Gedragscode voor ontdubbeling en conversieattributie door adverteerders

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#1
Het Platform Affiliate Netwerken (PAN) waar Daisycon een van de oprichters van is, heeft vandaag een Code of conduct gelanceerd met richtlijnen voor adverteerders omtrent conversieattributie en ontdubbeling van transacties.

Daisycon en de andere leden van het PAN streven er uiteraard naar dat adverteerders zo veel mogelijk op een juiste manier ontdubbelen. Bij adverteerders die niet aan de Code of conduct voldoen zal een melding komen te staan. Ook zal vermeld worden op welke wijze zij van de Code of conduct afwijken.

Het doel van de Code of conduct is enerzijds transparantie te bieden aan publishers, zodat jij als publisher zelf kunt kiezen of je een adverteerder promoot die niet volgens de richtlijnen het PAN ontdubbelt. Anderzijds heeft deze Code of conduct tot doel adverteerders bewust te maken van de noodzaak van juist en eerlijk ontdubbelen en hier actie op ondernemen.

Belangrijk is dat deze Code of conduct door alle leden van het PAN wordt doorgevoerd. Hierdoor zal bij alle aangesloten netwerken eenzelfde melding worden getoond. Het PAN benadrukt dat bij affiliatenetwerken die niet bij het PAN zijn aangesloten adverteerders over het algemeen op eenzelfde manier ontdubbelen.

Het PAN heeft als streven alle afspraken binnen de Code of conduct op 28 februari 2014 in zijn geheel te hebben doorgevoerd.

Lees hier de hele code of conduct.
 
2 mrt 2009
183
0
16
#2
Goed dat hier door het PAN richtlijnen voor zijn opgesteld!

Kunnen jullie iets vertellen over welke acties jullie (gaan) ondernemen naar aanleiding van deze code of conduct?
Hoe zorg je er voor dat adverteerders zich hier aan houden en hoe controleer je dat?
 

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#3
Beste Sjoerd,

Zoals we hierboven melden zal bij adverteerders die niet aan de Code of conduct voldoen een melding komen te staan. Ook zal vermeld worden op welke wijze zij van de Code of conduct afwijken.

Het bijhouden van de meldingen is inderdaad een flinke uitdaging. Bij Daisycon testen wij voor alle adverteerders voor ze starten of ze b.v. LCC toepassen en of dit correct gebeurt. Dat hebben we dan ook al redelijk in kaart. Als een programma is gestart wordt er bij opvallende fluctuaties in transacties getest. Adverteerders die ontdubbelen zijn over het algemeen bij meerdere netwerken actief. Per netwerk is een contactpersoon aangewezen die door de andere netwerken kan worden benaderd. Als een van de netwerken een melding opneemt is het namelijk de bedoeling dat dit bij alle netwerken wordt geplaatst. Als laatste is er bij kwaliteitscontrole altijd een belangrijke taak voor de publisher weggelegd. Kom je onvolkomenheden tegen, meld dit bij het netwerk.
 
2 mrt 2009
183
0
16
#4
Bedankt voor de reactie,

Is het voor een publisher mogelijk om dit ook in te zien of een adverteerder ontdubbeld?
 

bug

Nieuw lid
18 apr 2010
18
0
1
#5
Ik zou het dan per adverteerder wel fijn vinden om te weten of je LLC hanteren of on the fly de commissie gaan verdelen over meerdere affiliates.
 

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#6
@ Sjoerd, Dan doelen we op niet gematchte transacties (vooral spaarprogramma?s hebben hier veel inzicht in) of een duidelijke daling van de gemiddelde eCPC.

@ Bug, Dat leek ons ook, vandaar de code of conduct.