Release AM4 - Features, Request and Bugs

formmailer

Uit Zweden...!
3 aug 2008
259
0
0
www.zwedenweb.com
#61
Barry zei:
Grappig om te zien dat de omzet aan alle kanten flink stijgende is (ondanks het mooie weer), maar vrijdagavond en gisteravond was het drama. Iemand een idee wat daar de oorzaak van is?
Geen idee, maar ik heb zo'n vermoeden dat het komende zondag ook niet zo hard gaat lopen... en dat zonder glazen bol... ;D
 

spook

Nieuw lid
25 jun 2010
12
0
0
#62
Barry meld dat er nog steeds veel problemen zijn.

Ja dat ondervinden wij ook

Maar kun je dan ook antwoord geven WAAROM dit allemaal live gezet is zonder e.a. uitvoerig te testen

Ik begrijp ook wel dat wanneer e.a. door een groter publiek iets gebruikt gaat worden er zich bugs kunnen voor doen die je met een kleinere test niet had voor zien.

Maar nu zijn er zoveel en al zolange tijd dusdanige problemen dat er volgend mij helemaal niets getest is en dat we maar zien hoe het gaat.

Er was al eerder de optie voorgesteld om het inloggen op het oude systeem mogelijk te laten maken. Waarom doen jullie dat niet. Ik kan er dan zelf voor kiezen welke versie ik gebruik totdat de nieuwste zo goed als bugloos is.

We worden iedere keer maar weer voor het ooitje genomen door te roepen er wordt beter gemeten , de omzet stijgt enorm zal wel maar ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen werken.

Op dit moment zijn er al flink wat linken van Daisy naar een andere partij omgezet en dat zal niet enkel bij ons zijn.

Erg slordig dit allemaal en het had anders gedaan kunnen worden.

Oud open voor iedereen
Nieuw ook open voor iedereen maar dan met bugs en ja die worden dan nog steeds gemeld wanneer jullie daar behoefta aan hebben.
 

Barry

Nieuw lid
3 dec 2005
277
0
0
www.daisycon.com
#63
Aan het nieuwe is ruime tijd gewerkt en het is (in de testomgeving) ook doorgetest. Helaas blijkt in de praktijk dat de testomgeving niet gelijk is aan de echte omgeving, daardoor zijn er veel fouten zomaar ontstaan.

Daarnaast is helaas ook gebleken dat niet alles goed is doorgetest. Dit is waarschijnlijk onder tijdsdruk toch goedgekeurd en daarom live gezet. 't Verdient niet de schoonheidsprijs, dat ben ik met jullie allemaal eens...

't Goede nieuws is wel dat de technische problemen stuk voor stuk worden weggewerkt. Er is mij toegezegd dat de volgende zaken deze week nog worden opgeleverd:
+ Linkmaterialen: Het kunnen ophalen van alle linkmaterialen en zelf creëren van deeplinks.
+ Uitbetalingen: Geen onbelangrijk punt :) Deze week kunnen de creditfacturen weer worden opgehaald en volgende week zal (zoals altijd) op de 15e de betaling volgen.
+ Exports: Momenteel nog niet lekker werkbaar, eind deze week wel.
+ CTT: Zal deze week ook weer de mutaties doorsturen (en de nieuw ingestelde zal ook worden aangezet).

Volgende week zullen we ons voornamelijk richten op de usability en snelheid van het systeem. Overige zaken kunnen nog altijd worden gemeld aan feedback@daisycon.com natuurlijk!
 

spook

Nieuw lid
25 jun 2010
12
0
0
#64
't Goede nieuws is wel dat de technische problemen stuk voor stuk worden weggewerkt
Goed nieuws , ik vindt het niet meer dan normaal

Het goede nieuws zou zijn als alle technische problemen waren weggewerkt.
 
S

SISPnl

Guest
#65
@ Barry:
Ik vind het fijn om te horen dat jullie de goed kant op gaan, maar er komt toch een maar. De meeste mensen hebben toch best wel veel fustratie opgelopen en ik denk dat het een goede leerschool is om het volgende keer iets opener te zijn. Daar had je in ierdergeval bij mij wel voordeel mee gehad en veel begrip.
Zelf doe ik bijna dagelijks website's implementeren in een nieuwe omgving en heb ervan geleerd dat de tijdsdruk me gestolen kan worden, want dat kost de klant geld.

By the way: er zit een bugje in het login (vermoedelijk de oude login gebruikt).
En een bugje in de registatie van de verkopen (meerdere keren het zelfde verkocht id ed). Stuur maar een PM als je hier meer over wilt weten.

Greetz,
Jouke
 
8 jul 2010
4
0
0
#66
@Barry

je kan mij meer vertellen, maar ik ben helemaal klaar met Daisycon. Heb genoeg van al het geblaat over "we meten 0,0015% meer" Yeh, sure. Dit kan je geen jammerlijk gestuntel meer noemen maar is gewoon puur amateurisme van jullie kant. Schaam jullie diep dat jullie dit ons durven voor te schotelen. Is dit nou waar wij zolang op hebben moeten wachten? Is dit nou het meesterwerk van Daisycon, wat jullie al 2 jaar lopen te verkondigen? :mad:

En dan de manier waarop jullie er mee denken weg te komen! Ongelooflijk irritant dat jullie denken dat wij in de praatjes trappen als "het zijn net nieuwe schoenen, in het begin lopen ze wat strak, later gaat het wel beter". En dan nu komen met "de sales schieten aan alle kanten omhoog". Omlaag zal je zeker bedoelen. Waarom denken jullie dat er in de afgelopen twee dagen bij jullie minder wordt gemeten? De affiliates verlaten het zinkende schip! Dat is de reden, bij mij in ieder geval wel. Jullie hebben je hand zwaar overspeelt en doen nu net alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Ik ben echt zo boos! Veel werk gestoken in feeds, tekstlinks, etc, en dan zo'n amateurisme van jullie kant. Ook worden veel sales niet gemeten. En dat weet ik zeker, want zowel ikzelf als familie en vrienden hebben boekingen gedaan die gewoon niet gemeten worden. En als ik dit dan mail hoor ik helemaal NIKS MEER van jullie. Mij zien jullie echt NOOIT MEER TERUG. Ps neem een voorbeeld aan TT en M4N, en hou ALSJEBLIEFT op met al die onzin verhalen over hoe goed jullie wel niet zijn, jullie zijn echt het schoolvoorbeeld hoe het niet moet, een klassiek geval van een bedrijf dat zichzelf omzeep helpt. Vaarwel! :mad:
 
S

SISPnl

Guest
#67
@ iris van bael
Ik begrijp je irritatie en Daisycon heeft het zwaar onderschat, maar aan de andere kant hebben ze op veel goede zaken gedaan. Zelf zit ik al een poosje bij Daisycon als affiliate en pas het laatste half jaar actief, maar normaal worden vragen op best wel een hoge kwaliteit beantwoord of komt het bij de persoon die erover gaan.

Ik wil dit toch wel gezegd hebben, want zeker de oude (vorige) website van Daisycon was ook niet naar om huis te schrijven. In mijn optiek is die nooit af geweest en had Daisycon wel een leering uit moeten trekken. Toch is het moeilijk om een website in 1 keer goed neer te zetten, maar laten we deze topic niet gebruiken om Daisycon de grond in te boren maar meld het probleem dat je hebt met de website, want dan zul je ook meer respons krijgen.

Gezien mijn eigen werk heb ik niet veel tijd, maar ik zal kijken of ik toch wat voor ze kan betekenen.
Als we nu allemaal mee werken is de kans groot dat de problemen ook sneller worden opgelost.
 
8 jul 2010
4
0
0
#68
@SISPnl

ik ben idd enorm geirriteerd. Heb veel tijd en geld gestoken in mijn websites. De door Daisycon de hemel ingeprezen software blijkt vervolgens van geen kant te werken, en ik loop inkomsten mis. We praten hier ook niet over een website updatje van een plaatselijke voetbalclub, maar over een systeem waar de naar eigen zeggen grootste netwerk van Nederland meer dan 1000 adverteerders en 75000 publishers mee bediend! En dat dan ook nog in combinatie met de compleet misplaatste arrogantie die ze maar blijven ophouden. Nee sorry, ben er echt he-le-maal klaar mee. Zijn meer en betere netwerken in Nederland (TT, TD, M4N, Zanox, Cleafs, A4U, Afilinet, etc) die wel werkende software hebben en die ook een correct werkende tracking leveren. Zoals iemand hier op het forum al eerder schreef "de een zijn dood is de ander zijn brood". Ik wil gewoon niet werken op dit amateuristische niveau als ik zelf dag en nacht al mijn ziel en zaligheid stop in mijn eigen sites. Voor mij is het over en sluiten met Daisycon.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#69
@iris van bael

Mijn mening is dat je iemand wel de kans moet geven om issues op te lossen. Als ze er nu met de pet naar zouden gooien oké maar dit is niet zo. Afgelopen dagen veel contact gehad met Daisycon maar ik moet zeggen dat ze alles correct en snel proberen op te lossen. uiteraard ben ik het wel met je eens dat dit op een professionelere manier in de markt gezet had moeten worden.

Om even terug te komen wat betreft de tracking: vorig jaar een test gedaan met een hele serie proefbestellingen waaruit M4N en Daisycon als beste uit de bus kwamen. Hierbij wil ik een kanttekening maken dat, wat betreft het registreren van sales en de betrouwbaarheid hiervan in het algemeen onder de maat is.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#70
@fgielen:
Om even terug te komen wat betreft de tracking: vorig jaar een test gedaan met een hele serie proefbestellingen waaruit M4N en Daisycon als beste uit de bus kwamen. Hierbij wil ik een kanttekening maken dat, wat betreft het registreren van sales en de betrouwbaarheid hiervan in het algemeen onder de maat is.
Is me niet helemaal duidelijk, bedoel je dat de betrouwbaarheid van de registratie in het algemeen onder de maat is?

@ iris van bael:
Wanneer het forum even per topic goed gelezen wordt, weten we nu wel via meerdere pagina's per topic dat het met de software van Daisy anders had gemoeten. Ieder heeft ook het volste recht om de samenwerking met een bedrijf te stoppen , doe dat dan.
a. hoeven we dat niet te weten en b. weet ik zolangzamerhand wel hoe de hazen lopen : nadat er een kans op een jaarlijks feestje is aangekondigd, is iedereen dit soort sores snel weer vergeten. Er is hier een oud credo voor : "de honden blaffen , maar de karavaan trekt verder".
En vanuit honderden jaren verkoopboeken : de klant waarvan je de klachten nièt hoort is riskie, die is al vertrokken. De klant waarvan je de klachten wèl hoort, is nog binnen te halen/te houden.
Trek dus uit de forumverhalen niet de meest dramatisch conclusie, is de verkeerde conclusie.

Op dit moment is er geen weg terug, zullen we moeten accepteren. Kun je beter de kwestie positief benaderen. Hebben we allemaal meer aan. 8)
 
6 jan 2010
70
0
0
#71
fgielen zei:
@iris van bael

Mijn mening is dat je iemand wel de kans moet geven om issues op te lossen. Als ze er nu met de pet naar zouden gooien oké maar dit is niet zo. Afgelopen dagen veel contact gehad met Daisycon maar ik moet zeggen dat ze alles correct en snel proberen op te lossen. uiteraard ben ik het wel met je eens dat dit op een professionelere manier in de markt gezet had moeten worden.

Om even terug te komen wat betreft de tracking: vorig jaar een test gedaan met een hele serie proefbestellingen waaruit M4N en Daisycon als beste uit de bus kwamen. Hierbij wil ik een kanttekening maken dat, wat betreft het registreren van sales en de betrouwbaarheid hiervan in het algemeen onder de maat is.

Die metingen hebben wij ook verschillende campagnes gedaan tussen de netwerken. opvallend bij ons juist de verschirikkelijke scores van m4n. bijna een kwart minder dan de andere "grote 4". toch op een stuk of 12 partijen getest. het is dus maar net welke campagnes je meet en onder welke omstandigheden :)
 
S

svteg

Guest
#72
@vakantiezoeker

Kan je ook aangeven binnen welk niches je dit getest hebt wat betreft M4N, eventueel via pb.
 
S

SISPnl

Guest
#73
fgielen zei:
vorig jaar een test gedaan met een hele serie proefbestellingen waaruit M4N en Daisycon als beste uit de bus kwamen. Hierbij wil ik een kanttekening maken dat, wat betreft het registreren van sales en de betrouwbaarheid hiervan in het algemeen onder de maat is.
Zijn daar ergens concrete dingen over te vinden?

To the rest (hihihi):
ik wil wel eens weten wat er wel goed is aan de nieuwe daisy site...
Als er een fout in zit hoor ik het graag, want dan hebben/houden ze werk ;)
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#74
Toch is het moeilijk om een website in 1 keer goed neer te zetten, maar laten we deze topic niet gebruiken om Daisycon de grond in te boren maar meld het probleem dat je hebt met de website, want dan zul je ook meer respons krijgen.
@SISPnl: dit was je reactie 66, hoe verhoudt zich dat met je voorgaande reactie ?
ik wil wel eens weten wat er wel goed is aan de nieuwe daisy site...
Als er een fout in zit hoor ik het graag, want dan hebben/houden ze werk
 

patje72

Nieuw lid
30 jul 2008
180
0
0
dating.lerenleven.com
#75
Ik heb jaren bij een grote bank gewerkt. Als men daar een grote verandering aan systemen wil uitvoeren, moet er altijd een fall-back scenario zijn, waardoor de oude situatie binnen enkele uren hersteld moet kunnen zijn.

Is dat altijd zo geweest? Nee, dat is men pas gaan doen nadat het een aantal keren flink fout is gegaan. Nu loopt het bij Daisycon even minder, maar ik ga ervan uit dat het bij een eventuele volgende upgrade beter zal gaan.

We moeten ook niet vergeten dat de eventuele omzet die wij mislopen, zij ook mislopen, dus ook Daisycon wil dit oplossen!

Wat ik wel jammer vind, is dat door het vele werk dat er wordt verricht, waarschijnlijk andere zaken blijven liggen. Zo hebben twee van mijn grootste merchants de leads nog niet gekeurd, of is dit niet verwerkt. Aangezien de betaalrun waarschijnlijk vandaag plaatsvindt, is mijn factuur waarschijnlijk iets van 20% van wat hij normaal is. Nu heb ik geen problemen met de cashflow, maar voor andere kan dit vervelend zijn.

Ook zijn de staffels van de goedgekeurde leads nog niet verwerkt. En ik wil hier aan toevoegen dat dit een maandelijks terugkomend issue is. Ik moet er te vaak achteraan. Maar misschien gaat dit met het nieuwe systeem straks beter. Het blijft toch amateuristisch dat men dit met de hand moet doen, terwijl bij M4N en TT dit volledig automatisch gaat.

En net als iedereen hoop ik maar dat inderdaad binnen enkele dagen de oude facturen weer op te halen zijn.
 
B

Beachboy

Guest
#76
"de honden blaffen"
Sommige honden zijn van nature rottige enkel bijtertjes, meestal zenuwachtig.

Uit wat ik gelezen en begrepen heb is men zich bij Daisycon " uit de naad" aan het werken om alles op te lossen.
Respect daarvoor, er zullen heel wat over uurtjes worden gedraaid, thuis situaties worden verwaarloosd, enz.

Het oude systeem van Daisy draait op de achtergrond mee en dat houdt simpelweg in dat mocht eea niet goed verlopen de boel op een bepaald punt gecorrigeerd zal worden. Niks bijzonders.
Ik neem aan dat Daisy zelf het meest verlegen is met de situatie en het leed voor ons en hun binnen de perken probeert te houden.
Tijd heelt alle wonden en geduld is een schone zaak.

Financieel zullen we er niet op achteruit gaan en ik kan wel even wachten tot alles goed werkt.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#77
svteg zei:
@vakantiezoeker

Kan je ook aangeven binnen welk niches je dit getest hebt wat betreft M4N, eventueel via pb.
Dit zou ik ook graag willen weten.

@ouwesmurf:
Dat is idd mijn bescheiden mening.
 
S

SISPnl

Guest
#78
ouwesmurf zei:
Toch is het moeilijk om een website in 1 keer goed neer te zetten, maar laten we deze topic niet gebruiken om Daisycon de grond in te boren maar meld het probleem dat je hebt met de website, want dan zul je ook meer respons krijgen.
@SISPnl: dit was je reactie 66, hoe verhoudt zich dat met je voorgaande reactie ?
ik wil wel eens weten wat er wel goed is aan de nieuwe daisy site...
Als er een fout in zit hoor ik het graag, want dan hebben/houden ze werk
@ouwesmurf, je hebt gelijk..
Klopt niet helemaal, maar na een goed gesprek kun je wel eens van mening veranderen... toch???
Gelukkig ben ik ook maar een mens ;)
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
#79
Ik zal verder geen kritiek leveren, maar toch hoor ik graag van Daisycon wanneer het systeem stabiel werkt. We lopen nog (te) vaak tegen problemen aan en dat wordt zo langzamerhand onwerkbaar.

Enkele punten:
- we ontvangen geen e-mails van goedgekeurde programma's
- links aanmaken en promotiemateriaal ophalen werkt niet
- steeds opnieuw inloggen, inloggegevens worden niet bewaard
- zoekfunctie productfeeds werkt erg omslachtig
- zoekfunctie programma overzicht (vrije ingave) werkt vaak niet
- statistieken kloppen nog heel regelmatig niet
- ...
 

ktugach

Nieuw lid
2 jul 2006
335
0
0
#80
Barry zei:
Aan het nieuwe is ruime tijd gewerkt en het is (in de testomgeving) ook doorgetest. Helaas blijkt in de praktijk dat de testomgeving niet gelijk is aan de echte omgeving, daardoor zijn er veel fouten zomaar ontstaan.

Daarnaast is helaas ook gebleken dat niet alles goed is doorgetest. Dit is waarschijnlijk onder tijdsdruk toch goedgekeurd en daarom live gezet. 't Verdient niet de schoonheidsprijs, dat ben ik met jullie allemaal eens...

't Goede nieuws is wel dat de technische problemen stuk voor stuk worden weggewerkt. Er is mij toegezegd dat de volgende zaken deze week nog worden opgeleverd:
+ Linkmaterialen: Het kunnen ophalen van alle linkmaterialen en zelf creëren van deeplinks.
+ Uitbetalingen: Geen onbelangrijk punt :) Deze week kunnen de creditfacturen weer worden opgehaald en volgende week zal (zoals altijd) op de 15e de betaling volgen.
+ Exports: Momenteel nog niet lekker werkbaar, eind deze week wel.
+ CTT: Zal deze week ook weer de mutaties doorsturen (en de nieuw ingestelde zal ook worden aangezet).

Volgende week zullen we ons voornamelijk richten op de usability en snelheid van het systeem. Overige zaken kunnen nog altijd worden gemeld aan feedback@daisycon.com natuurlijk!
Ik ben de administratie aan het klaarmaken om naar de accountant te sturen, maar helaas, nog steeds geen uitbetalingen in het scherm, ondanks bovenstaande belofte. Slechte zaak!