Reactie google,
In mijn ogen is dit een reactie die voor bijna alle aanbieders geld die er nu nog staan. Ook zal dit voor heel veel andere affiliate sites gelden denk ik.
"Bedankt voor uw e-mailbericht.
Advertentiekwaliteit is belangrijk voor ons en onze gebruikers. Bij de
berekening van de kwaliteitsscore van een zoekwoord houden we dan ook
rekening met een aantal factoren. Een kwaliteitsscore wordt bepaald aan de
hand van accountspecifieke gegevens, waaronder de klikfrequentie (CTR,
Clickthrough Rate) van het zoekwoord, de relevantie van de
advertentietekst, de prestatiegeschiedenis van het zoekwoord en de
kwaliteit van de bestemmingspagina van de advertentie.
Wanneer u een nieuw zoekwoord aan uw account toevoegt, wordt een
kwaliteitsscore aan het woord toegekend. Deze score wordt regelmatig
bijgewerkt. De kwaliteitsscore van een zoekwoord kan dus veranderen,
afhankelijk van de prestaties van het zoekwoord en de advertentie of van
eventuele wijzigingen in uw zoekwoorden, advertentietekst of
bestemmingspagina's.
De bestemmingspagina van een advertentie wordt ook wel een bestemmings-URL
genoemd. Het AdWords-systeem bezoekt en evalueert bestemmings-URL's en
volgt verwijzings-URL's. (Verwijzings-URL's leiden een gebruiker naar een
andere webpagina zonder dat de gebruiker daar iets voor doet.) Om een
duidelijk beeld te krijgen van de kwaliteit van uw opgegeven pagina, kan
het systeem ook andere links op de pagina volgen.
Er is geen vaste formule waarmee u de kwaliteit van uw bestemmingspagina
of website kunt verbeteren. Wel bevatten de meest relevante
bestemmingspagina's een aanzienlijke hoeveelheid inhoud, die niet alleen
zeer relevant is voor de zoekwoorden waarvoor u hebt gekozen maar ook voor
de advertentietekst. Daarnaast bevatten kwalitatief hoogwaardige
bestemmingspagina´s informatie en een aanbod dat uniek is en niet snel
ergens anders wordt aangetroffen.
De beste manier om te bepalen of uw zoekwoord, advertentie of
bestemmingspagina relevant en bruikbaar is, is ernaar te kijken vanuit het
oogpunt van een gebruiker. Bevatten uw advertentie en bestemmingspagina
tekst die past binnen de context van de door u gekozen zoekwoorden? Als u
bijvoorbeeld het zoekwoord 'wandelschoenen' hebt gekozen, hebt u er dan
ook voor gezorgd dat uw advertentie de term wandelschoenen of verwante
merknamen bevat? Biedt uw bestemmingspagina inderdaad de merken die u hebt
genoemd, samen met gedetailleerde informatie over dit type schoen?
Wanneer u uw zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina's op deze
manier doelgerichter maakt, zal dit waarschijnlijk een aantal positieve
resultaten opleveren. Ten eerste kunt u er het vertrouwen van de klant mee
winnen, zodat die blijft terugkomen naar uw site. U bent ook minder geld
kwijt aan klikken van gebruikers die niet zijn geïnteresseerd in wat uw
site te bieden heeft. Tot slot kunt u uw algehele kwaliteitsscore
verbeteren en het minimumbod voor weergave van uw advertentie verlagen.
Bovendien heb ik opgemerkt dat uw landingspagina geen unieke inhoud bevat,
maar eerder tekst en informatie die voornamelijk afkomstig is van
....xxx.....xxx....com. Dit heeft zeer grote invloed op de kwaliteitsscore die aan
uw landingspagina geassocieerd wordt. Ik raad u ten sterkste aan om
volgende tips op te volgen om als dusdanig een betere kwaliteitsscore te
bekomen.
Verfijn uw webpagina zodat deze voor het grootste gedeelte originele
inhoud bevat. Deze inhoud moet verwant zijn aan uw advertentietekst en
moet onafhankelijk zijn van de partnerkoppelingen op uw pagina. Daarnaast
moet de site een unieke uitstraling hebben.
Voorbeelden van originele inhoud zijn:
- Tips en informatie voor klanten over het product of de service.
- Vergelijken van prijzen en specificaties.
- Unieke en informatieve recensies en feedback van klanten.
- Koppelingen naar relevante artikelen.
Deze inhoud mag niet worden afgeleid van de site van het moederbedrijf.
Gebruikers moeten materiaal vinden op uw pagina dat niet beschikbaar is op
de site van het moederbedrijf."