Lancering vernieuwde publisher interface

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#1
Almere, 3 april 2012 ? In de afgelopen maanden hebben we goed gekeken hoe we de usability van het Daisycon systeem kunnen verbeteren. In de afgelopen dagen heeft een selecte groep publishers het vernieuwde systeem uitvoerig kunnen testen. Met gepaste trots hebben we vandaag de vernieuwde interface in het hele netwerk live gezet.

Snelheid
De verbetering zal direct voelbaar zijn in de snelheid van het systeem, het gemak waarmee de cijfers tevoorschijn komen en de tabellen en grafieken die eenvoudig uitvouwen. Snelheid is voor ons een belangrijk begrip dat als eerste in het systeem moest worden aangepakt. Zonder problemen kun je nu de statistieken over een periode van maximaal 12 maanden opvragen. Uiteraard hebben we het systeem geoptimaliseerd zonder een compromis te sluiten ten aanzien van de realtime weergave.

Overzichten
Het zal je meteen opgevallen dat de tabjes Mijn programma?s en Alle programma?s onder de hoofdgroep Affiliate Marketing > Programma?s zijn samengevoegd tot één compleet Overzicht. Door je eigen media te selecteren kun je in één oogopslag zien welke programma?s je per medium reeds hebt opgenomen. Bij de statistieken kan er nu gekozen worden uit: Datum overzicht, Uur overzicht, Dag van de week, Dag van de maand, Jaar overzicht en Demografisch. Alle variabelen in de legenda zijn aanklikbaar zodat de weergave van de grafieken naar jouw wensen kunnen worden aangepast. Daarnaast, vanwege de groei in mobiel gebruik, hebben we ervoor gekozen ook alle statistieken en diagrammen compatibel te maken voor onder meer de iPad.

Transacties herleiden naar klikdatum
Een zeer belangrijke update in het statistiekenoverzicht is de optie Change view. Nieuw in de statistieken is dat je de keuze hebt om de transacties te herleiden naar klikdatum. Door de transacties te herleiden naar klikdatum kun je tot op het uur nauwkeurig zien uit welke traffic er transacties zijn voortgekomen. Door dit te doen zie je dus ook je echte e-CPC en klik/lead van die traffic.

Demografische gegevens
Zoals je wellicht wel hebt gemerkt, stimuleren we onze adverteerders om steeds meer gebruik te maken van de geavanceerde trackingcode. Als je naar de Demografische statistieken gaat, krijg je inzicht in welke regio de transacties en vergoedingen hebben plaatsgevonden. Weet welke doelgroep precies verantwoordelijk is voor de transactie en pas hier je communicatie en bannermateriaal op aan.

Dynamische filters
Uit ervaring is gebleken dat steeds meer publishers gebruik zouden willen maken van dynamische filters. Deze is in de Geavanceerde filter-weergave te gebruiken. In deze weergave hebben we het voor bepaalde filters mogelijk gemaakt om een batch in te voeren. Zet de variabelen dan wel onder elkaar in het tekstveld.

Overig
Voor meer informatie over onze nieuwe publisher interface, kan je kijken op de blogpost van Michiel Dijkstra. Hier zal dieper worden ingegaan op de bovenstaande zaken. Mochten er vragen zijn over de vernieuwde publisher interface, maak even een ticket aan in het systeem, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#2
Daisycon Nieuws (Daisycon.com) zei:
Overzichten
Het zal je meteen opgevallen dat de tabjes Mijn programma?s en Alle programma?s onder de hoofdgroep Affiliate Marketing > Programma?s zijn samengevoegd tot één compleet Overzicht. Door je eigen media te selecteren kun je in één oogopslag zien welke programma?s je per medium reeds hebt opgenomen.
Dit werkt dus niet bij mij. Wanneer ik mijn medium selecteer blijven gewoon alle programma´s er onder hangen, en niet de selectie.
 

Crazy

Nieuw lid
25 dec 2008
14
0
0
#3
elja zei:
Daisycon Nieuws (Daisycon.com) zei:
Overzichten
Het zal je meteen opgevallen dat de tabjes Mijn programma?s en Alle programma?s onder de hoofdgroep Affiliate Marketing > Programma?s zijn samengevoegd tot één compleet Overzicht. Door je eigen media te selecteren kun je in één oogopslag zien welke programma?s je per medium reeds hebt opgenomen.
Dit werkt dus niet bij mij. Wanneer ik mijn medium selecteer blijven gewoon alle programma´s er onder hangen, en niet de selectie.
Wel als je aanmelding van je programma wijzigt!
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#4
Crazy, je hebt helemaal gelijk.
Werd alleen niet zo beschreven hierboven. Er stond dat je ze kreeg bij kiezen van eigen media. Dan ben ik weer een simpele ziel, en doe ik dat, en verwacht ik effect.