NIEUW: PDAshop.nl nu exclusief bij Zanox!

W

Wim

Guest
#21
Waarom roepen Zanox en Coolblue nu steeds dat de tracking anders ingezet moet worden. (Is weer standaard de affiliate fout bezig?)
Ik lees van C.Hondt:
... als ik het als bovenstaand geimplementeerd heb, en sales komen niet binnen in mijn account terwijl ik de producten daadwerkelijk bestel, dan werkt de tracking niet?
Dus de speciale manier wordt toegepast en toch geen sales in de statistieken! Dat is het probleem, controleer dat dan eens. Vertel hem precies wat er fout op zijn website staat en als er niets fout staat leg dan goed uit waarom er toch geen sale is geregistreerd.
 
27 mrt 2009
200
0
0
#22
Ik heb coolblue een pm gestuurd maar nog geen reactie. Ik zelf vind dat Zanox hier ook niet goed bezig is. Als je als netwerk een beetje verstand van zaken hebt, dan laat je een affilitiate programma niet op de manier lanceren. En aangezien zanix in control is vna zijn eigen software, vind ik toch dat zonox de blame treft. Dit progamma had nooit online gezet moge worden op deze manier. Slechte beurt voor zanox, slechte beurt voor Coolblue. Kwaad is geschied, weinig kans dat dit nog een succesvol programma gaat worden. Gemiste kans!
 

C.Hondt

Nieuw lid
11 dec 2008
185
0
0
#24
nouja, einde verhaal denk ik. toch een advies naar Coolblue om op normale manier de campagne te starten. lijkt me niet dat de technici daar te knullig zijn om normaal de tracking in te bouwen toch?

Mee eens dat Zanox dit nooit had moeten accepteren, zoveel jaar ervaring en dan zo de mist in gaan. Helemaal met het verhaal betreffende de cross-selling? daar is ook nog steeds geen antwoord opgegeven vanuit Zanox noch Coolblue. Beetje het idee alsof er hier niet echt helemaal eerlijk is omgegaan vanuit Zanox richting coolblue over de problemen die dit zou opleveren.
 

Coolblue

Nieuw lid
24 apr 2009
2
0
0
www.coolblue.nl
#26
Beste affiliates,



Allereerst bedankt voor jullie bruikbare input in deze case.



Jullie geven aan dat de huidige manier van tracking niet ideaal werkt. Vooral het gebrek aan real-time-rapportage en de afwijkende manier van implementatie noemen jullie als problemen.



Zowel real-time-rapportage als de standaard Zanox implementatie hadden we jullie graag vanaf de start aangeboden. Helaas behoorde dit technisch op dat moment niet tot de mogelijkheden. Het was dit - of nog een hele tijd niets. Vandaar dat we er toch voor hebben gekozen om van start te gaan.



Voor de cross-shop-tracking geldt hetzelfde. Op termijn verwachten we alle productgroepen te kunnen aansluiten bij ons affiliate programma. Daarbij wil ik wel de kanttekening maken dat we vanuit ons specialisme altijd bezig zijn met het genereren van traffic naar onze productsites, niet naar Coolblue. Ook onze partners willen we op die manier belonen.



We zullen de komende weken en maanden hard werken om de onvolkomenheden op te lossen, zodat we jullie op termijn volledig van dienst kunnen zijn. Ik zal jullie op dit forum op de hoogte houden van de ontwikkelingen.



Mochten jullie tot die tijd nog een mogelijkheid zien omzet (en commissie) te genereren, zijn jullie natuurlijk welkom om je aan te sluiten. Ik zal jullie daarbij persoonlijk zoveel mogelijk proberen te assisteren.



Hopelijk zijn hiermee de twee belangrijkste vragen beantwoord. Heb je nog andere vragen of suggesties? Mail me op s.vansteenpaal@coolblue.nl en ik zal zo snel mogelijk reageren.


Met vriendelijke groet,

Sander van Steenpaal
Coolblue
 
27 mrt 2009
200
0
0
#27
Beste Sander,

ik wil (iedereen) even laten weten dat ik je pm en input waardeer, ook hoe je eea oppakt en met de kritiek omgaat. Ik vind dat je zo goed bezig bent.