Hoe ging ie, de laatste weken?

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#1
Bij mij redelijk belabberd. Vanaf medio augustus is het wat geklungel. Over dezelfde periode vorig jaar ging het relatief beter. Overigens over 2008 lig ik op plus 12% tov van vorig jaar (zelfde periode gehanteerd). Of dit zo blijft???

Zit in de vakanties en pilletjes, om het maar plat te duiden.

Karel
 

rexp

Nieuw lid
5 nov 2007
185
0
0
www.hotelinantwerpen.nl
#2
Even afgezien van het feit dat de zomervakanties nu wel voorbij zijn, zie ik ook een daling in stedentrips. Je zou bijna gaan denken dat Hotelspecials strenger is gaan keuren o.i.d. sinds eind augustus / begin september.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#3
Het is juist drukker dan ooit: herfstvakanties, wintersport, verre reizen en zelfs al vroegboekers voor volgend jaar. Ook de bezoekersaantallen tonen niet de traditionele september-half december dip. Zal te maken hebben met mensen die de slechte zomer willen compenseren door er nog effe tussenuit te gaan.
 
19 jul 2006
63
0
0
#4
Tot en met augustus liep het aardig dit jaar, zeker 20% groei, alleen deze maand loopt nog voor geen meter.
NB: ook ik zit in de vakanties en stedentrips.
 

isWeb

Nieuw lid
28 aug 2008
208
0
0
www.isweb.nl
#5
Wij hebben juist sinds augustus een flinke stijging van bezoekers en conversie. Als we dit iets eerder hadden gehad konden we ook mee naar Malta ;)
 

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#6
Gek, de één heeft juist een dip en de ander een top.

Hoe kan dat?

Ik, met een dip, zit in de korte reizen, weekends, wellness reizen, singles reizen.

Waarin jullie, en dan iets gedetailleerder. Kenne we leren.

Karel
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#7
Hi,

Hier (met gadgets, mobieltjes) hetzelfde verhaal.
Wel veel clicks, maar weinig sales.

Wat opvalt is dat mijn aff-pages echt te gek converteren naar clicks, maar dat de conversie op de merchant websites enorm slecht is.
Zelf leg ik een relatie met de steeds vaker opduikende oproepen op de landingspages van de merchants om toch maar vooral 'Liever telefonisch te bestellen'.

Dit roept om een flinke vergoeding per click..!
;D

Of laat de aanstaande recessie zich al voelen..?
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#8
xipe zei:
Wat opvalt is dat mijn aff-pages echt te gek converteren naar clicks, maar dat de conversie op de merchant websites enorm slecht is.
Zelf leg ik een relatie met de steeds vaker opduikende oproepen op de landingspages van de merchants om toch maar vooral 'Liever telefonisch te bestellen'.
Het kan ook te maken hebben met een te lage kwaliteit van de bezoekers. Als je tamelijk ongericht bezoekers binnenharkt, dan vinden ze niet wat ze zoeken en zullen ze inderdaad snel via of de back-button of een externe link verdwijnen... om ook daar niet te vinden wat ze zochten en dus niets aan te schaffen.

Dit roept om een flinke vergoeding per click..!
Het tegendeel lijkt me eerder waar: alleen bezoekers die wel converteren zijn een klikvergoeding waard. Alleen zul je dan juist per sale betaald willen worden.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#9
PJ zei:
Het kan ook te maken hebben met een te lage kwaliteit van de bezoekers. Als je tamelijk ongericht bezoekers binnenharkt, dan vinden ze niet wat ze zoeken en zullen ze inderdaad snel via of de back-button of een externe link verdwijnen... om ook daar niet te vinden wat ze zochten en dus niets aan te schaffen.

Het tegendeel lijkt me eerder waar: alleen bezoekers die wel converteren zijn een klikvergoeding waard. Alleen zul je dan juist per sale betaald willen worden.
De kwaiteit van de bezoekers is goed!
Ik krijg ze binnen via een ad (heel gericht dus), en ze klikken erg goed door.

Jouw tweede stelling: "alleen bezoekers die wel converteren zijn een klikvergoeding waard" gaat niet helemaal op.
Namelijk als je de bezoeker doorstuurt en deze gaat over tot aanschaf via een telefonisch contact...
Merchant blij, wij voor niks gewerkt.
Ik ben wel vrij nieuw in deze business, maar dat is toch wel vrij duidelijk, lijkt mij...
:(
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#11
xipe zei:
PJ zei:
Het kan ook te maken hebben met een te lage kwaliteit van de bezoekers. Als je tamelijk ongericht bezoekers binnenharkt, dan vinden ze niet wat ze zoeken en zullen ze inderdaad snel via of de back-button of een externe link verdwijnen... om ook daar niet te vinden wat ze zochten en dus niets aan te schaffen.

Het tegendeel lijkt me eerder waar: alleen bezoekers die wel converteren zijn een klikvergoeding waard. Alleen zul je dan juist per sale betaald willen worden.
De kwaiteit van de bezoekers is goed!
Ik krijg ze binnen via een ad (heel gericht dus), en ze klikken erg goed door.
Of dat gericht is hangt natuurlijk heel erg af van de zoektermen.

En dat ze goed doorklikken zegt ook niks: misschien kunnen ze wel niets anders op de site dan doorklikken of terugklikken.

Jouw tweede stelling: "alleen bezoekers die wel converteren zijn een klikvergoeding waard" gaat niet helemaal op.
Namelijk als je de bezoeker doorstuurt en deze gaat over tot aanschaf via een telefonisch contact...
Merchant blij, wij voor niks gewerkt.
Ik ben wel vrij nieuw in deze business, maar dat is toch wel vrij duidelijk, lijkt mij...
:(
Zo duidelijk is dat toch niet. Een te prominent telefoonnummer is weliswaar een goede reden om niet met een merchant in zee te gaan (wegens commissieroof) maar anderzijds moet je het aantal mensen dat telefonisch boekt ook niet overschatten. Het gaat op zich om een klein percentage.
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#12
Erger dan een telefoonnummer vind ik een emailadres op alle pagina´s, dat is vragen om emails met bestellingen.
 

rexp

Nieuw lid
5 nov 2007
185
0
0
www.hotelinantwerpen.nl
#14
Bij mij is alles weer terug naar normaal (stedentrips). Achteraf gezien had ik eind augustus, eerste week september een dipje in de bezoekers, dus ook wat minder boekingen. De laatse weken maken dat weer goed.

Wel zie ik bij de ene partner 20% minder boekingen, en bij de andere 25% meer. Dat zal wel komen door de prijspolitiek van de respectievelijke partners.
 

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#15
Bij mij was afgelopen week ook weer als normaal. 6 weken dipper de dip gehad, maar vanaf nu weer normaal lijkend.

Zouden de economische problemen ons parten gaan spelen? Kan mij goed voorstellen dat mensen zeggen, nu even niet. Jammer voor ze he. Missen ze zo'n schitterend Wellness Weekend in luxe, vriendelijke, professionele ambiance voor zo'n belachelijke lage prijs!! (wie gaat er mee? :p) Heb net een cheque van 50 euro gewonnen, dus ... eerste rondje van mij. 8)

Karel
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#16
Karel zei:
Zouden de economische problemen ons parten gaan spelen? Kan mij goed voorstellen dat mensen zeggen, nu even niet.
Psychologie van de koude grond. Je kunt met net zoveel fantasie beweren dat mensen denken: laten we er maar lekker een weekje tussenuit gaan, nu het nog kan...

Hebben we het nog niet eens over het slimmere deel van de bevolking, dat net zijn putopties heeft verzilverd en wel een potje kan breken.
 

StijnV

Nieuw lid
18 aug 2008
12
0
0
#17
Ik zit voornamelijk in de lastminute branche en na een redelijk goede zomer zit deze markt momenteel een een dipje voor mij.

Hoop met het aankomende winterseizoen weer lekker te gaan scoren...