Hoeveel geld voor een zoekwoord

J

Jacobien

Guest
#1
Hi allemaal,

Ik ben gisteren begonnen met adwords.
Nu wil ik uiteraard niet meer aan een zoekwoord uitgeven dan nodig. Ik zet het dus op het minimum en probeer goedkope zoekwoorden te vinden.
Hebben jullie een maximum voor wat jullie bereid zijn te betalen voor woorden?
M.a.w. zoeken jullie goedkope woorden of spenderen jullie ook geld aan de duurdere woorden omdat het wat oplevert?
En wat is jullie maximum dat jullie bereid zijn te betalen voor een woord?
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#2
in principe als een woord ook goede bezoekers oplevert die dan dus winstgevend zijn, heb ik er geen problemen mee
maar ik biedt meestal niet zo heel veel hoor :p
heb op t moment gewoon nog niet de middelen om echt hoog te gaan bieden, dus wie weet komt dat nog, maar zolang ik winst maak met de bezoekers die via google komen, dan vind ik t al best
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#3
Als je het woord "gratis" neemt moet je misschien wel 3$ bieden om boven aan te komen. Als je het woord (woorden combinatie) "gratis boxershort" betaal je misschien 3 cent.

Eigenlijk moet je dus proberen 100 woorden van 3 cent te krijgen. Dat levert meer bezoekers op die eigenlijk toch naar jou product opzoek zijn. 1 je krijgt meer bezoekers voor het zelfde geld. 2 je krijgt bezoekers die specifiek zoeken naar jou producten (en dus meer omzet kunnen genereren), kijk dus we goed naar de woorden die je gebruikt.
 
J

Jacobien

Guest
#4
Het zoeken naar goedkope woorden is nog knap lastig merk ik. Maar misschien dat als ik weer een creatieve bui krijg, het makkelijker wordt ;)
Alles wat ik nu bedenk, zit al snel op minimaal 7 cent en dan sta ik nog niet hoog.
 

Clicks

Nieuw lid
1 nov 2005
49
0
0
www.aanbiedingen-web.nl
#5
Staar je niet blind op alleen de biedprijs.
Je positie en je CPC word bepaald door de kwaliteits-score.

De formule hiervoor is iedereen eigenlijk volkomen onbekend maar factoren erin zijn: keyword, ad text, landingpage en CTR.

Geef een woord dus even de tijd om een behoorlijk aantal vertoningen te halen voor je het weer offline haalt. Soms zie je namelijk dat de CPC begint te dalen als blijkt dat de CTR goed is. Het kan dus voordelig zijn om in het begin iets hoger te bieden dan je eigenlijk bereid bent. Hiermee "dwing" je een iets hogere positie af. Als de kwaliteitsscore voldoende is zal je dan die positie kunnen houden terwijl je CPC daalt of tegen dezelfde CPC een hogere positie halen.

Persoonlijk hou ik aan dat ik pas evalueer na een bepaald bedrag, vaak reserveer ik een 50 euro als "testbudget", soms als ik veel verwacht van bepaalde campagnes het dubbele. Heb ik als dat bedrag uitgegeven is niet de verwachte ROI gehaald, dan is het jammer maar helaas.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Succes, Henrik
(die op dit moment de positie in AdWords voor "last-minute" en varianten te verbeteren)
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#6
Heel mooi gezegd! En goed uitgelegd.

Probleem bij mij is alleen dat ik daar eigenlijk allemaal geen tijd voor heb. En als ej het laat doen (bv door clearesense.nl) dan kost dat weer extra geld (niet veel maar met een klein budget is alles veel).

Ik knal dus gewoon 1000 woorden er in die op mijn website slaan en waarop bij ieder 100 views per maand krijg 1 kliksje per woord is dan genoeg en nog steeds ben je maar een paar euro per dag kwijt. Makkelijk en kost weinig onderhoud.

Beste resultaat zal ik er niet meer krijgen maar zolang ik deze resultaten hou die ik nu heb ben ik meeeer dan tevreden.
 

Barry

Nieuw lid
3 dec 2005
277
0
0
www.daisycon.com
#7
Even een kort tipje om beter te kunnen doormeten. Zet in de bestemmings-URL in Google Adwords de volgende link:

http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws={Keyword}

Vervang in bovenstaande driemaal XXX door de cijfertjes gegenereerd door Affiliates.nl, en je krijgt bij transacties het zoekwoord waarop is gezocht als sub ID terug. Zo kun je precies zien op welk zoekwoord gezocht, geklikt en gekocht is en kun je dus nog beter targetten (en meer centjes verdienen).

Desgewenst kunnen de resultaten (transacties, bedragen etc) door middel van onze Conversion Tracking Tool ook nog automatisch in je eigen database worden geschoten (mocht je dat hebben en willen).

Vragen/Opmerkingen? Mail me gerust!
 

Barry

Nieuw lid
3 dec 2005
277
0
0
www.daisycon.com
#9
@Gretha:
is wel veel werk, om voor elk keywword aparte link in te vullen bij google
maar is idd wel slim...
Dat hoeft dus niet. Als je accolades om Keyword zet (dus zoals ik mijn voorbeeld typte), dan doet Google dat dynamisch voor je...
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#10
oh dus letterlijk {keyword}

meestal wordt er dan bedoeld dat je het keyword dat je gebruikt in moet vullen
vandaar dat ik dacht dat het voor elk keyword apart moest

maar als google dat dan automatisch voor je doet...super :D
 

Jeroen

Nieuw lid
8 dec 2005
90
0
0
#11
Dan kan je nog beter kiezen voor {keyword: blabla} Ipv blabla een alternatief keyword typen, wanneer het zoekwoord van de 'zoeker' te lang is pakt hij het alternatief.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#13
kan je ipv enkel {keyword} achter de link te plaatsen er zelf ook nog een subid aan meegeven zodat ik kan zien van welke site/campagne t komt..?

bijv tijdschriftengigant (afgekort bijv tsg)
http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws={Keyword}-tsg ?
werkt t dan ook nog?
of snapt ie t dan niet meer..?
of misschien eerst tsg-{keyword} ?
 
J

Jacobien

Guest
#14
Clicks zei:
Staar je niet blind op alleen de biedprijs.
Je positie en je CPC word bepaald door de kwaliteits-score.

De formule hiervoor is iedereen eigenlijk volkomen onbekend maar factoren erin zijn: keyword, ad text, landingpage en CTR.

Geef een woord dus even de tijd om een behoorlijk aantal vertoningen te halen voor je het weer offline haalt. Soms zie je namelijk dat de CPC begint te dalen als blijkt dat de CTR goed is. Het kan dus voordelig zijn om in het begin iets hoger te bieden dan je eigenlijk bereid bent. [/sub]
Ik merk dat ik het inderdaad vreselijk lastig vind om goedkope zoekwoorden te vinden en bied nu maar wat meer. Ik heb er een paar van 0,05, maar de zoekwoorden die ik kan verzinnen en via de 'hulpmachine' van adwords krijg, zijn al snel 0,10 tot 1,-.
Maar ach, ik houd ook wel van puzzelen en het houd me van de straat ;)
 

Barry

Nieuw lid
3 dec 2005
277
0
0
www.daisycon.com
#16
bijv tijdschriftengigant (afgekort bijv tsg)
http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws={Keyword}-tsg ?
werkt t dan ook nog?
of snapt ie t dan niet meer..?
of misschien eerst tsg-{keyword} ?
Je kunt alles (geen vreemde tekens) gebruiken als Sub ID, dus als je het wilt gebruiken om een site (Tijdschriftengigant) of locatie (voorpagina) of iets dergelijks, ga je gang. Een sub ID kan maximaal 50 karakters lang zijn...
 
J

Jacobien

Guest
#17
Gretha zei:
welke "hulpmachine" gebruik je?
sandbox vind er namelijk ook heel snel heel veel voor je...
Het hulpprogramma van adwords zelf. Adwords keyword tool. Is dat de nieuwe sandbox?

Ik merk nu wel dat bepaalde categorien gewoon duur zijn en dat spelling veel kan uitmaken. (kado versus cadeau)
Vrees dat ik gewoon de komende dagen allerlei woorden moet invoeren om te zien wat goedkoop is en welke sites ik het beste kan promoten.
Is het je trouwens al opgevallen dat 'man' veel duurder is dan 'vrouw'. ;)
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#18
Barry zei:
bijv tijdschriftengigant (afgekort bijv tsg)
http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws={Keyword}-tsg ?
werkt t dan ook nog?
of snapt ie t dan niet meer..?
of misschien eerst tsg-{keyword} ?
Je kunt alles (geen vreemde tekens) gebruiken als Sub ID, dus als je het wilt gebruiken om een site (Tijdschriftengigant) of locatie (voorpagina) of iets dergelijks, ga je gang. Een sub ID kan maximaal 50 karakters lang zijn...
dat vraag ik niet
ik vraag of je {keyword} icm ander subid kan gebruiken....??
 

Arjan

Mijn favoriete kleur onder de 10 is woensdag!!!
8 mei 2006
2
0
0
#20
bijv tijdschriftengigant (afgekort bijv tsg)
http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws={Keyword}-tsg ?
werkt t dan ook nog?
of snapt ie t dan niet meer..?
of misschien eerst tsg-{keyword} ?

Ik gebruik altijd
http://ds1.nl/c/?si=XXX&wi=XXX&li=XXX&ws=XXX_{KeyWord}
XXX voor elke term die je wilt gebruiken
KeyWord zodat alle termen met hoofdletters worden weergegeven

{KeyWord: bla bla bla} gebruik ik alleen als kop in mijn advertentiekreten niet in de SubID of bestemmings url