lijst met adverteerders en eCPC

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#21
Dit is in mijn opinie een mogelijk probleem voor een adverteerder. Omdat ik dit niet zeker weet, breng ik mijn stelling in een "vragende" vorm met als doel een reactie van liefst een adverteerder.
Gelukkig is Nederland een vrij land en mag ik dit soort dingen vragen ;-) Verder heb ik over veel zaken een mening, maar mij zul je niet horen zeggen dat mensen met een lage eCPC beter kunnen gaan vissen.
Dergelijke partijen hebben zoals startveld stelt een andere doelstelling; in mijn ogen zeer geschikt voor "branding" maar minder geschikt voor rendabele affiliate marketing. (zie mijn eerdere post)

Enfin... mijn mening is nu wel duidelijk
Je mening is me nu wel duidelijk maar je mening breng je veel te zwart/wit, en bovendien schijn je ergens een mening over te hebben waar je blijkbaar te weinig verstand van heeft. Op dit moment doen zowel Kasper, als Langace als ik nog altijd de meeste zaken op CPL of CPS basis en als we echt niet geschikt waren voor rendabele affiliate marketing dan kozen we wel een echte baan toch?? Dat in mijn ideaalwereld elke adverteerder ook nog 0,01 euro per verzonden mail aan 'branding' betaald.. ja, dat zou mooi zijn.

Jij gaat er vanuit dat we veel clicks doen en geen/weinig leads.. nou is Celldorado de eerste campagne sinds een tijdje die ik doe via M4N maar het zou me niet verbazen als alle spaarprogramma's bij elkaar minimaal 50% van het totaal aantal leads heeft gedaan op die campagne.

Kortom: Iedereen mag een eigen mening hebben maar ga geen dingen verkondigen, aannemen of suggeren waar je geen inzicht op hebt.
 

klaas

Affiliate marketing made easy!
18 mrt 2006
43
0
6
linkpizza.com
#22
hier wil hier wel even op reageren:

Het kost je ook niks als iemand komt kijken.

Het is net als de Kalverstraat (winkelstraat). Er lopen 10.000 mensen langs en er komen 10 binnen. Maar het potentiel is er om meer omzet te draaien. Je gaat hier ook niet zeggen
"Ik ga in een rustige straat zitten wat er lopen minder mensen langs en zo is de omzet per persoon die langs loopt hoger"
Dit is helaas niet waar, weet jij hoe duur het is om in de kalverstraat vierkante meters te huren! Het kost je als adverteerder heel veel geld. Soms kan je beter niet op de kalverstraat je bedrijf neerzetten maar aan de rand van de stad omdat je daar alleen bezoekers komen die je wil hebben!!

Bovenstaande zie je toch echt niet goed, maar in geval dat het om niet echt veel mensen gaat klopt het. Maar met grootte partyen speeld dit wel degelijk een rol. Als je het hebt om de kleine getallen waar jullie het over hebben dan valt het wel mee! maar kijk maar eens naar Hyves. ik weet niet of jullie het weten maar die moeten om de hoeveelheid bezoekers die ze nu krijgen miljoenen uitgeven aan hard/software kosten om het allemaal aan te kunnen! Dit betekend natuurlijk niet dat het niet wenselijk is maar bezoekers kosten voor de adverterderder nu een maal geld! Nu is allen de vraag hoeveel en bij welke aantallen nemen de risco´s toe dat adverteerder meer omzet verliest door verkeerde bezoekers dan dat het wat opleverd! Ook bij ons geld dat we nu heeeeel veel meer moeten inversteren in hard ware/sofware om het te verwerken. Natuurlijk herken ik dat het vooral met servers zo is dat ze kosten toch geld of zu nu wel of niet wat doen! Dit geld ook precies voor de kalverstraat! je betaald toch al voor die vierkante meters of er nu wel of niet bezoekers komen...

Reclame als spam, negatie ervaren
Ik zal je nog sterker vertellen dat als ik mails binnen krijg van mensen die mij wat proberen aan te "smeren" dan krijg ik ook van het bedrijf wat in mail staat een slechte gevoel! Ik wil dus allen dingen zien waar ik naar direct of indirect naar op zoek ben. Spam wil ik niet hebben. Dus ik krijg negatief gevoel van adverteeders die spammen. Dit geld niet voor iederen in deze wereld, kijk maar naar de mensen die heel graag de volders thuis gestuurd krijgen.
Ik wil dus graag op site komen die de goede advertenties zetten die aansluiten op mijn wensen.

Om terug te komen op het begin, het is dus niet altijd handig om meer bezoekers te hebben, beter is om meer kopende bezoekers te hebben. Hier zullen we het allemaal over eens zijn. Dus als je bezoekers meer geld kosten dan je er op verdiend moet je dus niet verder gaan!

M4N wil dat adverteerder/publicers meer omzet en winst behalen met lagere kosten. eCPC is daar hulpmiddel voor het is geen must, een adv schit zich zelf dus ook in zijn eigen voet als hij alleen naar eCPC kijkt!

Nog kleine opmerking eCPC is handig als je in google of zo adverteerd met links op basis van CPL/CPS vergoeding, dan zie je gelijk of het wel zinnig is om bij google te gaan adverteren en of het wel rendabel is!

mvg

Klaas
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#23
klaas zei:
Dit is helaas niet waar, weet jij hoe duur het is om in de kalverstraat vierkante meters te huren! Het kost je als adverteerder heel veel geld. Soms kan je beter niet op de kalverstraat je bedrijf neerzetten maar aan de rand van de stad omdat je daar alleen bezoekers komen die je wil hebben!!
Jij praat hier over kosten voor de shop eigennaar, DIE ZIJN ER NIET! Ik als publsiher draag nl die kosten. Ik maak kosten door een mail te sturen, leden te belonen of puur het werk wat er in zit, de adverteerder krijgt extra bezoek, GRATIS alleen een beetje dataverkeer extra. Je bent dus appels met kokosnoten aan het vergelijken.

Er zijn misschien 10 websites (publishers) die zoveel bezoek kunnen trekken voor een adverteerder, in z'n korte tijd dat je als adverteerder idd in de problemen kan komen. Maar als je dat kan betalen kan je er ook wel een servertje bij prikken.


Reclame als spam, negatie ervaren
Ik zal je nog sterker vertellen dat als ik mails binnen krijg van mensen die mij wat proberen aan te "smeren" dan krijg ik ook van het bedrijf wat in mail staat een slechte gevoel! Ik wil dus allen dingen zien waar ik naar direct of indirect naar op zoek ben. Spam wil ik niet hebben. Dus ik krijg negatief gevoel van adverteeders die spammen. Dit geld niet voor iederen in deze wereld, kijk maar naar de mensen die heel graag de volders thuis gestuurd krijgen.
Ik wil dus graag op site komen die de goede advertenties zetten die aansluiten op mijn wensen.
Je gaat hier wel ver in. Het woord SPAM is hier nergens aan de orde en uit je tekst blijkt dat je niet weet wat de defenitie van spam is. Ongevraagde e-mails ontvangt niemand in onze bestanden. Als je het woord SPAM niet gebruikt had kon ik me misschien meer vinden in je verhaal.

Dat jij als prof. weet hoe het kan mbt het targetten van reclame, betekend niet dat de consument ook zo kijkt.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#24
klaas zei:
Reclame als spam, negatie ervaren
Ik zal je nog sterker vertellen dat als ik mails binnen krijg van mensen die mij wat proberen aan te "smeren" dan krijg ik ook van het bedrijf wat in mail staat een slechte gevoel! Ik wil dus allen dingen zien waar ik naar direct of indirect naar op zoek ben. Spam wil ik niet hebben. Dus ik krijg negatief gevoel van adverteeders die spammen. Dit geld niet voor iederen in deze wereld, kijk maar naar de mensen die heel graag de volders thuis gestuurd krijgen.
Ik wil dus graag op site komen die de goede advertenties zetten die aansluiten op mijn wensen.

M4N wil dat adverteerder/publicers meer omzet en winst behalen met lagere kosten. eCPC is daar hulpmiddel voor het is geen must, een adv schit zich zelf dus ook in zijn eigen voet als hij alleen naar eCPC kijkt!
Het probleem is dat het bij M4N haast een must is en dus een TE grote rol speelt in het geheel.

Bovendien is de Kalverstraat een A-lokatie en daarom zo duur omdat daar de meeste potentiële kopers langskomen, niet omdat er enkele mensen komen die vrijwel zeker kopen. Daarnaast zijn die voorbijgangers vrijwel nooit bewust op zoek naar jouw zaak, maar lopen ze toevallig binnen of zien iets interessants in je etalages.

Daarnaast wordt volgens mij het vervolgbezoek en dus de aankoop op een later tijdstip niet meegenomen in de eCPC terwijl mij is opgevallen dat dit veelvuldig voorkomt. Dat houdt dus in dat de branding heeft gewerkt en men dus het eerste contact als positief ervaren heeft.

Waar je nu ineens de term spam vandaan haalt en ergens op wilt plakken ontgaat me geheel en doet hier helemaal niet ter zake.

Bovendien wil de consument het GEVOEL hebben dat hij/zij kan zoeken en zelf kiest maar wil uiteindelijk toch vaak (mede door keuzemoeiheid) een leuke aanbieding voorgeschoteld krijgen.
 

klaas

Affiliate marketing made easy!
18 mrt 2006
43
0
6
linkpizza.com
#25
Jij praat hier over kosten voor de shop eigennaar, DIE ZIJN ER NIET! Ik als publisher draag nl die kosten. Ik maak kosten door een mail te sturen, leden te belonen of puur het werk wat er in zit, de adverteerder krijgt extra bezoek, GRATIS alleen een beetje dataverkeer extra. Je bent dus appels met kokosnoten aan het vergelijken.
Je moet weten dat grootte adverteerders betalen per bezoeker op hun website, die hebben licenties per bezoeker, is misschien niet veel maar kost zeker wat! Heel veel kleintjes maakt wel veel kosten. Dit zijn geen partyen die opensource gebruiken maar grootte licenties betalen die meestal per impressie moeten betalen.


Het probleem is dat het bij M4N haast een must is en dus een TE grote rol speelt in het geheel.
Dit gaan we aanpakken we gaan volgende versie banners met meest omzet "afgelopen 7 dagen" ook tonen. Meeste kliks kan ook als mensen dat intressant vinden.


Daarnaast wordt volgens mij het vervolgbezoek en dus de aankoop op een later tijdstip niet meegenomen in de eCPC terwijl mij is opgevallen dat dit veelvuldig voorkomt. Dat houdt dus in dat de branding heeft gewerkt en men dus het eerste contact als positief ervaren heeft.
Dit is wel en niet zo! We hebben twee eCPC's. Over de vorige betalings periode en over de afgelopen 7 dagen. En inderdaad als adverteerder niet goed accoordeerd dan wordt het niet mee genomen in de afgelopen 7 dagen.
Maar dit zullen we goed maken door Adverteerders en advertenties met meest omzet gaan tonen, ook over de afgelopen 7 dagen. Dan moet je zelf maar zien welke je waarom kiest.


Het woord SPAM is inderdaad wat overdreven, sorry, maar eigenlijk gebruik ik dit woord zelf voor reclames op de televisie waar ik niet op zit te wachten. Het is een moeilijk evenwicht tussen waar je wel en niet op zit te wachten. Ik hoop dat ik niet te veel mensen heb gekwetst....

Klaas
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#26
klaas zei:
Het woord SPAM is inderdaad wat overdreven, sorry, maar eigenlijk gebruik ik dit woord zelf voor reclames op de televisie waar ik niet op zit te wachten. Het is een moeilijk evenwicht tussen waar je wel en niet op zit te wachten. Ik hoop dat ik niet te veel mensen heb gekwetst....
Excuses aanvaard ;D

Maar aan de andere kant is het wel een mooi onderwerp want veel websites en adverteerders kijken volgens mij vaak veel te weinig naar hoe hun mailing ervaren wordt.

Er heersen veel vooroordelen over Get Paid sites en mensen die niet deelnemen en er negatief tegenover staan doen het vaak af met termen als 'spammers' etc.

Het zijn juist vaak de mailingen ingezet via listbrokers die door de ontvanger als ongewenst/spam ervaren worden terwijl ontavnger van Get paid mail weten wat ze kunnen verwachten en ontvangen en daar veel positiever tegenover staan.

Wat moet je als lid van een nieuwbrief van Veronica bijv. met een aanbieding van een hypotheekaanbieder? Wat is de relevantie tussen een hypotheek en een omroep? Of een mailing voor een carriere enquete via Kortingswinkel?

Op dat vlak denken we er waarschijnlijk hetzelfde over. ;)
 

BM

Nieuw lid
28 aug 2006
229
0
16
#27
klaas zei:
Dit gaan we aanpakken we gaan volgende versie banners met meest omzet "afgelopen 7 dagen" ook tonen. Meeste kliks kan ook als mensen dat intressant vinden.
Waarom tonen jullie alleen de eCPC van de laatste zeven dagen? Wij accorderen een lead gemiddeld na 12 dagen (mensen mogen het pakket retour sturen + we hebben in het verleden slechte ervaringen met enkele affiliates gehad). De uiteindelijke eCPC van de NHA ligt gemiddeld tussen de 10 en de 14 cent. Alleen omdat wij niet binnen 7 dagen kunnen accorderen, komen wij nooit terug in het overzicht.
 

klaas

Affiliate marketing made easy!
18 mrt 2006
43
0
6
linkpizza.com
#28
Goed punt.
We kunnen maar 1 ding op de index vertonen. Maar inderdaat we kunnen eCPC van vorig maand er ook aan toevoegen.
Alleen wordt het dan wel veel meer info. Maar op de adverteeerders pagina: http://www.m4n.nl/all_merchants.jsf
zie je ook het overzicht van vorige periode als je dat wil.

Ik denk dat het goed is om hier nog verder naar te kijken zodat we so wie so meer duidelijk heid over moeten geven.
eCPC is niet allees maar wel indicatie van hoe het gaat. Omzet met sterren zou beter zijn maar daar werken we nog aan. Ook dat geeft weer nadelen.

Klaas
 
B

Bestjoerder

Guest
#29
Ik had Elmar via jullie op mijn site staan voor 5 cent per klik.

Ineens kreeg ik geen cpc meer zonder bericht. Vreemd vindt ik dat.

nu via ander affiliate programma Elmar er op, en draait als een trein.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#30
Ik had nog amper 500 clicks, geen CPC, geleverd voor Woldring porselein toen men al begon te piepen, weer zo'n eCPC freak.  :-X
 

BM

Nieuw lid
28 aug 2006
229
0
16
#31
Kasper zei:
Ik had nog amper 500 clicks, geen CPC, geleverd voor Woldring porselein toen men al begon te piepen, weer zo'n eCPC freak. :-X
eCPC interesseert mij als adverteerder niet. Het gaat erom wat het kost en wat het oplevert. Ik kan wel begrijpen dat bepaalde affiliates waarde hechten aan eCPC, als ze verkeer inkopen.

Waar het mij wel om gaat is om een eerlijke vergelijking te tonen. Omdat wij leads niet binnen 8 dagen goed kunnen keuren, komen wij niet in een overzicht met een hoge eCPC terug en lijkt het erop dat wij niet goed betalen. Voor mijn gevoel betalen wij goed en ik denk dat verschillende mensen hier op het forum dit kunnen beamen.
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#32
BM:
Waar het mij wel om gaat is om een eerlijke vergelijking te tonen. Omdat wij leads niet binnen 8 dagen goed kunnen keuren, komen wij niet in een overzicht met een hoge eCPC terug en lijkt het erop dat wij niet goed betalen. Voor mijn gevoel betalen wij goed en ik denk dat verschillende mensen hier op het forum dit kunnen beamen.
Jawel.

poupu
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#33
BM zei:
Waar het mij wel om gaat is om een eerlijke vergelijking te tonen. Omdat wij leads niet binnen 8 dagen goed kunnen keuren, komen wij niet in een overzicht met een hoge eCPC terug en lijkt het erop dat wij niet goed betalen. Voor mijn gevoel betalen wij goed en ik denk dat verschillende mensen hier op het forum dit kunnen beamen.
Dat doen jullie zeker en daarom promoot ik jullie ook niet meer via M4N, puur omdat we anders de eCPC negatief beïnvloeden terwijl hier bij het andere netwerk niet naar gekeken wordt en we uiteindelijk dezelfde leads en sales leveren.

Het is dus een voorbeeld hoe je mbv statistieken een scheef beeld kunt creëeren en door daar veel te veel gewicht aan te geven ook nog eens onnodige scheve ogen, frustratie en afwijzigingen in de hand werkt.

Wanneer een adverteerder niet tevreden is over de kwaliteit van de leads/sales dan heb ik daar alle begrip voor, wanneer zij of een netwerk over eCPC begint te piepen promoot ik wel (via) iemand anders, graag of niet maar je houdt er wel onnodig een bittere smaak aan over.

Het lijkt me voor M4N en de adverteerders uiteindelijk toch ook om de omzet te gaan en wij zijn op verzoek van minimaal 5 adverteerders (of uit eigen beweging) overgestapt op promotie via andere netwerken. Misschien nu dus een positievere eCPC maar daar beleg je geen brood mee...