Structureer je campagnes en advertentiegroepen goed.
Door goed je zoekwoorden op te delen en logisch te groeperen in advertentiegroepen, kan je voor deze zoekwoorden een specifieke advertentie maken. Je bouwt quality score op per keyword, dus dat moet niet de reden zijn om alles in 1 groep te knikkeren (al wordt de campagne quality score/account quality score wel meegenomen).
Ik zou ook niet direct opdelen in "specifieke zoektermen" en "algemene zoektermen".
Ik zou eerder opdelen op product of merk of thema.
Voorbeeld:
Niet doen:
adgroup 1 de algemene zoekwoorden:
audi
volkswagen
mercedes
adgroup 2 de specifieke zoekwoorden:
audi A3 cabrio
audi GT 06
[Volkswagen MC23]
"Mercedes 123132"
Maar eerder de volgende 3 adgroups:
adgroup 1 (naam: audi)
audi
audi A3 cabrio
audi GT 06
adgroup 2 (naam: volkswagen)
volkswagen
[Volkswagen MC23]
adgroup 2 (naam: mercedes)
mercedes
"Mercedes 123132"
Als je adgroups heel erg groot worden, moet je nagaan of die adgroup niet eigenlijk op te delen is in 2 adgroups,
bijvoorbeeld:
audi cabrio
audio met dak