NIEUWE WEBMASTER INLOG BESCHIKBAAR

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#41
Gretha zei:
als je wat meer sales haalt dan 1 per dag lijkt t me juist behoorlijk irritant al die mailtjes :S
en je ziet in het systeem onder statistieken toch ooko hoeveel sales je haalt?
o, man, 't is heerlijk........ ;D

en het moet een optie zijn, geen 'verplichting'.....
 

PauwR

Nieuw lid
28 dec 2005
25
0
0
#43
Gretha zei:
iets minder gepikeerd mag ook..
Excuses, was al een tijdje aan het zoeken en lukte me niet en dan wordt ik een beetje frustie ;-)

@Marko: Zoeken op de omschrijving zou denk ik een toegevoegde waarde zijn. In mijn ogen mag een zoekoptie op geen een site ontbreken, vooral niet met zoveel content.

Verder zeker een aantal positieve veranderingen op de nieuwe site!
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#44
@PauwR
We zullen uitzoeken hoe we de zoek optie naar programma's krijgen, op het moment zoek je onder het linkmateriaal al vrij naar alle gegevens uit een programma, dus qua technike is het geen probleem.

@utopiad
Mail optie komt in de volgende update--dank je voor de input
 
E

Edman

Guest
#45
(...)Maar wat ik nog interessanter vind, je schrijft "bijna alle minpunten weggewerkt". Wat voor minpunten heb je dan nog, dan kunnen we daar ook aan werken?
- Geen reacties op mail (twee keer verzonden).

We zullen wel soepel zijn in het keuren, dus maak je geen zorgen!
- Afspraak niet na komen. Heb mijn sites apart laten keuren. En inderdaad (waar ik al bang voor was), toch maar 1 ster voor een site gekregen (twee keer laten keuren inmiddels).
Hier word ik wel een beetje pissig om.

- Twijfels of de tracking wel 100% in orde is.
 

utopiad

Nieuw lid
23 jul 2006
16
0
0
#46
Edman zei:
- Twijfels of de tracking wel 100% in orde is.
Over het algemeen denk ik dat de tracking van affiliates in orde is. Enige probleem dat ik in het verleden heb gehad is met Travelways. Over het afgelopen jaar genomen goed voor tussen de 1,5 en 2% CSR. Maar in de maand mei heb ik meer dan 600 bezoekers doorverwezen zonder 1 sale te maken. Vond het verdacht en heb de link verwijderd. Eind juni dacht ik laat ik hem er weer is op zetten en binnen 3 dagen had ik 4 sales. Vond het erg vreemd dat in de maand Mei er geen enkele sale gerapporteerd werd terwijl in de maanden daarvoor en daarna Travelways goed was voor gemiddeld 8 sales per maand. Het is natuurlijk mogelijk dat gewoon niemand geboekt heeft maar het blijft een beetje vreemd. Uiteindelijk gaat het maar om 100 euro ofzo dus heb ik het er maar bij laten zitten maar misschien dat als het in de toekomst nog een keer gebeurd dat ik wel ff aan de bel trek bij Affiliates.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#47
@utopaid,

Specifiek voor travelways:
In mei was er een probleem met de update van hun site, ze hadden
a) hun hele linkstructuur gewijzigd zonder dit mede te delen, dus deeplinks werkten niet meer,
b) trackingcode was niet meer op alle pagina's aanwezig (in mei)

Zoals eerder aangegeven controleren we dat doorlopend, het opmerken van een probleem is echter niet hetzelfde als het voor de specifieke klant oplossen er van.
Ze hebben belooft hier beter op te letten en mede daarom is er ook onderstaande email verzonden:

*******************
Het is even stil geweest rond Travel Ways, maar we gaan vanaf nu zeer actief met jullie werken. In plaats van via een mediabureau werken wij nu direct wat de lijn korter maakt, zodat we sneller acties kunnen lanceren.

Om gelijk even met het goede nieuws in huis te vallen:
Tijdens de maand augustus geven we ?5,- extra op alle transacties!

We hebben een nieuwe linkstructuur in onze site ingebouwd en we verzoeken jullie dan ook alleen van die links gebruik te maken die staan in het systeem van affiliates.nl. Doen jullie dat niet, kunnen de boekingen niet goed gemeten worden.

Daarnaast hebben we een nieuwe bannerset online gezet en enkele tekstlinks geplaatst.

We hebben ook een staffellijst gemaakt. Staffel:
Tot 10 boekingen per maand ? 20 euro per boeking
Van 10 tot 19 boekingen per maand ? 25 euro per boeking
Boven 20 boekingen ? 30 euro per boeking

Tijdens augustus ontvang je ook op de staffels ?5,- extra per transactie:
Tot 10 boekingen per maand ? 25 euro per boeking
Van 10 tot 19 boekingen per maand ? 30 euro per boeking
Boven 20 boekingen ? 35 euro per boeking
 

poupu

Nieuw lid
1 jun 2006
753
0
0
#48
Specifiek voor travelways:
In mei was er een probleem met de update van hun site, ze hadden
a) hun hele linkstructuur gewijzigd zonder dit mede te delen, dus deeplinks werkten niet meer,
b) trackingcode was niet meer op alle pagina's aanwezig (in mei)

Zoals eerder aangegeven controleren we dat doorlopend, het opmerken van een probleem is echter niet hetzelfde als het voor de specifieke klant oplossen er van.
Ze hebben belooft hier beter op te letten en mede daarom is er ook onderstaande email verzonden:

*******************
Het is even stil geweest rond Travel Ways, maar we gaan vanaf nu zeer actief met jullie werken. In plaats van via een mediabureau werken wij nu direct wat de lijn korter maakt, zodat we sneller acties kunnen lanceren.

Het bericht van TravelWays geeft volgens mij alleen maar aan dat het 'even stil is geweest' niet dat er fouten zijn gemaakt met de tracking.

Waarom staat dat er niet in?
 

utopiad

Nieuw lid
23 jul 2006
16
0
0
#49
mdobro zei:
@utopaid,

Specifiek voor travelways:
In mei was er een probleem met de update van hun site, ze hadden
a) hun hele linkstructuur gewijzigd zonder dit mede te delen, dus deeplinks werkten niet meer,
b) trackingcode was niet meer op alle pagina's aanwezig (in mei)

Zoals eerder aangegeven controleren we dat doorlopend, het opmerken van een probleem is echter niet hetzelfde als het voor de specifieke klant oplossen er van.
Ze hebben belooft hier beter op te letten en mede daarom  is er ook onderstaande email verzonden:
Ik begrijp dat het lastig is om dat voor specifieke klanten op te lossen maar op dit moment is er helemaal niks gebeurd. Kennelijk was het probleem bij jullie bekend dus had een mailtje naar alle aangesloten publishers jullie zeker gesierd. In de campagne update van travel ways staat niks specifiek over het niet tracken van sales in mei of iets dergelijks en daarom zag ik dat ook niet direct als een reactie op wat er in mei gebeurde.

Zoals ik al eerder zei gaat het in mijn geval om maar iets van 120 - 180 euro op basis van 1% á 1,5% gemiddelde CSR met 600 kliks en daarom heb ik het er bij laten zitten maar ik denk dat er vast andere publishers zijn die zich daar wel druk om kunnen maken.

mvg
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#50
@utopaid,

We zitten hier aan dezelfde kant, wij verdienen niets als er niets gemeten word. Ook de adverteerder is er niet bij gebaat omdat zijn traffic volume afneemt, dus in princiepe maakt iedereen zich hier druk om, hetis geen wij -tegen -zij verhaal.

We hebben het zoals ik heb aan gegeven "niet laten zitten", maar geprobeerd dit zo snel mogelijk met de klant op te lossen.

Ik denk in het algemeen dat we qua communicatie het meest open netwerk zijn.
 

utopiad

Nieuw lid
23 jul 2006
16
0
0
#52
mdobro zei:
@utopaid,

We zitten hier aan dezelfde kant, wij verdienen niets als er niets gemeten word. Ook de adverteerder is er niet bij gebaat omdat zijn traffic volume afneemt, dus in princiepe maakt iedereen zich hier druk om, hetis geen wij -tegen -zij verhaal.

We hebben het zoals ik heb aan gegeven "niet laten zitten", maar geprobeerd dit zo snel mogelijk met de klant op te lossen.

Ik denk in het algemeen dat we qua communicatie het meest open netwerk zijn.
Ja ik weet dat jullie er ook niet bij gebaat zijn maar wat ik wilde zeggen is dat als ik niet toevallig in Juni de campagne hervat had en hier mijn ervaring met travel ways in mei gepost had dat ik waarschijnlijk nog steeds onder de veronderstelling zou zijn dat de campagne van travelways niet goed zou converteren. Want er is nergens vermeld (behalve hier nadat ik dat opgemerkt had) dat travel ways in Mei niet goed rapporteerde. Dus het zou best kunnen zijn dat er meer mensen zijn zoals ik die de campagne update van travel ways niet direct opgevat hebben als het compenseren voor een evt storing in Mei. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dit hadden jullie kunnen voorkomen door toen jullie constateerde dat travel ways niet goed rapporteerde de betrokken publishers op de hoogte te stellen en dat te koppelen aan de vorige week aangekondigde verhoogde sale vergoeding.

Maar dat is hoe ik erover denk. Wel wil ik nog even zeggen dat ik het erg op prijs stel dat jullie dit forum aanwenden als podium om direct en open met de aangesloten publishers en adverteerders in contact te treden. Bij andere programma's kom ik niet verder dan een enkel email adres waar vragen naar toe gestuurd kunnen worden. En wat dat betreft moet ik je gelijk geven dat jullie een van de meest open netwerken zijn. Vat mijn commentaar daarom op als constructieve kritiek want ik wil er vooral voor zorgen dat iedereen er beter van wordt en zowel de publishers als daisycon er beter van worden zonder hier te gaan zwartepieten met jullie.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#53
Goede tip,

dat te koppelen aan de vorige week aangekondigde verhoogde sale vergoeding
We zullen dit meenemen en het gehele proces rondom de communicatie van programma's.

Los daarvan is het altijd goed om (via ons) bij de adverteerder op compensatie aan te dringen, wij zullen dat altijd proberen, maar als je zelf een goed case hebt helpt dat altijd.

Los weer daarvan, zie je tav van de conversie van programma's een continue verschuiving, vooral in de telecom en reisbranche, dat heeft met het aanbiedingskarakter van het product te maken.
"Vandaag een top morgen een flop" komt minder vaak voor (omdat de adverteerder hier niet naartoe werkt),
maar "vandaag een flop morgen een top" zien we geregeld terug in de statistieken. programma's die ineens hun omzet verveelvoudigen, omdat ze hun site hebben geoptimaliseerd of hun aanbiedingen gewoon super zijn. (bv het programma van sinin)

Het devies is dan ook altijd blijven proberen.
 

utopiad

Nieuw lid
23 jul 2006
16
0
0
#54
mdobro zei:
Los daarvan is het altijd goed om (via ons) bij de adverteerder op compensatie aan te dringen, wij zullen dat altijd proberen, maar als je zelf een goed case hebt helpt dat altijd.
Dus ik zou jullie kunnen vragen om even te kijken naar mijn clicks voor travel ways in de maand mei? Verder ben ik m'n campagnes nog is doorgelopen en is alles wel boven de 1% - 2% CSR elke maand dus dat is wel in orde.

Wat je zegt over die flop naar top campagnes blijf ik toch vrij hardnekkig wat betreft het opnieuw proberen van campagnes die zich in het verleden niet bewezen hebben. Vakantiediscounter is er zo 1 die echt dramatisch presteerde en die ik dan ook niet snel opnieuw zal opnemen.

In ieder geval bedankt voor de feedback!
 
E

Edman

Guest
#55
Ik heb toch 3 sterren gekregen voor mijn aangemelde site en ik ben dus ook weer tevreden ;D
 

Edwin M.

Nieuw lid
29 jun 2006
217
0
0
#56
Ik draai mijn laatste uitspraak terug. Ben nu weer op 1 ster gezet (zonder verklaring).
Daisycon lijkt wel niks te willen verdienen; wanneer er ongeveer 75 bezoekers per dag worden gestuurd naar een adverteerder, vinden ze het opeens niet leuk meer en zetten ze je terug op 1 ster.
Kan dit niet in de voorwaarden worden geplaatst van de desbetreffende klikcampagne? Dan is dit voor de affiliates wel een stuk duidelijker.
Beetje rare gang van zaken, lijkt mij.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#57
@ Edwin M.

Je site is op een ster gezet (tenminste als de site bent welke ik denk)????

Omdat het om een game gerelateerde site gaat.

Even voor de duidelijkheid, wij hebben er geen probleem mee maar onze adverteerders wel. Binnen kliks nl is de traffic behoorlijk goed alleen de adverteerders kijken over onze schouders mee en geven aan welke site wel en welke site niet goed werken.
Uit ervaring wijs geworden hebben wij de regel dat game sites geen toegang krijgen tot het kliks.nl netwerk. Wel kunnen ze uiteraard via affiliates aan cpc acties deelnemen.

Jouw specifiek probleem ontstond door de coulance van Barry, die heeft je account goedgekeurd en toen is het via onze conversietracking weer naar boven gekomen en terug gezet naar 1 ster. Dat op en neer hadden we ons inderdaad beter kunnen sparen. Barry kan je wel op 3 sterren zetten echter de adverteerders gaan bij ons uiteindelijk voor.

Als je dit niet duidelijk heb uitgelegt gekregen dan bijgaande mijn excusses hiervoor.
 

Edwin M.

Nieuw lid
29 jun 2006
217
0
0
#58
Marko,

Bedankt voor je reactie!
Ik had inmiddels ook al uitleg van André hierover ontvangen.
Toch is het vreemd dat mijn gamesite vorige week weer op 2 sterren is gezet. :-\
Volgens mij gaat het qua communicatie nog niet helemaal 100% goed omtrent de sterren toewijzing ;)

Misschien is het een optie om game gerelateerde sites beperkte toegang te geven tot de kliks campagnes. De adverteerder kan dan bijvoorbeeld zelf de keuze maken of hij game gerelateerde sites toelaat voor zijn campagne. Ik denk namelijk niet dat alle (huidige) adverteerders bij de klik campagnes negatief tegen game sites aankijken.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#59
Hoi Edwin,

1) communicatie: je hebt helemaal gelijk, dat moet beter en gaat ook beter. Het bovenstaande probleem komt doordat we aan het groeien zijn. Er komt in zo'n geval een nieuw iemand op een post te zitten, die de regels "strakker" (maar juist) hanteerd. In het begin moet ook iedereen bij ons binnen het bedrijf wennen wie nu precies wat doet.

2) game site toelaten binnen een appart segment: goed idee, het "nieuwe" kliks staat nu in de stijgers, hier hebben we qua targetting en qua distributie veel meer mogelijkhen. Dus daaar kunnen we wellicht ook de game sites aansluiten.