Is groupon netjes?

Romac35

Eet het, en je weet het!
21 okt 2010
340
0
0
www.wpwijzer.nl
#3
Dat over die ziekte is wel erg twijfelachtig op zijn minst. Of onetisch is misschien een beter woord. Maar links achter laten op forums kan ik alleen iets op tegen hebben wanneer het niet gepaard gaat met goede bijdragen aan het forum. Als je als forum daar iets op tegen hebt moet je dat maar onmogelijk maken.
 

tdccbb

Nieuw lid
4 mrt 2011
33
0
0
www.ourbubble.nl
#5
Onethisch lijkt mij het correcte woord inderdaad. Of de persoon in kwestie heeft werkelijk MS en werkt bij Groupon, dan kan het nog net door de beugel. Maar een ziekte faken om op die manier traffic te genereren gaat mij toch echt te ver.
 
#6
Mensen mijn excuus!

Ik had te vroeg geantwoord hierop. Ik dacht dat het ging om gewoon marketing materiaal van Groupon, dus om producten te promoten. Had echter te vroeg geantwoord, en het topic niet helemaal gelezen.

Mijn oprechte excuses hiervoor!
 
#7
We hebben de blogposts/tweets over forum-interactie gelezen en begrijpen dat dit heel wat commotie veroorzaakt.
Momenteel onderzoeken we in detail wat er precies gebeurd is.

Zodra we meer nieuws hebben zullen we dit naar buiten brengen.

Voor meer infornatie: http://www.groupon.nl/presse

Groupon Nederland,
Contactpersoon: Lilian Doets,
t: +31 (0) 631 770 990
e: pers@groupon.nl
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#9
Hier ook een heel verhaal
http://www.molblog.nl/bericht/de-buzzmollen-van-groupon/

Ben toch benieuwd of Groupon hier nog wat mee gaat doen
 

oblomov

Nieuw lid
22 jan 2008
14
0
0
#10
Let op, dit wordt de reactie van Groupon: we hebben een extern bureau ingehuurd en die heeft dit allemaal gedaan, wij weten van niks!
 
#11
Groupon betreurt ten zeerste dit op zich staande incident!

Groupon hecht als online bedrijf veel belang aan het op een transparante manier inzetten van sociale media.
De medewerker die de bewuste posts heeft geplaatst is daarbij duidelijk tegen de gedragsregels van Groupon ingegaan.
Dit gedrag accepteren wij niet en als gevolg ervan werd het arbeidscontract per direct beëindigd.
Het incident vond enkel en alleen in Nederland plaats en betrof geen andere Groupon landen.

Groupon wil zich bij deze nogmaals verontschuldigen naar allen die door de bewuste posts geraakt zijn.
Wij doen er alles aan om te zorgen dat dit in de toekomst nooit meer kan voorvallen.

Groupon Nederland,
Contactpersoon: Lilian Doets,
t: +31 (0) 631 770 990
e: pers@groupon.nl
 
W

Wim

Guest
#13
@Groupon
Fijn dat je openlijk toegeeft dat jullie zelf achter dit soort linkbuilding zitten.
Ben trouwens erg benieuwd tegen welke gedragsregels van Groupon die ontslagen persoon is ingegaan.
Al de personen in jullie dienst liegen en bedriegen op fora om jullie linkjes te geven.
Dat mag dus wel?
Diegene die door posts met een ziekte zijn geraakt krijgen excuus en de dader is ontslagen.
Maar ze zijn allemaal niet eerlijk op fora! Ze raken allemaal wel iemand persoonlijk door valse getuigenissen.
En de persoon wel echt ontslagen? Als niemand eerlijk hoeft te zijn in jullie bedrijf, waarom moeten we jou dan geloven?

Google vindt dit soort linkbuilding ook niet lekker (Kopen van links mag niet) en ik mag hopen dat Google ergens dit ook opgevangen heeft en jullie een penalty geven in de zoekresultaten. Een -100 lijkt me wel eerlijk.
 
13 jul 2011
7
0
0
allthedeals.nl
#14
Heb er vorige week ook in m'n blog over geschreven; http://allthedeals.nl/blog/2012/groupon-flink-de-mist-in-met-social-media/

Het Groupon persbericht doet dit af als een incident veroorzaakt door 1 persoon echter dit is wat kort door de bocht wat mij betreft:

en ik quote mezelf ;):
Hoewel Groupon aangeeft dat deze ex-medewerken tegen de gedragsregels ingegaan is, kun je je afvragen of de interne druk en de huidige manier van werken binnen Groupon niet exact het tegenovergestelde bewerkstelligen.

Wij vrezen dat met de opkomst van Social Media dit soort praktijken helaas in de toekomst steeds wijdverbreider zullen worden in veel industrieën. Zolang het nog kinderlijk eenvoudig is om je online als iemand ander voor te doen zullen we dit soort incidenten blijven zien. Echter ieder bedrijf dat hier expliciet of impliciet op aanstuurt is wat ons betreft zeer laakbaar en in sommige gevallen dus ook strafbaar.

Groupon heeft een briljant business model echter in de onstuimige groei en wellicht onvolwassen processen en management lijken ze nu zelf hun ergste obstakel te worden door een opeenstapeling van incidenten en slechte pers.