Eduhub verkozen tot Startup van het jaar!

12 mrt 2008
29
0
0
#1
In de Amsterdamse Jimmy Woo vond gisteravond de uitreiking van The Next Web Dutch Startup Awards plaats. Tijdens de uitreiking is Eduhub als grote winnaar uit de bus gekomen. De educatieve zoek-, en vergelijkingssite van Ruben Timmerman werd door het publiek verkozen tot winnaar in de categorie ?Startup van het jaar?.

Lees het hele artikel op de M4N blog of ga direct naar het Eduhub affiliate programma bij M4N.

Commissie: 50% commissie op informatie aanvragen en studiegidsen.
De commissie verschilt per opleiding: tussen de 0,5% en 1% van opleidingsprijs, met een minimum van ?1,-.
Gemiddelde eCPC 2010: ?0,26
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#2
Eduhub

Er wordt nu wel onevenredig veel afgekeurd. Zijn dat allemaal fakers of krijgen jullie gewoon niet uitbetaald vd opdrachtgevers en wordt dat afgewenteld op affiliates?
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#3
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet dat iemand zo'n campagne opneemt.

Eduhub is gewoon een affiliate. Je gaat toch niet je concurrent promoten. Geen sterk staaltje van AM lijkt mij.
Maargoed. Iedereen is vrij om te doen wat ie wil natuurlijk.
 
8 jun 2009
11
0
0
#4
Eva: Het is iets anders: we hebben na overleg met M4N de cookie/fingerprint tijd naar 30 dagen teruggeschroefd. Die heeft altijd op 90 dagen gestaan en zorgde voor enorm veel "questionable" leads; bijv mensen die heel andere zoekwoorden gebruikten om 2x op Eduhub te komen, waarschijnlijk door meerdere mensen op 1 computer (bijv bij het UWV gebeurt dit veel).
Ook werden in onze campagne het grootste deel van de leads door fingerprinting toegewezen, wat in onze ogen in deze B2B-heavy sector onterecht is.

We keuren nu dus de komende 2 maanden relatief veel leads af die een click ouder dan 30 dagen hebben. Straks worden die dus niet meer als lead geteld en hoeven wij ze ook niet af te keuren. Onze eCPC zal hier wellicht onder lijden helaas, maar het zorgt er wel voor dat we uberhaupt de campagne kunnen doorzetten met dezelfde hoge beloning.

fgielen: Het model van Eduhub is inderdaad een affiliate-achtig-model (lead generation). Wij hebben echter 1.800 opleidingsinstituten en M4N zelf een stuk of 5. Je mist dus nogal wat revenue als je alleen met die 5 "direct" werkt.

Overigens zijn bijna alle hypotheek, verzekering adverteerders en veel telecom "winkels" ook gewoon affiliates, en die worden toch ook vrij veel ingezet bij AM, of niet? Ik vind dit dus geen argument eigenlijk :)

Mocht je (of iemand anders) nog vragen hebben, reageer dan gerust of mail mij op ruben at eduhub . nl
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#5
Eduhub

Ik neem alleen de opleidingsinstituten op die niet zelfstandig een affiliateprogramma draaien.

Verder vind ik dat verhaal van 90 naar 30 dagen cookietijd overgaan een beetje bullshit. Daar hoeft de affiliate m.i. niet voor op te draaien. Dat verlies moet je dan maar even nemen. Goede leads dien je goed te keuren. Punt.

#zeergrotefail

fgielen zei:
Ik begrijp eigenlijk sowieso niet dat iemand zo'n campagne opneemt.

Eduhub is gewoon een affiliate. Je gaat toch niet je concurrent promoten. Geen sterk staaltje van AM lijkt mij.
Maargoed. Iedereen is vrij om te doen wat ie wil natuurlijk.
 
8 jun 2009
11
0
0
#6
Eva zei:
Verder vind ik dat verhaal van 90 naar 30 dagen cookietijd overgaan een beetje bullshit. Daar hoeft de affiliate m.i. niet voor op te draaien. Dat verlies moet je dan maar even nemen. Goede leads dien je goed te keuren. Punt.

#zeergrotefail
Goede leads keuren we ook goed, maar het gaat hier dus om leads die geen aanwijsbare link hebben met de klik. Het systeem van M4N markeert ze onterecht als leads, door de te ruime cookietijd en fingerprinting. Wij hebben hier dus een jaar lang teveel voor betaald, dus daar hebben de affiliates van geprofiteerd. Dat vind ik terecht en prima, maar per heden werkt dat dus helaas niet meer zo.

Ik ben benieuwd wat jij als ervaren affiliate vindt van een cookietijd van 90 dagen, en fingerprint leads die 48% van het totaal uitmaken. M4N zegt zelf dat slechts 10% van de gebruikers cookies deleten, dus zoveer fingerprinting is wat mij betreft niet terecht.

Even ter voorbeeld: een lead die wij afkeuren is bijv iemand die op 1 mei binnenkomt met zoekwoord "opleiding supply chain management" en die converteert op 10 juli met een zoekwoord "cursus breien". Daar heeft de click genererende affiliate niet bijgedragen aan de conversie, en is de lead door fingerprinting of computer delen (cookie) onterecht aangemerkt.
 
B

Beachboy

Guest
#7
Verder vind ik dat verhaal van 90 naar 30 dagen cookietijd overgaan een beetje bullshit.
Helemaal mee eens!
Als professioneel bedrijf neem ik aan dat jullie van te voren wisten waar jullie aan begonnen. Of is het allemaal natte vinger werk? "Goh..we krijgen nu wel heel veel leads binnen en laten we de boel dan maar eens gaan afknijpen"
We zijn tenslotte startup van het jaar geworden...

Gevalletje; Bedankt voor de moeite en tot ziens.
 
10 aug 2009
73
0
0
#8
Even ter voorbeeld: een lead die wij afkeuren is bijv iemand die op 1 mei binnenkomt met zoekwoord "opleiding supply chain management" en die converteert op 10 juli met een zoekwoord "cursus breien". Daar heeft de click genererende affiliate niet bijgedragen aan de conversie, en is de lead door fingerprinting of computer delen (cookie) onterecht aangemerkt.

Hmm, gelukkig doe ik geen zaken met jullie, maar dit zou voor mij ook genoeg reden zin om NOOIT zaken met jullie te doen...
 

willem

Nieuw lid
9 jun 2007
298
0
0
www.emarky.nl
#9
Sorry Ruben, maar hierbij moet ik mijn concullega's bijstaan. Ik heb zelf Eduhub niet gepromoot en heb er dus zelf geen last van gehad, maar als een adverteerder die ik promoot overgaat op een kortere cookietijd dan is dat jammer/balen, en kan ik op dat moment zelf beslissen of ik wel/niet doorga met promoten. Als een adverteerder echter met terugwerkende kracht de cookietijd gaat verkorten, dan is dat not-done en zou ik er zelf zeker werk van maken om die sales alsnog goedgekeurd en vergoed te zien worden.

Als affiliate maken we evengoed kosten (traffic inkoop e.d.), en of dit uit kan is een kwestie van simpele wiskunde. Hierin wordt uiteraard uitgegaan van een bepaalde afkeur (gebaseerd op het verleden) met een extra marge, maar door dergelijke acties kan het zomaar zijn dat wij er (flink) op moeten bijleggen.

Nogmaals, not done..
 

wonkel

Nieuw lid
3 sep 2008
148
0
0
#10
RubenTimmerman zei:
Even ter voorbeeld: een lead die wij afkeuren is bijv iemand die op 1 mei binnenkomt met zoekwoord "opleiding supply chain management" en die converteert op 10 juli met een zoekwoord "cursus breien". Daar heeft de click genererende affiliate niet bijgedragen aan de conversie, en is de lead door fingerprinting of computer delen (cookie) onterecht aangemerkt.
Hoezo zou de affiliate hier niet aan bijgedragen hebben? Vanwaar die zekerheid? Men kan toch zoeken op een opleiding voor het werk en dan ook op jullie website toevallig een hobbycursus zien? Die je dan misschien een maand later besteld. Zou lekker worden als bv een Otto sales af gaat keuren omdat mensen bv ooit op kleding binnenkomen en dan later besluiten een fototoestel te kopen. Heeft de affiliate hier dan niet aan bijgedragen? De affiliate is degene die deze kopende bezoeker doorstuurd, lijkt me dan niet echt van belang wat die bezoeker precies besluit te bestellen......
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#11
Hej Ruben,
Ik ben het helemaal met je redenatie eens. Dus als je van 90 naar 30 dagen gaat prima, maarrr :) Zorg dat je al je partners hier proactief van op de hoogte stelt. En de belangrijkste, ga de nieuwe regels niet per terugwerkende kracht toepassen. Dat is geen nette manier van zaken doen. Zoals Wilco al aangaf werkt een affiliate met zijn eigen inkoop die hij weer baseert op resultaten uit het verleden. Er zullen best affiliates zijn die nu "nat" gaan. Ik zou dus even serieus kijken naar je beslissing en welke van jouw partners het precies betreft.

En wel een grote fail van M4N dat ze je niet beter voor hebben gelicht over de impact van je keuze. Je kunt van een adverteerder niet alles verwachten, een netwerk heeft daar ook een rol in denk ik.

Groeten,
Roy Platje
 
6 jan 2010
70
0
0
#12
pfoe, leuke prijs. maar van affiliate marketing cq. omgang met affiliates weinig kaas gegeten ;)

ook lekker gehandeld door m4n, laten we niets zeggen en dit door de adverteerder laten doen, vast niemand die er achter komt.

RubenTimmerman zei:
Even ter voorbeeld: een lead die wij afkeuren is bijv iemand die op 1 mei binnenkomt met zoekwoord "opleiding supply chain management" en die converteert op 10 juli met een zoekwoord "cursus breien". Daar heeft de click genererende affiliate niet bijgedragen aan de conversie, en is de lead door fingerprinting of computer delen (cookie) onterecht aangemerkt.

dus als ik iemand doorstuur naar bol.com met een link naar de frans bauer cd, maar hij besteld er een van guus meeuwis krijg ik geen commissie? nice...... waarom vermeld jullie AM dit niet bij de campagne beschrijving ?