Raakt affliate marketing toch verzadigd ?

Giti

Positive energie is goed voor je gezondheid.
30 apr 2011
4
0
0
#1
Beste leden ik kreeg laats te horen dat affiliate marketing online verzadigd is of anders gezegd het is langzaam aan het verzadigen . Hoe zit het nu met beginnende affiliaters kunnen ze nu nog instappen of is het nu alleen nog maar de grotere gurus.
Nog steeds komen mensen met verhalen van binnen 3 dagen 17.000 euro te hebben verdiend bij bijvoorbeeld paypro met 1 affiliate campagne denk dat het rond uit helemaal aan het uitmelken is of al uit is gemolken.
Hoe ervaren jullie dat


Gr giti
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
Positive energie is goed voor je gezondheid.
staat er als je persoonlijke 'vlag'.

Neem als peilmoment 'NU'. de affiliatemarkt van nu raakt een keer verzadigd, kan niet anders. Die van hiervoor is al veel verder met het verzadigingsmoment. En die van morgen, is er nog niet, kan dus niet verzadigd zijn.

De affliate - adverteerder maakt uit hoe verzadigd zijn/haar aanbod is.
De affiliate - publisher maakt uit of hij/zij er positief iets aan kan veranderen, zodat hij/zij de verkoop via eigen kanalen kan beïnvloeden.

Tezamen met de klant vormen zij de markt. Heeft de klant 'geen cent te makken' dan wordt het 'm niet.
Echter, dè klant bestaat niet. Je hebt ze in soorten en maten, en dus is het voor publishers prijsschieten. Mits ze actief zijn en nadenken in omgekeerde volgorde. Jouw opmerking
de grotere gurus
zijn mogelijk alleen zo geworden omdat ze minimaal 1x vaker hebben nagedacht. Niets houdt je tegen om ook vaker over dat onderwerp en evt oplossingen na te denken en vervolgens uit te voeren. 8)

Maar praat me niet van Paypro, leidt tot jeuk :-\
 

GDB

Nieuw lid
26 mei 2015
38
0
6
#4
Laat je oren minder hard luisteren naar verhaaltjes en je handen harder werken aan je sites. Dan kun je je eigen conclusie vormen.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#5
Giti zei:
of is het nu alleen nog maar de grotere gurus.
Goeroes zijn de one trick ponies waarvan het trucje is uitgewerkt. Omdat het hen niet lukt om hun (toevallige) succes te herhalen verhuren ze zich voor veel geld als adviseur aan mensen die ze het risico willen lopen dat ze zelf niet meer aandurven. Dus staat zo'n goeroe op een congres te poseren als expert op het gebied van affliate marketing, vraag hem dan eens waarom hij zijn geld niet verdient met affiliate marketing maar met het verkopen van loze praatjes en met even inhoudsloze adviseurschappen. Kennelijk lukt het hem niet om zijn geld te verdienen met waarin hij beweert zo goed te zijn.

De markt raakt natuurlijk nooit verzadigd. Tenminste niet voor jou: je kunt altijd marktaandeel veroveren door een concurrent het nakijken te geven en zijn marktaandeel over te nemen. En je kunt altijd proberen om iets te verzinnen waardoor je een geheel nieuwe markt of een geheel nieuwe kijk op de markt introduceert.

Maar al is de markt niet verzadigd, hij is wel een stuk volwassener geworden. Je zult dus wel wat meer in huis moeten hebben om er een plaats op te veroveren. Ik herinner me nog een tijd dat het een kinderspelletje was. Toen hing ik op vrijdag lekker in de kroeg totdat de zaterdag krant er werd bezorgd. Daarmee ging ik naar huis, keek wat de top 10 bestemmingen waren waarmee KLM groot adverteerde, voerde die in in mijn template engine, draaide de pagina's uit en voerde ze aan ilse en altavista (ken je die nog?). Zaterdagmorgen stond ik bovenaan in de zoekresultaten en van degenen die zochten naar de KLM-aanbiedingen om ze online te boeken kwam een groot deel bij mij terecht waardoor de commissie binnenstroomde.

Zo simpel is het al lang niet meer. Het stikt nu van de SER-bureautjes die niets beters weten te verzinnen dat het nieuws van gisteren te verkopen aan wie het nieuws van eergisteren niet eens kent. Belazer Google en je loopt binnen is toch echt verleden tijd: de kans op een permanente ban is een stuk groter.

Je zult tegenwoordig toch echt heel wat meer mee moeten brengen om behoorlijk te scoren. Zeker als copycat, want dan moet je bij gebrek aan talent en ideeën heel wat geld en mankracht inbrengen om een stukje marktaandeel van je concurrenten af te snoepen.

Maar dat betekent niet dat de markt verzadigd is: het aandeel online stijgt nog steeds. Bovendien: is de markt voor ouderwetse stenen winkels verzadigd? Of is daar juist alle ruimte voor wie iets echt nieuws weet te verzinnen? Het laatste natuurlijk maar dat betekent niet dat het er makkelijker is op geworden. Dat geldt ook voor online: mogelijkheden te over maar je zult wel echt met iets moeten komen om daar gebruik van te maken.