Nieuwe adverteerders Kijkshop, FBTO,

Thomas

http://www.m4n.nl
6 nov 2005
6
0
0
www.m4n.nl
#1
Hallo we hebben twee nieuwe, volgens mij interessante adverteerders Kijkshop en FBTO. 

Kijkshop draait op cpc van 0,06 en 2,93% over netto verkopen. Erg aantrekkelijk, ze laten wel alleen websites toe die bezoekers doorsturen die ook echt een koopintentie hebben. (CPC is niet om bulk traffic te krijgen maar juist voor die websites die goede bezoekers leveren en graag een bepaalde zekerheid willen.)

FBTO biedt een leen product ook met cpc en lead vergoeding. CPC van 0,10 en lead bedrag van 13 euro.

Graag horen we van webmasters wat ze van promotiemateriaal vinden en opzet van programma´s. Op die manier kunnen we finetunen en programma later breder aanbieden.
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#3
En jammer dat de keuring bij Kijkshop zo lang duurt, al voor het weekend aangevraagd. ;)

Maar mocht het worden vrijgegeven dan lijkt het me een hele interessante adverteerder, de website ziet er ook goed uit wat potentiële kopers zeker over de streep trekt.
 

Japsen

Nieuw lid
25 aug 2005
376
0
0
www.vindproduct.nl
#5
Gretha zei:
ik heb keuring aangevraagd zodra ik mail ervan had en ben al goedgekeurd :D
maar jammer dat er niet 1 onbetaalde banner bij zit...
Kaart je dit soort zaken ook aan bij de adverteerder en m4n? Je zou kunnen voorstellen dat ze een special deal maken van 0 cent...
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#6
heb zoiets nog nooit gedaan
heb t normaal niet nodig
maar kan idd eens een mailtje opstellen richting kijkshop
heb t iig nog niet voorbij zien komen, en de eerste zijn in de gpt wereld is altijd goed :p

jaap?
weet jij trouwens of kijkshop weet hoe een gpt werkt?
of moet ik dat ook nog helemaal uitleggen?
:p
 

Japsen

Nieuw lid
25 aug 2005
376
0
0
www.vindproduct.nl
#7
In het geval van Kijkshop komt de mail voor zover ik weet niet direct aan bij Kijkshop, maar bij de accountmanager van Kijkshop bij Mbuyu. Het lijkt me dus niet dat je al te uitgebreide uitleg hoeft te geven over het fenomeen GPT.

Succes!
 

Thomas

http://www.m4n.nl
6 nov 2005
6
0
0
www.m4n.nl
#9
Hai Gretha en Japsen en anderen,

Ik ben komende maanden verantwoordelijk voor het opzetten van Kijkshop programma.

Wat waanzinnig goed en professioneel dat jullie vragen om deals zonder kliktarieven! Dat getuigd van een professionele instelling!

In deze mail licht ik uitgebreider keuze PTP toe t.a.v. kijkshop maar eigenlijk is het veel breder en geldt het voor alle adverteerders met bekende namen.

Kijkshop is een "grotere" partij die in de hele opzet van een partnerprogramam gedegen te werk wil gaan. D.w.z. eerst aantal zaken testen, kijken hoe het werkt en indien positieve resultaten worden geboekt uitbreiden.

Kijkshop wil waarschijnlijk ook met een GTP partijen een test doen, maar wel beperkt.

GTP ligt in het algemeen gevoelig. Zodra je consumenten betaalt om iets te doen zijn er twee kanten van een medaille.

1) Permission based: consumenten mag je mailen omdat ze er iets aan verdienen is goed. Eigenlijk een soort airmiles variant. De consument krijgt betaalt voor het lezen van reclame boodschappen en als ze echt iets willen kopen dan doen ze dat.

2) De keerzijde is dat je met permissionbased marketing ook een type mensen aantrekt die alleen uitzijn op de bijverdienste. Het bestand wat je dus opbouwt bestaat deels uit goede emailadressen maar wordt "helaas" ook "vervuild" door mensen die puur op geld uit zijn. Deze mensen kunnen voor een uitermate negatieve impact zorgen.

Waarom veroorzaken die mensen zoveel narigheid?
Bij shoppingpartijen zijn marges relatief laag. Als er 1 product besteld wordt om een bonus te verdienen, die vervolgens geretourneerd wordt, soms zelfs erger, helemaal terug gaat en niet betaalt wordt, zorgt dit voor een groot verlies! Een shop moet soms wel meer dan 20 producten verkopen om 1 niet-verkocht product terug te verdienen. De bestelingen die teruggestuurd worden door GTP sites zijn dus erg kostbaar en zo erg dat de reclame juist een averechts effect teweeg brengt.

Om deze reden willen we uiterst voorzichtig met een nieuwe adverteerder GTP uitproberen. Te meer omdat als het 1 keer fout gaat ze iedereen over een kam scheren en geen enkel GTP partij meer kan inzetten. Wat zonde is omdat er er voor sommige adverteerders of campagnes door GTP partijen zeker een toegevoegde waarde is voor die consumenten die tergoede trouw in het spaar programma mee doen.

gr.

Thomas
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#10
sorry, maar ik denk niet dat zolang ik NIET vergoed voor het bestellen bij in dit voorbeeld kijkshop, dat mensen onnodig dingen gaan bestellen
denk dat dat net zo veel is als op een site waar mensen geheel vrijwillig op een banner klikken...

je hebt bij een gpt (en dus niet gtp....:p het is Get Paid To....) eenmalig een groot aantal kliks, op een "normale" site verspreid je die kliks over iets langere tijd, maar denk dat je daarbij net zo veel bestellingen krijgt die geretourneerd worden..
of je moet met cijfers mij kunnen overhalen :p

maar uit je bericht haal ik dus dat ik nog niet een cpc vrije banner krijg, en dus nog geen "toestemming" heb om kijkshop te mailen?
erg jammer, omdat ik een kleinere gpt ben, en dus graag een van de eersten wil zijn, omdat anders de groteren het beperkt aantal sales voor me zal wegkapen bij de overeenkomstige leden....
 
24 aug 2005
831
0
0
#11
Thomas zei:
Hai Gretha en Japsen en anderen,

Ik ben komende maanden verantwoordelijk voor het opzetten van Kijkshop programma.

Wat waanzinnig goed en professioneel dat jullie vragen om deals zonder kliktarieven! Dat getuigd van een professionele instelling!

In deze mail licht ik uitgebreider keuze PTP toe t.a.v. kijkshop maar eigenlijk is het veel breder en geldt het voor alle adverteerders met bekende namen.

Kijkshop is een "grotere" partij die in de hele opzet van een partnerprogramam gedegen te werk wil gaan. D.w.z. eerst aantal zaken testen, kijken hoe het werkt en indien positieve resultaten worden geboekt uitbreiden.

Kijkshop wil waarschijnlijk ook met een GTP partijen een test doen, maar wel beperkt.

GTP ligt in het algemeen gevoelig. Zodra je consumenten betaalt om iets te doen zijn er twee kanten van een medaille.

1) Permission based: consumenten mag je mailen omdat ze er iets aan verdienen is goed. Eigenlijk een soort airmiles variant. De consument krijgt betaalt voor het lezen van reclame boodschappen en als ze echt iets willen kopen dan doen ze dat.

2) De keerzijde is dat je met permissionbased marketing ook een type mensen aantrekt die alleen uitzijn op de bijverdienste. Het bestand wat je dus opbouwt bestaat deels uit goede emailadressen maar wordt "helaas" ook "vervuild" door mensen die puur op geld uit zijn. Deze mensen kunnen voor een uitermate negatieve impact zorgen.

Waarom veroorzaken die mensen zoveel narigheid?
Bij shoppingpartijen zijn marges relatief laag. Als er 1 product besteld wordt om een bonus te verdienen, die vervolgens geretourneerd wordt, soms zelfs erger, helemaal terug gaat en niet betaalt wordt, zorgt dit voor een groot verlies! Een shop moet soms wel meer dan 20 producten verkopen om 1 niet-verkocht product terug te verdienen. De bestelingen die teruggestuurd worden door GTP sites zijn dus erg kostbaar en zo erg dat de reclame juist een averechts effect teweeg brengt.

Om deze reden willen we uiterst voorzichtig met een nieuwe adverteerder GTP uitproberen. Te meer omdat als het 1 keer fout gaat ze iedereen over een kam scheren en geen enkel GTP partij meer kan inzetten. Wat zonde is omdat er er voor sommige adverteerders of campagnes door GTP partijen zeker een toegevoegde waarde is voor die consumenten die tergoede trouw in het spaar programma mee doen.

gr.

Thomas
Thomas, Als ik persoonlijk naar kijkshop.nl ga en iets bestel en niet betaal, dat is toch t zelfde als dat een lid van een GPT (geen GTP) iets besteld en niet betaald.
Leden krijgen geen bonus omdat ze iets bestellen, alleen een bedrag om de mail te lezen.
De webmaster betaald de leden bijv. 2 cent voor t lezen van de mail, en krijgt van kijkshop een percentage als een lid iets besteld.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#12
en daarbij,
als een lid niets koopt, dus de leden die enkel voor t geld gaan,
krijgen van mij een beloning, niet van kijkshop :p
ze kosten mij dus ook gewoon geld
denk dat dat gewoon het risico is van online marketing en een online shop....
 

Thomas

http://www.m4n.nl
6 nov 2005
6
0
0
www.m4n.nl
#13
Hi Gretha,

Inderdaad het klopt als mensen betaald voor de klik is daar opzich niets mis mee. Dus als je het ene individuele geval met het andere vergelijkt is het precies het zelfde. Als je al s adverteerder vanuit de grote aantallen gaat kijken en "traffic" gaat vergelijken van diverse partijen dan zie je de verschillen in conversies en daar zit het verschil in.

Kijkshop kijkt, en eigenlijk alle shopping partijen kijken, naar:
1) hoeveel verkopen realiseer ik op de bezoekers die er komen.
2) hoeveel van de bruto orders worden daadwerkelijke betaalde orders.

Over het algemeen, en ik heb het hier niet over jouw specifieke bestand, zien we dat verhoudingsgewijs een groter aantal mensen in GTP systemen zitten die niet ter goeder trouw handelen. En dus spullen bestellen die of geretourneerd worden of helemaal niet betaalt worden.  Daarmee zeg ik niet dat het voor sommige adverteerders niet interessant is omdat er ook nogaltijd een vaak groter deel van de bezoekers wel goed kan converteren.

Ik geef hiermee alleen aan, dat wij het vermoeden hebben dat er een bepaald type consument zich vaker bij GTP inschrijft dan andere en dit heeft invloed op de totaal conversie. Du net als dat bezoekers van gratis sites anders handelen dan mensen op mp3 sites zo ook GTP programma´s.

gr.

Thomas
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#14
Thomas,

Ik denk dat de misstappen van sommige get paid eigenaren betreffende Otto destijds meewerken want ik kan me simpelweg niet voorstellen dat mensen voor 'de grap' iets gaan bestellen en het dan weer terugsturen. Dan lijkt me eerder iets mis met de producten.
Maar goed, ik heb geen inzage in cijfers.

Maar ik denk dat het grootste struikelblok punt 1 is wat je aangeeft als punt waar adverteerders naar kijken: "hoeveel verkopen realiseer ik op de bezoekers die er komen".

Ik heb het al vaker aangegeven op fora en richting bureau's, het is als je blindstaren op de honkbalstatistieken en vergeten dat het gaat om de homerun die je de huidige wedstrijd slaat.

Want de enige vraag zou moeten zijn: "hoeveel verkopen realiseer ik".

Stuur ik namelijk geen enkel lid richting een bepaalde shop dan verkoopt men 0. En of ik er dan 1.000 of 10.000 zou sturen voor 10 sales zou dan helemaal niet moeten uitmaken, het gaat uiteindelijk alleen maar om die 10 sales. En dan kijken we nog niet eens naar de branding/naamsbekendheid die wordt opgebouwd en eventuele on- en offline sales achteraf.

Maar goed, dat is een spagaat waar jullie als bureau in zitten en de vraag zou moeten zijn: hoe laat je adverteerders inzien dat omzet uiteindelijk belangrijker is dan de eCPC of wat voor andere statistieken dan ook. Helaas zitten de meeste adverteerders in een heel strak stramien en is het bijzonder lastig die denkwijze te veranderen.
 

Gretha

Nieuw lid
25 aug 2005
470
0
0
www.mSites.nl
#15
helemaal met kasper eens
als het de adverteerders NIETS kost dat ik een mailing stuur...
enkel per verkoop
dus no cure no pay...!!
(terwijl directe adverteerders mij een vast bedrag moeten betalen, gekeken naar het aantal kliks wat behaald zal worden, en het ze zowiezo geld kost, of het nou iets oplevert of niet..)

Enige oplossing die ik daarin zie die ook veel bij telecom wordt toegepast, pas een sale goedkeuren zodra de bestelling is betaald
eventueel pas een x aantal dagen daarna...
ik zie liever hogere vergoedingen komen omdat ze het goed vinden gaan, en het ze letterlijk genoeg oplevert, en dan maar ietsje langer w88 op mn centjes
dan dat de vergoedingen omlaag gaan omdat ze alles maar gelijk goedkeuren waarvan later een deel wordt teruggestuurd of wat dan ook...

ja toch?
 
24 aug 2005
831
0
0
#16
Jups, ook met Kasper eens, wat dat betreft klopt het stukje van je in Emerce wel Kasper, dat adverteerders het niet (willen) begrijpen.
 
J

Jacobien

Guest
#17
Hoe zit het met de laadtijd van de ads?
Destijds heb ik M4N eraf gegooid omdat de laadtijd van mijn pagina zo vertraagd werd.
Als dat probleem is opgelost, ben ik uiteraard wel geinteresseerd ;)
 

Kasper

e-Markethings
29 okt 2005
347
0
0
#18
Doel je op de periode dat er soms halve banners etc. werden ingeladen (vooral met javascript geloof ik)?

Daar had ik namelijk zelf ook bij bepaalde banners problemen mee maar dat is al weer tijden geleden. Momenteel is bij mij juist materiaal van Tradedoubler vaak traag.
 
J

Jacobien

Guest
#19
Ik had het probleem ook met tekstlinks.
Maar het inderdaad wel een paar maanden terug.
 
24 aug 2005
1.434
0
0
www.no-search.nl
#20
Ik heb daar nooit problemen mee en op mijn sites staan veel links van hen, dus lijkt mij dat je het gewoon moet doen Jacobien. Vooral voor jou linkpagina zitten er wel een aantal interessante partijen tussen in de shopping (voor vrouwen ;D)