitale media zijn nu al van groot belang, niet alleen in de toekomst.?
Basten: ?Ik hoop dat andere ?offline? adverteerders nu ook gaan inzien dat online advertising ongelooflijk veel voordelen biedt: meer controle over het budget, meer inzicht en vooral, meer resultaat. Met deze campagne heeft OMG opnieuw bewezen dat Online Direct Marketing werkt als succesfactoren zoals propositie en creatie goed ingezet worden.