SkyEurope : betalingsproblemen

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#1
Hallo,

Ik ondervind al enige tijd betalingsproblemen met SkyEurope.
Deze campagne loopt via Tradedoubler.

Ondanks diverse inspanningen van Tradedoubler lijkt het er niet op dat deze airline ooit maar op tijd gaat betalen. Heel af en toe krijg ik eens een betaling, die dan natuurlijk net na de betaaldatum van Tradedoubler, binnenkomt.

Wat ik jammer vind is dat Tradedoubler de campagne nog steeds aanbied, ondanks dat ze weten dat SkyEurope heel slecht betaald.

Iemand soortgelijke ervaringen met deze airline ?

Marcus / 7IP
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#3
SkyEurope investor offers to inject capital:
http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLF65826620081015

Betaling kan dus nog even op zich laten wachten. Waarschijnlijk later op de dag mededeling van Tradedoubler naar publishers.

Marcus / 7IP
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#4
Helaas nog steeds niet... ik heb het tussenliggende mediabureau al gemailed maar daar krijg je helemaal geen reactie op.

Zijn er nog meer actieve skyeurope affiliates hier die soortgelijke problemen hebben ?

Marcus / 7IP
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#6
Tradedoubler heeft inmiddels aangegeven (besproken op directieniveau) dat er geen uitbetaling plaats vindt voordat zij zelf betaald zijn.

Heel erg jammer vind ik dat.... nu draag ik het risico alleen. En SkyEurope ?! Die vliegt rustig door.... :mad:

Marcus / 7IP
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#7
Vordering van Tradedoubler aan het mediabureau ligt in middels ter incasso bij Interum Justitia.

En SkyEurope ? Die vliegt rustig verder........... :-\

Marcus / 7IP
 
5

5KG

Guest
#8
Intrum..

Dat is niets meer dan een incasso buro wat dr werk voor minder dan de helft doet..

Hadden ze er beter een deurwaarder/incasso advocaat op kunnen zetten..

Dit kost alleen maar meer tijd..
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#10
Het mediabureau is een frans bedrijf, misschien dat Intrum in Frankrijk wel 'mannetjes' hebben zitten die de centjes komt halen. :'(

Marcus / 7IP
 
5

5KG

Guest
#11
Zover ik kan opmaken, uit diverse zaken, is IJ waar ook ter wereld een incasso en geen deurwaarder.
Die zaken gaan op een gegeven moment gewoon naar een deurwaarder/ander bedrijf.
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#12
Interum Justitia staat erom bekend, ook gehoord van medewerkers, dat ze vooral brieven sturen en verder weinig meer. Tradedoubler Nederland zou er verstandig aan doen dit niet op deze manier voort te zetten, maar gebruik te maken van een (kleiner) deurwaarderskantoor die direct middels een incasso (kort) geding de vordering bij een rechter kan voorleggen. Waarna snel beslagen kunnen worden gelegd en andere maatregelen genomen.
 

7IP

Nieuw lid
8 dec 2007
461
0
16
www.7ip.nl
#13
Daar wordt ik lekker vrolijk van..... nog langer op mijn centen wachten. Is er al een noodfonds voor affiliates beschikbaar van Bos ? :'(

Marcus / 7IP
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#14
incasso (kort) geding
Niet om muggen te ziften, maar daar is een kort geding niet voor, je zult vermoedelijk een verzoekschriftprocedure bedoelen, en die is door z'n relatieve eenvoud kort van stof , kort van duur, en in verhouding tot een kort geding, ook korter in prijs gegeven de eenvoudige vertegenwoordiging en al met al kort door de bocht.
Is niet alleen een (gerechts-)deurwaarder die zo'n verzoekschriftprocedure kan voeren, maar gegeven diens grotere ervaring op dat vlak wel de meest aangewezen figuur. Groot of klein is een dilemma, kleinere kantoren hebben meer honger naar omzet, grotere hebben vaak meer ervaring.

In alle gevallen geldt dit en ik maak dat mee met financiele zaken maar ook echtscheidings- en arbeidscontract-zaken ( in de toeschouw-sfeer) : denk nooit dat zij jouw klus kunnen klaren, je moet in feite zelf je zaak "rond maken" , dus alle stukken vooraf in dossier afronden en beargumenteren, het enige dat je juridische vertegenwoordigers doen is het "vertalen" naar juridische terminologie en vormgeving.

Betekent in concreto ook : voorwaarden tov netwerk en adverteerder + aantonen wie waarop en wanneer recht heeft. Toevoegen van gespreksnotities, eigen aanmaningen (aangetekend) etc. Check ook of de tegenpartij qua rechtspersoon financieel zodanig capabel is , dat er tzt iets te halen valt. Vaak hebben deurwaarders ook een gratis intake van 30 minuten,heb je je dossier compleet kunnen zij in principe aangeven of er een zaak in zit, zij het dat zij dat vaak te positief inschatten, ze moeten immers ook leven. Denk dan aan een optie van "no cure no pay" ;D

Gezien de ervaringen van Vos Logistics denk ik dat het Bos' noodfonds niet openstaat voor deze zaak, tenzij je politiek aktief bent. Misschien noodlanding in een goeie borrel, Baccardi of zo. 8)
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#15
Natuurlijk hangt iets van meer zaken af. Weet dat je zelf met een dossier moet komen aanzetten en zoveel mogelijk ´bewijs´ moet hebben. Wat ik met de opmerking vooral probeerde aan te geven dat er in de incassobranche veel kwaliteitsverschil is. In deze tijden van problemen moet je er bovenop zitten.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#16
@jorg: was ook niet bedoeld als "aanval", ik heb in mijn voorgeschiedenis een periode "praktisch recht" en uit hoofde daarvan moet je mijn item zien.
Mbt affiliatemarketing werk ik pas korter dan 2 jaar met netwerken, daarvoor alleen met Google, en tot dusver heb ik geen problemen meegemaakt en me dus ook niet echt druk gemaakt over de rechtsverhoudingen. Zeker bij buitenlandse sites en buitenlandse partners realiseer ik me dat rechten betrekkelijk zijn, en accepteer dat op voorhand. Denk dat het daarom goed is om bij elk binnenlands netwerk in kaart te brengen met wie je een rechtsverhouding hebt.
Je "mag" je immers aanmelden bij een netwerk en bij acceptatie over en weer gebruik maken van hun pakketje adverteerders. Dan wil het nog niet automatisch zo zijn, dat je een kans makende vordering op de adverteerder hebt omdat het netwerk dat in zijn/haar voorwaarden heeft staan. Het netwerk kan immers onrechtmatige bepalingen in die voorwaarden hebben staan.
Wil je dus met een verzoekschriftprocedure kans van slagen hebben, moet dat eerst al duidelijk zijn en zeker voorafgegaan van eigen aanmaningsakties.
Het gaat om het fundament van wat je zelf als vordering ziet. 8)
 
5

5KG

Guest
#18
ouwesmurf zei:
alleen met Google
Moet je eens een zakelijk geschik (financieel) hebben moet Google...
De tijd en geld dat daar in gaat zitten dat is he-le-maal te idioot voor worden.
Ook al staan er zaken zwart op wit, 'do no evil' is dan totaal niet meer van toepassing..

Maar ook in dit geval, een IJ doet geen ene moer.

Een dagvaarding alleen is rond de 80 euro, even ex andere kosten, dan nog is dat goedkoper en sneller dan het eerst via een incasso te laten lopen, ongeacht welke dit is.
Ze stellen niets voor en rekenen hun kosten aan de ene of de andere.

Zou mij niets verbazen dat EEN netwerk een incasso start, daarna de deurwaarder en andere kosten op zn dak krijgt als het niet helemaal te verhalen is (en geloof me, er zijn altijd wel 'kosten'), dat deze in mindering worden gehouden van / op het nog uit te keren bedrag aan de affiliate.

Maar ik moet zeggen dat ik hier geen ervaring mee heb.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#19
Anne op kruistocht, dat heb je met die Maltezer ridders ;D
buitenlandse partners realiseer ik me dat rechten betrekkelijk zijn
Daar valt ook broeder G. onder ; kan me toch al niet senang voelen bij hun instelling dat er eerst een rekening geïnkasseerd wordt middels automatische inkasso en zodra die geboekt is, een faktuur ter beschikking wordt gesteld. Is een beetje paard achter de wagen spannen, maar zoals aangegeven : niet mee te praten, je "mag" meedoen en ik geef toe dat van de aanvankelijke hartelijke samenwerking het bijvoeglijk naamwoord verloren is gegaan.

Qua inkasso-buro's zijn er ook wel goede te vinden, al dan niet gelieerd aan deurwaarders- cq. advokaten-kantoren, maar het kernpunt is juist dat voordat je uberhaupt met die gasten in zee gaat, je je eigen dossier naar waarde moet schatten.
Heel vaak ontvangen ze niet veel meer dan een faktuur met de mededeling "er wordt niet betaald", dan gaan ze niet eerst onderzoeken maar starten een briefaktie. Wordt daarop niet gereageerd, is het katintbakkie ; wordt er wel gereageerd, wordt er in principe wel onderzocht, zo niet gaan ze bij een procedure "nat".
Daarom stel ik ook dat je vordering zodanig hard moet zijn, dat je die met voorafgaande gefundeerde aanmaningen hebt kunnen inleiden.

Ook niet voor niets kijken "bedrijfs-doktoren" terecht ook naar de evt. wanbetaling, want daar kan simpel miscommunicatie aan ten grondslag liggen en wellicht kunnen die klanten behouden blijven, sterker : extra gemotiveerde klanten worden.

Anders gezegd, kun je een rechtsgang voorkomen met een onderlinge deal, altijd uitproberen. En ook dan al moet het fundament onder je eis hard zijn, niet zoals de Amsterdamse Zuidlijn. 8)