NIEUW: PDAshop.nl nu exclusief bij Zanox!

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#1
PDAshop.nl is onderdeel van Coolblue, de meest succesvolle online retailer van Nederland. Dat trekt klanten die méér willen. Meer expertise, meer service en meer keuze. PDAshop.nl heeft het diepste assortiment, de nieuwste PDA?s en smartphones én alle accessoires. Verder bieden we gsm- en data-abonnementen van alle grote Nederlandse providers.

PDAshop.nl valt op door de volgende voordelen:

? Voor 22.00 uur besteld betekent de volgende dag thuisbezorgd
? Gratis bezorging in heel Nederland
? Eigen klantenservice via e-mail en telefoon (op werkdagen van 9.00 - 22.00 uur, op zaterdag van 9.00 - 17.30 uur en op zondag van 12.00 - 17.00 uur)
? Aangesloten bij het Thuiswinkel-waarborgfonds
? Website van het Jaar 2008

Wat betekent dit voor u?
Met onze affiliate-campagne profiteert u van de succesfactoren die Coolblue groot hebben gemaakt. De combinatie van een gebruiksvriendelijke website, betrouwbare service, snelle levertijd en aantrekkelijke prijzen maken het voor u interessant om PDAshop.nl te promoten.

Commissies afhankelijk van het product varierend van:
1,5%-4%
10 EUR - 20 EUR

DIRECT INLOGGEN!

Let op:
Dit programma werkt niet met de reguliere tracking. De sales worden 1x per dag in het systeem geimporteert. De sales zijn dus niet direct zichtbaar in ons systeem!
Bij je aanmelding voor dit programma krijg je een email met uitleg. Volg het stappen plan voor de aanmelding nauwkeurig!


Heel veel succes!

Met vriendelijke groet,

Sime Sag
Zanox Benelux | Shopping & Retail

simesag@zanox.com
 

C.Hondt

Nieuw lid
11 dec 2008
185
0
0
#2
Begint goed. campagne geplaatst en gelijk mijn neef geport om zijn PDA via mijn link te bestellen. wordt de hele tracking neit meer gemeten. Middels mijn header tool e.e.a. gecheckt maar zelfs het signaal op de bedankpagina kon ik niet vinden. meestal vind je er een foutje in, maar hier staat deze niet eens.

tevens niet eens cross selling mogelijk. vrij vervelend voor affiliates aangezien PDAshop bovenaan haar site links naar hun andere shops vermeld.

Gelijk weer er af geknalt. laat ze eerst maar eens fatsoenlijk alles werkende maken voor affiliates. makkelijk verdienen zo :S
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#3
Dit programma werkt niet met de reguliere tracking. De sales worden 1x per dag in het systeem geimporteert. De sales zijn dus niet direct zichtbaar in ons systeem!
Bij je aanmelding voor dit programma krijg je een email met uitleg. Volg het stappen plan voor de aanmelding nauwkeurig!

Mocht je vragen hebben dan kun je bij mij terecht.

Met vriendelijke groet,
Sime Sag
Zanox Benelux | Shopping & Retail

simesag@zanox.com
 

C.Hondt

Nieuw lid
11 dec 2008
185
0
0
#4
zanox benelux zei:
Dit programma werkt niet met de reguliere tracking. De sales worden 1x per dag in het systeem geimporteert.
Dat kan wel zo zijn. als ik zelf (onderhand ook een 2e test uitgevoerd gister) een test uitvoer en deze komt niet in het zanox systeem te staan, dan werkt het niet. waarom niet gewoon de normale tracking? heeft toch bewezen goed te werken?
 
27 mrt 2009
200
0
0
#5
Ik heb het zelfde hier. Ook twee keer een transactie gedaan (zelfde toestel) gisteren en vandaag. Maar 3, sorry, 2x niks :(
Dan ben ik gelijk he vetrouwen kwijt. Laat maar lekker zitten dit programma, ik ga gewoon verder met Typhone. Overigens is dat bij mij samen met KPN een echte topper. Ook nog wel een paar andere, maar ik ga hier niet alles uit de doeken doen. ;D
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#6
Iedereen die zich voor dit programma aanmeldt krijgt een persoonlijke aanmeldmail van Coolblue met daarin een stappenplan en een persoonlijke trackingID. (zie hieronder)
Het is ontzettend belangrijk dat je deze mail goed doorleest en exact doet wat er in de mail staat anders worden je sales niet getrackt en kunnen we de sales niet vergoeden! Sales die worden gegenereert zie je niet direct terug in ons systeem, maar worden eenmaal per dag geimporteerd in ons systeem.


Voorbeeld aanmeldmail:

Beste Publisher,

Welkom bij het affiliate programma van ....

LET OP! DIT IS NIET DE TRACKING DIE JULLIE GEWEND ZIJN. VOLG HET STAPPENPLAN NAUWKEURIG, ANDERS WORDEN DE SALES NIET GETRACKT EN KUNNEN WE NIET VERGOEDEN!

Uw website: www.voorbeeld.nl
Uw refID: ?ref=0123

Stap 1: Haal een ?lege link? uit het Zanox systeem. Deze ziet er als volgt uit:

http://ad.zanox.com/ppc/?12345678C1234567890T&ULP=


Stap 2: Plaats een landingspagina van PDAshop.nl na het ?=? teken. Zorg ervoor dat u begint met dubbele brackets ?[[?
Bijvoorbeeld:

http://ad.zanox.com/ppc/?12345678C1234567890T&ULP=[[http://www.pdashop.nl/product/48519/samsung-sgh-i780.html

Stap 3: Plaats uw refID, welke u in deze mail is toegewezen, achter de landingspagina en sluit af met dubbele brackets ?]]?
Bijvoorbeeld:

http://ad.zanox.com/ppc/?12345678C1234567890T&ULP=[[http://www.pdashop.nl/product/48519/samsung-sgh-i780.html?ref=0123]]

De sales die je genereert zijn niet direct zichtbaar in het zanox systeem. Deze worden eenmaal per dag geupdate.

Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben kun je terecht bij Sander van Steenpaal, Coolblue (s.vansteenpaal@coolblue.nl) of Sime Sag, Zanox Benelux (sime.sag@zanox.com).

Met vriendelijke groet,

Sime Sag
Zanox Benelux
 
19 feb 2009
58
0
0
#7
Waarom zou je in vredesnaam iets als dit opnemen?
Heel veel werk, terwijl een normale tracking ook zou werken, want waarom dat niet in gebruik is, daar word geen antwoord op gegeven..
 

blueweb

Nieuw lid
22 jun 2006
178
0
0
www.bluewebmedia.nl
#8
Anne zei:
Waarom zou je in vredesnaam iets als dit opnemen?
Heel veel werk, terwijl een normale tracking ook zou werken, want waarom dat niet in gebruik is, daar word geen antwoord op gegeven..
Nou, inderdaad! PDAshop lijkt mij een hele mooie partij om op te nemen (heb zelf hele goede ervaringen als klant), maar als er zoveel haken en ogen aan zitten....
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#9
Zelfde als Martine. Goede ervaring als klant, maar deze toestand vind ik wel heel ingewikkeld. Wel aangemeld en goedgekeurd, maar ik neem hem vooralsnog niet op.

Blue Webmedia/ Martine zei:
Nou, inderdaad! PDAshop lijkt mij een hele mooie partij om op te nemen (heb zelf hele goede ervaringen als klant), maar als er zoveel haken en ogen aan zitten....
 

zanox benelux

zanox | Straight to performance
5 dec 2005
1.733
0
0
www.zanox.com
#10
De reden dat wij op deze manier werken is dat realtime tracking (nog) niet mogelijk is voor dit programma. De adverteerder ziet de sales via zanox wel binnenkomen en laad die dagelijks op naar onze server. Dit gebeurt op een soortgelijke manier als dat ook sales bij shopping-programma's worden afgekeurd.

Het is niet geheel ongebruikelijk voor affiliate programma's, maar wij zijn ons ervan bewust dat het een niet veelvoorkomende werkwijze is. We hebben alles uitvoerig getest en zullen er alles aan doen om het onze partners zo makkelijk mogelijk te maken met de mogelijkheden die wij op dit moment tot onze beschikking hebben.

Mocht je hulp nodig hebben kun je altijd bij ons terecht!

Onze dank voor jullie begrip en alvast bedankt voor de inzet!

Met vriendelijke groet,

Sime Sag
Zanox Benelux
 
27 mrt 2009
200
0
0
#11
Ik knal deze er af en het komt er ook niet meer op. Tracking werkt niet cq veel te ingewikeld / onduidlijk in de implementatie, en verder ga ik niet DPAshop.nl promoten terwijl alle andere shops niet eens getrackt worden maar wel uitgebreid geproot door coolblue. Zanox doe je huiswerk en kom niet met dit soort kanslose programmas aan. :mad:

Ps ook coolblue krijgt de koudedouche van mij. Hier zit waarschijnlijk iemand hoog in het torentje die denkt "wij zijn coolblue, en who the fuck is een affiliate nu eigenlijk". Nou dat zijn wij, en deze waardeloze start zal er (waarschijnlijk) voor zorgen dat dit programma een grote flop wordt. :eek:
 

Coolblue

Nieuw lid
24 apr 2009
2
0
0
www.coolblue.nl
#12
Beste "loggerboy" ,

Met enige verbazing heb ik uw reacties op het forum gelezen. Het lukt u blijkbaar niet om de links op de juiste wijze op te bouwen. Uiteraard help ik u daar graag bij! Aarzel dan ook niet om contact met me op te nemen via s.vansteenpaal@coolblue.nl

Ik zal even verder op uw reactie ingaan om wat misstanden de wereld uit te helpen.

Inderdaad, de tracking van onze programma's werkt op een afwijkende manier van hoe u die gewend bent. Deze methode is uitvoerig getest en werkt wel degelijk als u het 3 stappenplan gebruikt wat u is toegestuurd, of hierboven door Zanox nog eens is geplaatst. Sales die gemeten worden worden uiteraard netjes aan u vergoed.

De reden dat de tracking op een afwijkende manier gebeurd is het feit dat dit een pilot project is. Real-Time tracking is momenteel nog niet mogelijk op onze sites, dit gaat natuurlijk wel gebeuren. En dan natuurlijk ook op alle Coolblue shops. Voor nu hebben we er voor gekozen om de pilot te draaien met alleen PDAshop.nl en Laptopshop.nl. Met deze pilot willen we zoveel mogelijk informatie verzamelen en die gebruiken om de techniek voor zowel u als onszelf te optimaliseren.

Wij hadden vooraf ook al wel rekening gehouden met het feit dat de tracking-methode voor wat weerstand kon zorgen. Het zijn toch een tweetal extra handelingen die u moet uitvoeren.
De insteek is toch geweest om u daar zo goed mogelijk over te informeren en te helpen waar nodig.

Ik vindt het wel jammer dat u het volgende zegt: "Hier zit waarschijnlijk iemand hoog in het torentje die denkt "wij zijn coolblue, en who the fuck is een affiliate nu eigenlijk"
Dat is natuurlijk onzin. Wij zijn ons erg bewust dat u als affiliate van grote waarde voor ons kan zijn. Wij willen daarom ook graag een langdurige relatie met u aangaan, een relatie waarin we elkaar helpen om de campagne tot een succes te brengen. Een iets afwijkende tracking mag dit niet in de weg staan.

Aarzel dus niet om uw vragen, suggesties of commentaar te sturen naar s.vansteenpaal@coolblue.nl
Meerdere affiliates hebben dat reeds gedaan en waren daar mee geholpen.

Graag zie ik uw reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Sander van Steenpaal
Online Marketeer Coolblue
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#13
U maakt linksboven op de website van PDAshop met behulp van plaatjes reclame voor al uw andere shops, waarvoor u geen vergoeding verstrekt bij aankoop. Dat, samen met de wijze van het maken van affiliatelinks en de ingewikkelde vorm van tracking, zorgt ervoor dat ik weinig vertrouwen heb ik deze manier van internetmarketing.

Ik had als ik u was nog even gewacht met AM tot er op een 'normale' manier getrackt kon worden, of (beter) uw websites al in een veel eerder stadium aangepast, zodat AM op een gebruikelijke wijze mogelijk zou zijn.

Coolblue zei:
Beste "loggerboy" ,

Met enige verbazing heb ik uw reacties op het forum gelezen. Het lukt u blijkbaar niet om de links op de juiste wijze op te bouwen. Uiteraard help ik u daar graag bij! Aarzel dan ook niet om contact met me op te nemen via s.vansteenpaal@coolblue.nl

Ik zal even verder op uw reactie ingaan om wat misstanden de wereld uit te helpen.

Inderdaad, de tracking van onze programma's werkt op een afwijkende manier van hoe u die gewend bent. Deze methode is uitvoerig getest en werkt wel degelijk als u het 3 stappenplan gebruikt wat u is toegestuurd, of hierboven door Zanox nog eens is geplaatst. Sales die gemeten worden worden uiteraard netjes aan u vergoed.

De reden dat de tracking op een afwijkende manier gebeurd is het feit dat dit een pilot project is. Real-Time tracking is momenteel nog niet mogelijk op onze sites, dit gaat natuurlijk wel gebeuren. En dan natuurlijk ook op alle Coolblue shops. Voor nu hebben we er voor gekozen om de pilot te draaien met alleen PDAshop.nl en Laptopshop.nl. Met deze pilot willen we zoveel mogelijk informatie verzamelen en die gebruiken om de techniek voor zowel u als onszelf te optimaliseren.

Wij hadden vooraf ook al wel rekening gehouden met het feit dat de tracking-methode voor wat weerstand kon zorgen. Het zijn toch een tweetal extra handelingen die u moet uitvoeren.
De insteek is toch geweest om u daar zo goed mogelijk over te informeren en te helpen waar nodig.

Ik vindt het wel jammer dat u het volgende zegt: "Hier zit waarschijnlijk iemand hoog in het torentje die denkt "wij zijn coolblue, en who the fuck is een affiliate nu eigenlijk"
Dat is natuurlijk onzin. Wij zijn ons erg bewust dat u als affiliate van grote waarde voor ons kan zijn. Wij willen daarom ook graag een langdurige relatie met u aangaan, een relatie waarin we elkaar helpen om de campagne tot een succes te brengen. Een iets afwijkende tracking mag dit niet in de weg staan.

Aarzel dus niet om uw vragen, suggesties of commentaar te sturen naar s.vansteenpaal@coolblue.nl
Meerdere affiliates hebben dat reeds gedaan en waren daar mee geholpen.

Graag zie ik uw reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Sander van Steenpaal
Online Marketeer Coolblue
 
27 mrt 2009
200
0
0
#14
Beste sander, dank je wel voor je bericht, maar ik pas. Ik ben het helemaal met Eva eens. Had gewoon gewacht tot de zaken wel op orde waren. En ga dan pas met AM starten. Succes verder. Als je nog tips wilt over hoe het wel moet kan je pm'en.
 

C.Hondt

Nieuw lid
11 dec 2008
185
0
0
#15
Zanox bedankt voor de PM's met uitleg. maar nogmaals, je kan 10x uitleggen hoe de tracking werkt. als ik het als bovenstaand geimplementeerd heb, en sales komen niet binnen in mijn account terwijl ik de producten daadwerkelijk bestel, dan werkt de tracking niet?

Scherpe opmerking van Eva. zoals ik ook al aangaf eerder staan bovenaan allemaal iconen van de andere shops. maar mooi niet dat je daar een vergoeding voor krijgt. mooi gratis verkeer zo. Sander, je reactie is goed. maar gaat niet op dit punt echt in.

Ik snap ook nog steeds niet waarom er niet gewoon op normale wijze gewerkt wordt? wat is het probleem. dan is cross-selling tussen de verschillende shops ook nog mogelijk. zo wordt de affiliate niet de pineut van dit hele verhaal.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#16
Dat is natuurlijk onzin. Wij zijn ons erg bewust dat u als affiliate van grote waarde voor ons kan zijn. Wij willen daarom ook graag een langdurige relatie met u aangaan, een relatie waarin we elkaar helpen om de campagne tot een succes te brengen. Een iets afwijkende tracking mag dit niet in de weg staan.
Heb het gevoel dat de volgorde op gespannen voet staat met normaal zaken doen :
1. waardering van de affiliate - dan had deze toelichting van Coolblue vooraf moeten gaan aan de aktie en niet als verdediging;
2. zanox had dit als professional moeten onderkennen en sturend moeten adviseren;
3. begrijpelijk dat er getest moet worden, zouden er méér moeten doen. Maar waarom op kosten van de affiate. "een iets afwijkende tracking"..... is dan wel een understatement. 8)
 
10 dec 2008
141
0
0
#17
Heftige discussie!

Ik neem aan dat Zanox heeft geadviseerd niet zo te starten (zeker niet met maar een of twee van de 10? gekoppelde shops). Welicht moeten netwerken ook eens nee verkopen wanneer merchants dreigen fouten te maken. (kijk bijvoorbeeld naar de vergoeding van D-reizen)
 
10 dec 2008
141
0
0
#19
Ik neem aan dat Zanox er ook baat bij heeft dat mijn verkeer goed converteerd. Dan kan ik ze dus beter sturen naar een shop waar wel alles gemeten wordt zodat mijn verkeer mij en Zanox meer oplevert.
(Niet dat dit mijn segment is maar stel dat we het over voor mij relevante campagnes zouden hebben.)
 

bartl

Nieuw lid
20 feb 2009
130
0
0
www.qks.nl
#20
Spijtig sluit ik me bij de rest aan, bijzonder goede ervaring met CoolBlue, maar het verliezen van verkeer aan de andere subshops (wat heel reeel is) en tijdelijke karakter van de manier van tracken doen voor mij de deur dicht.

Ik heb eerder het vermoeden dat er 1 van de partijen onderschat hoeveel tijd een affiliate steekt in het goed laten lopen van een campange.

PM maar niet, heeft weinig zin, we merken het wel als het e.a. wel normaal draait.