schoenen.nl verkocht voor 120.000 euro

2 mrt 2009
183
0
16
#1
Het bedrijf Four People heeft met de aankoop van schoenen.nl een mooi domeinnaam inhanden.

"Quote Hyped"
Four People heeft de domeinnaam gekocht van webshopontwikkelaar Connective Power. Het is één van de duurste Nederlandse aankopen de afgelopen jaren. Grootste klappers zijn nog altijd vakantie.nl (2,5 miljoen euro) en seks.nl (200.000 euro).

Maar zou z'n aankoop zich zelf nou echt terug verdienen? Ik betwijfel het.
 
S

SISPnl

Guest
#2
Bedragen die je leest soms wat er voor een domein word betaald of het hebbedingetjes zijn snap ik zelf niet zo goed. Wat ik wel snap dat sommige domeinen net als schoenen.nl een mooie dienst kan zijn binnen een marketing plan.

het kost tijd, maar ik denk dat daar die 120.000,-- wel uitgehaald word.
 

DvK

Nieuw lid
22 jun 2010
96
0
0
vkimedia.com
#3
Als je kijkt naar de omzet van bijv. jurkjes.nl van Four People denk ik dat ze deze investering met verloop van tijd toch wel terug verdienen.

Anway, leuk domein, leuke bedragen ook. :)
 
S

svteg

Guest
#4
Wie nu vooral de winnaar is, is de verkopende partij. Als ik om mij heen kijk wat er voor generieke domeinnamen betaald wordt, dan betaal ik te weinig of Four People te veel. Verkopende partij heeft hoog ingezet, Four People ging er mee akkoord, zal natuurlijk heel weloverwogen zijn. Er zijn veel dieperliggende niches binnen het schoenen segment waar je ook met een generieke domeinnaam als deze niet per definitie een bovenliggend voordeel hebt.

Ik zou spontaan in paniek en depressie raken als ik 120000 euro terug moet verdienen met 1 domeinnaam, ik werk dan ook met totaal andere budgetten :)
 

patje72

Nieuw lid
30 jul 2008
180
0
0
dating.lerenleven.com
#5
@SVTEG: Ga jij voor het grotere werk? ;)


Wel grappig....als je één of twee jaar geleden naar kamperen.nl ging....stond daar gewoon een mooie teller met "Dit domein is te koop voor....en toen stond er al iets van 150.000 en de teller liep vrolijk door.

Inmiddels staat daar ook een site.....vraag me toch af wat de uiteindelijke prijs is geweest.

Doet me soms wel pijn soms. Als je naar mijn siganture kijkt zie je één van mijn niches. En er is toch zo'n leuke domeinnnaam die al bijna 10 jaar in handen is van een bedrijfje en er NIETS mee doen.......ik durf niet eens te vragen wat ze er voor willen hebben. Ook als ik kijk naar de eigenaar van het domein...dan is het helaas geen scholiertje die hem ff heeft geclaimd en niet weet dat ie goud in z'n handen heeft.
 
S

SISPnl

Guest
#6
Zo'n bedrijf koopt het niet voor niets en zien er heil in.

Als je een reclame besteding hebt die iets hoger ligt dan bij ons gemiddeld hier is de keuze ook iets makelijker te maken.

De toekomst zal het uitwijzen.
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#7
svteg zei:
Wie nu vooral de winnaar is, is de verkopende partij. Als ik om mij heen kijk wat er voor generieke domeinnamen betaald wordt, dan betaal ik te weinig of Four People te veel. Verkopende partij heeft hoog ingezet, Four People ging er mee akkoord, zal natuurlijk heel weloverwogen zijn. Er zijn veel dieperliggende niches binnen het schoenen segment waar je ook met een generieke domeinnaam als deze niet per definitie een bovenliggend voordeel hebt.

Ik zou spontaan in paniek en depressie raken als ik 120000 euro terug moet verdienen met 1 domeinnaam, ik werk dan ook met totaal andere budgetten :)
Wij zijn er blij mee, dus zelf zie ik twee winnaars. Is ook gewoon een kwestie van ROI uitrekenen wat op zich al een bepaalde waarde met zich mee kan brengen natuurlijk.

Zonder bezoekersaantallen of huidige omzet denk ik dat het moeilijk is om te zeggen of wij "te veel" of "te weinig" betaald hebben. Maar ben wel benieuwd met welke aankopen van jou je het vergelijkt om te kunnen stellen dat we teveel betalen. Het is natuurlijk zo dat je voor bepaalde niches met andere domeinen net zo goed kunt scoren, SEO is ook niet het enige waar we naar kijken. Overigens hebben we bijv. ook laarzen.nl en darmee zal het inderdaad makkelijker scoren zijn op laarzen-gerelaterde keywords.
 
S

SISPnl

Guest
#8
stijn zei:
Wij zijn er blij mee, dus zelf zie ik twee winnaars. Is ook gewoon een kwestie van ROI uitrekenen wat op zich al een bepaalde waarde met zich mee kan brengen natuurlijk.

Zonder bezoekersaantallen of huidige omzet denk ik dat het moeilijk is om te zeggen of wij "te veel" of "te weinig" betaald hebben. Maar ben wel benieuwd met welke aankopen van jou je het vergelijkt om te kunnen stellen dat we teveel betalen. Het is natuurlijk zo dat je voor bepaalde niches met andere domeinen net zo goed kunt scoren, SEO is ook niet het enige waar we naar kijken. Overigens hebben we bijv. ook laarzen.nl en darmee zal het inderdaad makkelijker scoren zijn op laarzen-gerelaterde keywords.
Ik snap je achter liggende gedachte Stijn en wens jullie er ook heel veel inkomsten mee.
 
S

svteg

Guest
#9
Het bedrag is vooral waar ik van schrik, maar misschien komt dat vooral omdat ik nu de angst heb dat mijn adresjes voor generieke domeinnamen het nu in de bol krijgen en fors meer gaan vragen, aan de andere kant is mijn portefeuille van tegen de 40 redelijk tot goede generieke domeinnamen meer waard geworden :)

Als je nu binnen google zoekt op welke niche binnen de schoenen dan ook, het staat vol met affiliate websites, de SEO concurrentie is moordend, en men weet van gekkigheid niet welke combinaties ze met domeinnamen nog moeten maken. En nu elk affiliate netwerk de schoenen adverteerders gaan promoten zal dit ook allemaal niet afnemen (ik doe er zelf ook lekker aan mee) daarnaast moet je ook nog eens concurreren met de echte schoenenwinkels.
Persoonlijk vind ik het een risico om als affiliate een dergelijk bedrag neer te tellen.. en met dit allemaal in het achterhoofd zou ik het 120000 euro niet waard vinden. Ben er van bewust dat het een lange termijn verhaal is en heb natuurlijk geen inzicht in jullie andere marketingkanalen.

Ik had in dit geval gewoon nog wat afgedongen.. :)
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#10
svteg zei:
Het bedrag is vooral waar ik van schrik, maar misschien komt dat vooral omdat ik nu de angst heb dat mijn adresjes voor generieke domeinnamen het nu in de bol krijgen en fors meer gaan vragen, aan de andere kant is mijn portefeuille van tegen de 40 redelijk tot goede generieke domeinnamen meer waard geworden :)

Als je nu binnen google zoekt op welke niche binnen de schoenen dan ook, het staat vol met affiliate websites, de SEO concurrentie is moordend, en men weet van gekkigheid niet welke combinaties ze met domeinnamen nog moeten maken. En nu elk affiliate netwerk de schoenen adverteerders gaan promoten zal dit ook allemaal niet afnemen (ik doe er zelf ook lekker aan mee) daarnaast moet je ook nog eens concurreren met de echte schoenenwinkels.
Persoonlijk vind ik het een risico om als affiliate een dergelijk bedrag neer te tellen.. en met dit allemaal in het achterhoofd zou ik het 120000 euro niet waard vinden. Ben er van bewust dat het een lange termijn verhaal is en heb natuurlijk geen inzicht in jullie andere marketingkanalen.

Ik had in dit geval gewoon nog wat afgedongen.. :)
Bedankt voor je toelichting, het is gewoon een megamarkt inderdaad en dat zal alleen nog maar groeien. Hoe de appels dan verdeeld worden, zal komende jaren wel duidelijk worden. Als affiliate heb je niet zozeer last van nieuwe toetreders.

Je laatste zin impliceert dat wij niet kunnen onderhandelen ;)
 
#11
SjoerdC zei:
Het bedrijf Four People heeft met de aankoop van schoenen.nl een mooi domeinnaam inhanden.

"Quote Hyped"
Four People heeft de domeinnaam gekocht van webshopontwikkelaar Connective Power. Het is één van de duurste Nederlandse aankopen de afgelopen jaren. Grootste klappers zijn nog altijd vakantie.nl (2,5 miljoen euro) en seks.nl (200.000 euro).

Maar zou z'n aankoop zich zelf nou echt terug verdienen? Ik betwijfel het.
Zelfs Ebay kan www.marktplaats.nl nog terug verdienen.
De mensheid zal toch nog wel even bestaan (een jaartje of 300)?

Maar met alle respect.... zolang je nog kunt speen met schoenen-dames.net en schoenen-heren.eu is het uiteraard veel te duur
Simpelweg omdat de traffic voor 85% via zoekmachines komt en als ik mijn domeinnaam voor een schoenensite www.poepdrol.nl noem en ik scoor goed bij google zal ik meer bezoekers trekken
het is dus allemaaal relevant

Goeie naam maar out of price en niet echt rendabel omdat mensen schoenen graag passen alvorens deze te kopen.

Ik koop mijn auto ook niet online maar uiterard zoek ik op sites als www.catalogusprijs.nl wel eerst alle info

Arie
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#12
Goeie naam maar out of price en niet echt rendabel omdat mensen schoenen graag passen alvorens deze te kopen.
Hoelang bestaat internet nu helemaal ?

De oorsprong was alleen maar op hoog wetenschappelijk niveau zaken onderling wereldwijd bereikbaar maken, het werd dat en nog veel meer.
Wanneer je simpel binair rekent : 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64 - 128 - 256 = 2^8 etc heb je ook de groei en de mogelijkheden van internet te pakken. Het ligt aan ons, wanneer we dat niet zien.

Alles zal op z'n tijd te koop zijn en gekocht worden, maar omdat bovenstaande reeks toch nog steeds bij 2 begint, zullen de generieke woorden van belang blijven. Dan gaat om het onderwerp wat een mens het eerst te binnen schiet, dat we daarnaast met bijvoeglijke naamwoorden ook kansen hebben en houden staat buiten kijf.
Wat dat betreft kan ik alleen maar spijt hebben dat ik in de tijd dat de mennekes als Romano cs het wel door hadden, niet ook wat snuisterijen heb aangeschaft.

Daarentegen, wanneer wij onze tijd pakken en vooruit denken hebben we ook die mogelijkheden.

De waarde van de schoenen.nl ? Het is niet de eerste aanschaf van die vier mensen, hoorden ook bij de pioniers van de gpt, is het alleen de naam, of koop je net als de PC Hooftstraat tegelijkertijd een deel van de stroom van koopkrachtige en koopbeluste mensen mee. Dan is die aanschaf ( diep pand maar smal van voren ) nog altijd beter dan een kort pand maar breed in de contreien van Pieterburen. Jammer dat dit forum nog steeds niet een emoticon heeft, met de betekenis van applaus, anders had ik 'm toch echt nu gebruikt.

Mag duidelijk zijn, dat dit geen eindresultaat is, maar het begin van iets. Iets wat explosief gegroeid is, kan als een implosie de weg terug gaan. Men zal vermoedelijk best wel een accountant en een financier geraadpleegd hebben, toch ?
..... ;D
 

stijn

Nieuw lid
7 dec 2005
263
0
0
www.fourpeople.nl
#13
@ A.Kers: Kritische reacties vind ik ook altijd leuk, maar denk jij dat je met dezelfde posities op schoengerelateerde keywords in Google met poepdrol.nl even veel omzet gaat behalen als met schoenen.nl? Buiten het feit dat het met schoenen.nl gewoon makkelijker is om die posities te behalen.

En dan hebben we het alleen nog maar over SEO aspecten, uiteraard zijn er nog tal van andere belangrijke (!) factoren waarom je een goede naam zou willen voor je website, bedrijf of winkel.
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#15
Leuke aankoop! Denk dat je hem niet snel hebt terug verdiend maar het vanaf dag 1 zal het terug verdienen wel al beginnen. (De website staat al erg hoog, en door deze media aandacht kan daar nog wel wat bij komen)
 

Scito

Nieuw lid
16 dec 2007
181
0
0
#16
Ook langs hier veel succes gewenst met het domein!

Wat betreft de prijs: ik zou het er zelf ook niet voor neer tellen, maar het past wel in jullie "strategie" in hoeverre ik dat kan zien. Spijkerbroeken.nl, jurkjes.nl, laarzen.nl en nu schoenen.nl. Het is een logische zet, je hebt een systeem dat werkt (want anders zou je het niet op de andere websites gebruiken redeneer ik dan) en jullie zullen ongetwijfeld een mooi plan hebben klaarliggen om het terug te verdienen.

@A. Kers: Ehm, mensen willen eerst passen? Ja, maar dat doen ze gewoon thuis. Bevalt het niet? Dan kunnen ze het gratis terug sturen en krijgen ze het geld terug. Welkom in 2010.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#18
waarde en geachte afgevaardigden : we zijn met af.m. bezig met een modern eigentijds vakgebied wat alleen nog maar kan groeien, en wat hoor ik roepen, zou dit niet doen, zou dat ook niet doen, let wel, dit forum wordt door Jan en broeder G naarstig gelezen èn weergegeven, als wij er al niet in geloven, wat moet broeder Klaas dan wel niet ?

Of Claus, Santa en zo.

Overigens concreet : de surfende koper is niet meer de wazige surfer van vroeger, vol verbazing en verbijstering van alle verleidingen die de wereld biedt. Wanneer de kans op terugzenden meer dan een kans is, let je toch even op welke adverteerder daar een gezonde visie op heeft ( lees : antwoordnummer , best vaak ) en daarnaast is er nog de Consumenten Autoriteit met wat regeltjes die ik zelf onlangs de nodige webwinkeliers zorgvuldig ( wel nodig ) met succes onder de neus heb gewreven.
Geen zorg, uit voorzorg heb ik de nodige afstand bewaard, tussen mij en de desbetreffende neus.

Kies je partners met zorg, is je klant tevreden, hou je de hoop voor de toekomst. Goed voor de afvalverwerking in mening opzicht, met als eerste de verpakking. ;D
 
S

svteg

Guest
#19
Mijn persoonlijke ervaring is vooral dat vrouwen erg bedreven zijn het kopen van schoeisel online, en dan zijn die vrouwen juist net niet op zoek naar schoenen, deze groep weet vaak precies wat ze willen en zoekt erg gericht met zoekwoorden als pumps, laarzen, sneakers, muiltje, sleehakken, hoge laarzen, instappers en al die andere vrouwen meuk, vaak nog in combinatie met merk en soms ook nog kleur. Voor mannen bestaan al die niches niet echt (voor mij niet althans), een schoen is een schoen.
Schoenen is net zoals kleding een overkoepelend woord, een zoekterm die vooral gebruikt wordt door mensen die in een oriënterende fase zitten (kunnen natuurlijk kopers worden), mensen die hun zoekopdracht tot in de details definiëren zijn vaak al een stuk meer koper (hebben zich elders al georiënteerd), SEO gezien zou ik blijer worden van een domeinnaam als laarzen.nl dan van schoenen.nl. Neemt natuurlijk niet weg dat je ook op per niche niet zou kunnen scoren, alleen dan moet je wel concurreren met mensjes zoals mij, die ongeveer elke niche wel bezet hebben met een niche domeinnaam.

Desalniettemin is schoenen.nl een topdomeinnaam, alleen geen 120000 euro waard. Ook al vindt Four People van wel :) als je kijkt naar de markt welke in dit segment niet te domineren valt vind ik het bedrag buitenproportioneel, het blijft een affiliate website die doorverwijst naar andere shops met veel andere invloedrijke elementen, en als je er geen interactieve website van maakt (zoals fashionchick) is het lastiger om er echt een losstaand klantenbindend merk van te maken. Het blijft een shopping site..

Als je het geld hebt, en je het er voor over hebt, dan is het natuurlijk een prima aankoop, maar ik heb de afgelopen jaren betere domeinnamen voor veel minder van eigenaar zien wisselen.. Tot zover mijn 2 centen, ik blijf het uiteraard volgen ;)

Nb. Je had poepdrol.nl ook kunnen vastleggen voor 5 euro, en voor 200 euro er een website op kunnen gooien met schoenen erop, en het overgebleven geld van die 120000 euro kunnen steken in SEO diensten en andere advertentie mogelijkheden en er de meest toffe schoenen site van Nederland kunnen maken 8)
 
B

Beachboy

Guest
#20
Met een 700.000 maandelijkse lokale zoekopdrachten op schoenen alleen al, is het domein zijn prijs meer dan waard.
Zeg dat je er 10.000 sales per maand uit sleept met een gemiddelde commissie van 7 euro.
Oef... :)