Sal zei:
Bedankt ouwe smurf,
Via Google keyboard tool zie ik dat 'gel' 368000 lokale zoekopdrachten kent. Gewoon in adwords keyboard tool, doe ik het dan niet goed?
Wat bedoel je met dat google altijd naar je kijkt?
Met je laatste alinea bedoel je dat het moeilijk is om met www.gel.nl toch nog te gaan scoren op dat zoekwoord?
Iig bedankt.
Gr. Sal
Op zich doe je helemaal niets verkeerd,maar in de keyword tool kun je Google globaal werelds laten zoeken en ook exact en lokaal.
Daarbij is 'gel' niet direkt echt Nederlands.
Neem deze zin in de zoekpagina, want die geeft je het aanbod aan pagina's :
ik voer in 'want a nose gel' en dat levert me dan 7.2 miljoen pagina's in de engelse taal op, hoewel vanaf een nederlandse
vraagsteller ( google is ingesteld op nederlands ) en overigens is het een Amazon produkt.
ik kan diezelfde vraag ook exact krijgen, dus exact die 4 woorden, en ook in die volgorde en niks erbij : resultaat is 2.
Scheelt nogal toch?
Datzelfde kun je in de keyword tool ook aangeven.
Moet je er wel voor zorgen dat aanbod exact, dan ook vraag exact , en andersom, anders vergelijk je appels met peren
Maar wil je een werkbare niche/markt moet je niet op gel gokken. Alleen al een drieletter domein is weinig kansvol/betaalbaar.
Door dan het woord gel te koppelen aan echte nederlandse woorden bereik je ook een nederlands publiek, en misschien wat minder
aanbod = concurrentie.
Immers, de vraag is wel leuk, 368.000 elke maand weer, maar je concurrentie is dan 428 miljoen pagina's, en dan wil jij natuurlijk bij de
eerste 10 staan ..............
en omdat we met marketing bezig zijn moet je je markt kiezen, een markt is vraag en aanbod, maar moet wel behapbaar zijn.
Tja en dan moet jij kiezen :
a. heb je 1 produkt om te verkopen, kun je een review schrijven bijv. in een blog
b. heb je meerdere produkten van meerdere adverteerders, kun je een shop maken, desnoods ook binnen een blog.
c. oplossing is gebonden aan je eigen fantasie.
Tot slot de relevantie van de vragensteller.
Die kan je website betreffen, binnen de tool kun je je eigen website als doel instellen en dan richt Google zich op de inhoud van
die website, zoals bekend bij Google.
Je eigen relevantie.
Heb jij de afgelopen weken voortdurend gezocht op gel in de context van alternatieve gezondheids-gel, zoals de Aloe Vera gel, dan
geeft Google je bij voorkeur keywords die in die branche gevraagd zijn.
Heb jij in die periode wat meer gezocht op gel in de erotische wereld, kun je woorden voorgeschoteld krijgen als SHUNGA Erotische gel met goudfolie
Heb jij veel gezocht naar fietsen en fietssporten , krijg je mogelijk zoekwoorden voor fietszadels, precies , met gel inhoud.
Daar moet je op bedacht zijn. Er staat niet altijd datgene waarvan je denkt, dat het er staat.
Heb je een bepaalde doelgroep op het oog, lees je in op fora in die groepen en kijk welk taalgebruik er is, en ga dan nog eens
zoeken. 8)