Is dit niet een beetje vreemd?

Vivere

Nieuw lid
9 okt 2008
37
0
0
#1
Via Eurototaal van Daisycon promoot ik World of Credit en Defis maar tot mijn verbazing zie ik nu het volgende:

Zodra ik op mijn link klik van een van beide adverteerders zie ik netjes de affiliatecode van Daisycon voorbij komen en vervolgens direct de affiliatecode van Netdirect. De landingspagina is ook in handen van OMG ( Netdirect )

Dus mijn inziens breng ik een lead onder bij Daisycon en zij brengen deze direct weer onder bij Netdirect... Maar waarom? De vergoeding is zowel bij Daisycon als bij Netdirect precies hetzelfde...

Nu kon ik helaas maar 1 ding bedenken en bekeek ik even de overzichten: Daisycon keurt meer af dan Netdirect! Beide krijgen ongeveer evenveel leads aangeleverd op de zelfde manier dus hier mag ( bijna ) geen verschil in zijn.

Dus ik denk: Goh slim van Daisycon, ze pakken mijn leads, brengen deze direct onder bij Netdirect, Netdirect keurt 30% van deze leads af, ze geven deze 30% aan Daisycon en Daisycon geeft een deel aan mij en een restje houden ze zelf... Het zou zo maar kunnen? Dit verklaart natuurlijk ook waarom ze zo laat de bovengenoemde campagnes keuren ( omdat ze moeten wachten op het keuren van Netdirect )

Laten we hopen dat ik er naast zit!
 

Edwin M.

Nieuw lid
29 jun 2006
217
0
0
#2
Het is inderdaad soms vreemd dat een affiliate netwerk een campagne van de concurrent opneemt.
Dit is ook het geval bij TradeDoubler die soms campagnes van AdPepper overneemt (momenteel "Snel tegen 100").
Misschien is het wel zo dat Adpepper extra exposure wenst en hierom vraagt bij TradeDoubler. ???

Het lijkt me sterk dat affiliatenetwerken dit puur doen om hiermee geld te verdienen achter de ruggen van de affiliate om.
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#3
Beste Vivere,

Een uitleg over de werkwijze voor deze campagnes.

OMG/Netdirect heeft ons verzocht om de leadcampagnes van World of Credit op te nemen in ons netwerk. In dit geval treedt Netdirect min of meer als mediabureau op en plaatst de campagnes bij meerdere netwerken (of in ieder geval bij ons, Daisycon).

Inderdaad moeten wij op de keuring van OMG/Netdirect wachten voordat wij de keuring aan onze kant kunnen verwerken. Wij krijgen per lead van OMG/Netdirect te horen of deze goed of fout is en op die wijze keuren wij de leads.
Waar het grote verschil in goedkeuringen vandaan komt zoeken wij graag verder met je uit. Zou je daarvoor contact met ons op willen nemen met Bart via b.houtman@daisycon.com?

Wellicht is het makkelijker als je in het vervolg rechtstreeks contact met ons opneemt. Dan kunnen wij je namelijk sneller van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Daisycon Support
 

Vivere

Nieuw lid
9 okt 2008
37
0
0
#4
Daisycon_Support zei:
Beste Vivere,

Een uitleg over de werkwijze voor deze campagnes.

OMG/Netdirect heeft ons verzocht om de leadcampagnes van World of Credit op te nemen in ons netwerk. In dit geval treedt Netdirect min of meer als mediabureau op en plaatst de campagnes bij meerdere netwerken (of in ieder geval bij ons, Daisycon).

Inderdaad moeten wij op de keuring van OMG/Netdirect wachten voordat wij de keuring aan onze kant kunnen verwerken. Wij krijgen per lead van OMG/Netdirect te horen of deze goed of fout is en op die wijze keuren wij de leads.
Waar het grote verschil in goedkeuringen vandaan komt zoeken wij graag verder met je uit. Zou je daarvoor contact met ons op willen nemen met Bart via b.houtman@daisycon.com?

Met vriendelijke groet,

Daisycon Support
Beste Bart,

Ok, dat is helemaal helder. Dus met een omweg spek ik de kas van Netdirect via Daisycon... Daar kan ik mee leven. Maar is dan toch wel handiger om alles direct via Netdirect te doen ( iedere schakel is er een )

In ieder geval bedankt voor de snelle en heldere reactie.

Daisycon_Support zei:
Wellicht is het makkelijker als je in het vervolg rechtstreeks contact met ons opneemt. Dan kunnen wij je namelijk sneller van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,
Je bedoeld om een ticket aan te maken via de website? Nee bedankt, tijd is geld en wachten vind ik vervelend.
Ik heb nu in iets meer dan een uur antwoord gekregen waar ik ook nog is iets mee kan. Via een ticket kan dat wel dagen duren.
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#5
LOL, Vivere. Je hebt gelijk!

Daisycon_Support zei:
Beste Vivere,

Wellicht is het makkelijker als je in het vervolg rechtstreeks contact met ons opneemt. Dan kunnen wij je namelijk sneller van dienst zijn.

Met vriendelijke groet,

Daisycon Support

Je bedoeld om een ticket aan te maken via de website? Nee bedankt, tijd is geld en wachten vind ik vervelend.
Ik heb nu in iets meer dan een uur antwoord gekregen waar ik ook nog is iets mee kan. Via een ticket kan dat wel dagen duren.