Gelukkig promoot ik KPN niet en het spijt me dat ik dit moet zeggen maar ik vindt dit ronduit achterlijk.
Je kan toch niet iemand toestemming geven om op merknaam in te kopen?
1. Je betaald voor transacties die je anders ook al had gehad
2. Je kannibaliseert met publishers, die ervaren een slechtere conversie en promoten de campagne minder.
3. Effectief zal dit eerder het aantal transacties terug laten lopen dan omhoog helpen
Ik vind het ook uiterst dubieus dat kennelijk iemand dergelijk advies heeft gegeven en dat KPN er in trapt. KPN zou beter moeten weten en voor wat de adviseur betreft, er zullen wel andere belangen meespelen.
Overigens lijkt me dat het netwerk ook een rol heeft in deze en de klant dergelijk handelen zou moeten afraden.
Tot slot is het als publisher hypocriet je op deze wijze bezig te houden. Andersom zou je het ook niet waarderen als op deze wijze je transacties worden gestolen. Of wil de publisher beweren dat hij uit onwetendheid heeft gehandeld of dat deze argumenten niet onwaar zijn?
Het gaat me niet om het incident maar om de trend in het algemeen, want gedogen van inkopen op merknaam lijkt vaker voor te komen. Zo helpen een paar zakkenvullers een campagne naar de knoppen.
Je kan toch niet iemand toestemming geven om op merknaam in te kopen?
1. Je betaald voor transacties die je anders ook al had gehad
2. Je kannibaliseert met publishers, die ervaren een slechtere conversie en promoten de campagne minder.
3. Effectief zal dit eerder het aantal transacties terug laten lopen dan omhoog helpen
Ik vind het ook uiterst dubieus dat kennelijk iemand dergelijk advies heeft gegeven en dat KPN er in trapt. KPN zou beter moeten weten en voor wat de adviseur betreft, er zullen wel andere belangen meespelen.
Overigens lijkt me dat het netwerk ook een rol heeft in deze en de klant dergelijk handelen zou moeten afraden.
Tot slot is het als publisher hypocriet je op deze wijze bezig te houden. Andersom zou je het ook niet waarderen als op deze wijze je transacties worden gestolen. Of wil de publisher beweren dat hij uit onwetendheid heeft gehandeld of dat deze argumenten niet onwaar zijn?
Het gaat me niet om het incident maar om de trend in het algemeen, want gedogen van inkopen op merknaam lijkt vaker voor te komen. Zo helpen een paar zakkenvullers een campagne naar de knoppen.