@Elja en Sneup:
1. dank voor het compliment, kan het je niet laten zien, maar heb net even in 't geniep zitten blozen :-*
2. bagatelliseren is zeker niet de bedoeling.
Maar eerst dit, beetje analoog aan het verhaal van PJ, wanneer ik op het forum iets aan de kaak stel, heb ik betrokkenen vooraf al gemailed of gebeld en is er geen bevredigende oplossing gekomen. Het forum is namelijk nooit een vervanging voor een goed gesprek, met wie dan ook, imho.
Dus mijn grief omtrent onwerkbare CSV-feeds met 260 kolommen breed dateert al van half vorig jaar,
gemeld op het forum op deze plek en is tot en met afgelopen week niet opgelost door Tradetracker, ze konden er ook niets van vinden leerde het telefoongesprek en dat verbaast me dan ook niet.
De genoemde topic ging over de feed van Fox, inbegrepen de plaatjes die bij testen niet zichtbaar waren als plaatje maar alleen als een brei van letters, blijkt een foutje van de scripters, maar het zou wel goed gaan in html vorm.
Overigens dus wel reaktie zijdens Fox, maar opgelost, dus niet, nog steeds 260 kolommen.
Langhout via Tradetracker : 260 kolommen breed, nog immer, niet opgelost ook niet nadat de adverteerder al enige tijd geleden is geattendeerd. ( was nu immers een nieuwe website ).
Dan maar uit winkelen bij Daisycon, hebben ze ook een feed, maar heeh : 23 kolommen breed, kàn dus wel net als destijds bij M4N.
Positief punt : Daisycon biedt een realtime inzicht omtrent hoe de velden reageren, bij een plaatje zie je dan wel of niet een plaatje,
bij de url van Langhout - toonbeeld van effektiviteit - zie je direkt dat het niet werkt, een Windows-server foutmelding.
Heb alle begrip voor alle storingen, maar begrijpen doe ik zoiets niet. Dan zijn er dáár ook geen testen gedaan. Niet 1 dag, dagen achtereen.
Gemakshalve verwijs ik naar de berichten van Mozilla die somtijds ook een dagtaak heeft aan het oplossen van feedologie, linke links en dieplinks die naar de oppervlakte zijn gedreven.
En neem de reaktie van Elja hierboven richting PJ : "Ik hoop dat er nog wat over blijft voor je.", kan je verzekeren dat dàt gevoel in dit huis regelmatig voorkomt. Je plant voor een website een x-aantal adverteerders na onderzoek op website en wat je wilt bereiken.
Heel gek, het eindresultaat ziet er dan toch weer héél anders uit.
En dat heeft wel eens gevolgen voor de sfeer in dit huis, het gevoel van 'waar ben ik nu eigenlijk mee bezig' en dat is dan zwakjes uitgedrukt. En dan realiseer ik me - gelukkig - telkens weer dat de tent nog steeds doordraait, dat er dus toch adverteerders zijn met nog wèl goeie spullen.
Dat is geen bagatelliseren, dat is voor mij een zaak van de zaak proportioneel te houden.
Wil je lijnen, kun je gemakkelijker tegen die portie friet met mayo zeggen :"jou moet ik vandaag niet", dan tegen een fors uitdeiende etalage boven de broeksband te moeten vaststellen dat er nog 9 maanden van zware beproevingen moèten volgen.
Zeg het wel steeds vaker :
ondanks de netwerken, ondanks de mediaburo's .
Zeg er wel weer bij : bij elk netwerk kan ik wel weer een mens noemen, dierbaar is een te groot woord, maar ik ben er toch blij mee.
Maar let op : de verantwoordelijkheid ligt bij de leiding die met zijn of haar hoofd in de wolken loopt. Want dat is dan wel de volgende vraag die op komt borrelen :
hoor never die klachten van boekvandaag.nl
hoor never die klachten van no search bv
hoor never die klachten van emesa
hoor never die klachten van olie media
hoor never die klachten van scito media
hoor never die klachten van midsol media
en zo kan ik nog een a4-tje volmaken, uitdrukkelijk personeelsbedrijven.
ofwel ze krijgen een voorkeursbehandeling, zou zomaar kunnen obv omzet, relatie etc.
ofwel ze hebben een leger aan programmeurs die de zuurkool* tot een niveau zonder zuur tillen
ofwel ze selecteren strakker
of een combinatie van die drie. En blijven we opgescheept met het zwakkere echelon.
Maar aan het eind van de rit moeten we wel verder, ondanks dat het die direkteuren van netwerken en adverteerders een zorg zal zijn 8)
* scheikunde : leven is een kwestie van zuren en bazen (zie je een 's' staan, is een drukfout) , er zijn altijd maar weinig bazen, en heel veel zuren. de zuren geven en de bazen nemen (Brønsted). Een oprispinkje is dan simpel de optimisme overdracht aan de bazen en lost de druk op ;D