tarieven

hanseman

Nieuw lid
28 okt 2007
40
0
0
#1
Beste,

Via een van mijn concepten ben ik bezig leads te genereren voor 4 partijen. 1) een kabelaar, 2) een telco 3) een uitvaartverzekering en 4) een energieboer.

De leads zijn verrijkt met een telefoonnummer en opt-in. De partijen mogen deze leads dus bellen, omdat er aangegeven is dat er interesse is en gebruikers hebben akkoord gegeven om telefonisch benaderd te worden.

Ik moet binnenkort, na de huidige testperiode, onderhandelen over de prijs van deze leads. Hebben jullie enig idee wat een lead zou moeten kunnen opleveren??

Hanseman.
 
23 feb 2009
9
0
0
#2
Probeer te achterhalen hoeveel een nieuwe klant waard is voor de bedrijven waarmee je werkt en hoeveel % v/d leads ze gemiddeld kunnen converteren.

bv telco verdient gemiddeld 200 euro aan een nieuwe klant en ze converteren 10% van de leads dan is de telco breakeven aan 20 euro per lead. Dit zou dus de bovengrens zijn van wat je kan vragen

Tijdens contractonderhandelingen zou ik ook aanraden om de klant zelf eerst een prijs te laten noemen. Is deze veel hoger dan wat je in gedachte had dan zoveel te beter. Is deze veel lager dan kan je zelf je prijs noemen.
(Ik moest onlangs een prijs noemen voor een consulting opdracht. Ik zei 60 euro per uur en ik kreeg meteen zonder aarzelen "Ok goed, begin er maar aan". Ik had dus veel meer kunnen vragen ...)
 

Langace

Nieuw lid
4 dec 2005
1.453
0
0
www.zinngeld.nl
#3
Ligt maar helemaal hoe je het genereerd en wat de kwaliteit is.
Alles tussen 2 en 20 euro is mogelijk voor een lead.

Als ZIJ de leads willen laat je hun met een prijs komen en anders breng je ze naar een andere aanbieder
 
R

RemcoE

Guest
#4
Het hangt ook sterk af van wat de adverteerder nog moet doen om de lead te converteren. Hoe warmer jij ze maakt, hoe hoger de leadsprijs.

Voorbeeld voor Energie,

Bent u potentieel geinteresseerd in een lager tarief voor uw energie?

OF

Bent u geinteresseerd in de diensten van X en kunnen wij u hierover telefonisch informeren?

Bij onderstaande vraagstelling zal uiteraard de lead meer waard zijn, dan bij de eerste.

Manier van werving en kwaliteit van de lead is dus het aller belangrijkst bij de prijsstelling