sale vergoeding in % over orderwaarde

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#1
We hebben het over consumentenprodukten, meestal valt het me niet op, maar in het geval van koffie - apparaten viel de prut verkeerd en de orderwaarde op.

Immers, uit betrouwbare bron wist ik dat het gegeven apparaat 112 euro kost, excl. verwijderingsbijdrage en transportkosten. De trackingsgegevens wisten 94 euro te melden. Vergoedingspercentage 2 % , nu is 2% over 19% te overzien ( al staat het niet aangegeven bij de adverteerders-info en dus geldt het niet), maar :

het gaat om het principe bij consumenten-artikelen.

Vraag aan alle affiliates : bij consumenten-artikelen, wanneer is sale in percentage gebruik "bij orderwaarde excl. btw"

wie ?
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#2
Ja, ja... altijd lastig deze.

Mijn idee is en wat ook logisch is, dat een adverteerder de commissie behoort te betalen over het bedrag van de aankoop. Dit moet hij dan maar in zijn commissiebudget doorrekenen. Behoudens natuurlijk als het vermeld staat in de adverteerders-info.

Ik kom er regelmatig tegen die dit op jouw manier zoals je voorbeeld realiseren. Ik vind wederom dit wéér een taak van het netwerk om dit te filteren.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
@fgielen: precies,

dan moet je dit dus op dezelfde wijze berekenen als bij de effectieve hypotheekrente :
wanneer de 2% van in dit geval de bobshop berekend wordt over netto ? 94 levert dat ? 1.88 op,
verrekend over ? 112 betekent dat geen 2% maar 1.68 %.
Hier een paar dubbeltjes, wordt de omzet groter, wordt het interessant om te kijken naar prijs / prestatie.

Is dit 1.68 percentage dan markt-conform zoals het mediaburo wil doen geloven; ik zie percentages varierend van 2 tot 5.5 % , alleen even bij TT gekeken.
Van wat ? Staat er niet bij. Bij geen van allen. Dan staat er dus in ieder geval géén "ex btw" als grondslag voor de commissie.

Interessante secundaire vraag : wie is verantwoordelijk voor de aan ons verstrekte informatie via het netwerk dashboard :
1. het netwerk of
2. het mediaburo indien van toepassing danwel
3.de adverteerder.

Nog even , dan moeten we bij de aanvraag voor de campagne een advokaat meesturen. 8)
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#5
Het zou zeker goed zijn als de affiliate netwerken duidelijkere informatie zouden geven over hoe de commissie wordt opgebouwd. In het ideale geval redelijk uniform zodat het onderling tussen netwerken ook te vergelijken is.

Nu is het inderdaad altijd maar gissen waarop de vergoeding precies gebaseerd is. Maar goed, uiteindelijk kijken we vrijwel alleen naar de eCPC. Hoge of lage vergoeding/percentage/conversie of weet ik wat maakt me weinig uit als de opbrengst per bezoeker maar oké is.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
Roger * zei:
Maar goed, uiteindelijk kijken we vrijwel alleen naar de eCPC. Hoge of lage vergoeding/percentage/conversie of weet ik wat maakt me weinig uit als de opbrengst per bezoeker maar oké is.
Precies. Als je je daarop concentreert hoef je je ook niet bezig te houden met issues als afkeuren van sales, tracking en noem maar op. Is de eCPC te laag dan gooi je ze eraf en vervangt ze door een ander. (Niet vergeten om netwerken ook onderling te vergelijken als je daarmee werkt) Scheelt een hoop kopzorgen.