TD - userinterface een ramp?

Sylvia

Nieuw lid
27 jun 2009
8
0
0
#1
Al vaker zat ik mij te ergeren aan de user-interface van tradedoubler...
Ligt het aan mij, of is de user-interface van Tradedoubler een nachtmerrie?

Ik wilde een simpel overzicht van de sales van de afgelopen maand, met de datum en de naam van de adverteerder erbij.
Ik heb mezelf door elkele "rapport-schermen" geklikt - veelal heb ik opgegeven op het moment dat ik een tal aan onduidelijk genaamde checkboxes in beeld kreeg.

Goed dacht ik, klik ik op de link naar het "Publisher Help Centre" op de home page. Leuk, behalve dat ik een Session timeout krijg. Goed, de Help Centre link in het menu werkt wel, maar dan moet ik helaas zien dat een aantal van de antwoorden op sommige vragen gewoon leeg zijn? Laat dan de vragen gewoon weg.

Goed, zo kan ik nog wel een 10-tal puntjes opnoemen wat ik onduidelijk / onlogisch vind, maar ik vroeg me vooral af, of er nog meer mensen zijn die de interface onhandig vinden.
Ik ben ook aangemeld bij TradeTracker en vind die een stuk fijner werken...
 

jason

Nieuw lid
25 jun 2009
1
0
0
#2
Als beginner is TD voor mij zeker even wennen in vergelijking met de andere aanbieders.
Ben blij dat ik niet de enige ben die dezelfde mening deelt,
had zelfs een probleem met het niet kunnen vinden van een bepaad product.
Met behulp van de zoekfunctie kreeg ik geen hits, terwijl ik zeker wist dat het bestond.
Mijn dank nog aan remkes hier op het forum voor zijn hulp. ;D
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#3
Tja, het eeuwige dilemma is natuurlijk of je een userinterface foolproof moet maken of dat je ervaren gebruikers zoveel mogelijk features moet bieden. Beide gaat niet samen, tenzij je een onbeperkt budget hebt.

Ik vind TD overigens beter dan TT omdat wat ik nodig heb bij TT vaak net een klik te ver weg zit.
 

C.Hondt

Nieuw lid
11 dec 2008
185
0
0
#4
TD ben ik toch wel redelijk aan gewend geraakt. dat is feitelijk met alle programma's. overigens heb ik liever wel zoveel mogelijk opties omtrent rapportages en klik- plus saleinformatie. dan maar een keer meer klikken. als je weinig opties hebt al netwerk heb je dus een voordeel PJ ? :) dan kan je beter je pc weggooien..hoef je helemaal niet meer te klikken ;)
 

Sylvia

Nieuw lid
27 jun 2009
8
0
0
#5
ik heb inmiddels ook ergens de optie gevonden die ik voornamelijk zocht....maar het eraan gewend raken zal nog wel even duren.

Kan iemand mij trouwens vertellen of er een optie is om een mail te krijgen bij sales? Ik heb die optie nog niet kunnen vinden....
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
C.Hondt zei:
TD ben ik toch wel redelijk aan gewend geraakt. dat is feitelijk met alle programma's.
Waar het om gaat is hoe makkelijk je ergens aan gewend raakt, oftewel hoe intuïtief het design is: hele volksstammen verdienen een dikbelegde boterham aan dit aspect van internetdesign, de usability.

overigens heb ik liever wel zoveel mogelijk opties omtrent rapportages en klik- plus saleinformatie. dan maar een keer meer klikken. als je weinig opties hebt al netwerk heb je dus een voordeel PJ ? :) dan kan je beter je pc weggooien..hoef je helemaal niet meer te klikken ;)
Hij is leuk. Maar hopelijk snap je dat het een nogal kostbaar proces is om een gecompliceerde site zo in te richten dat de meeste bezoekers met zo weinig mogelijk kliks kunnen vinden wat ze zoeken, want per klik verlies je een bepaald percentage. Weet je dit te combineren met een goede toegankelijkheid van de meer gecompliceerde opties en de uitzonderingsgevallen (die je evt. als bezoekersvoorkeur meer naar voren kunt halen) dan ben je als webbouwer spekkoper.

Ik vermoed dat de netwerken in NL net een slag te klein zijn om de investeringen op te brengen die dit vergt. Ik zie iets te vaak dat de sites zijn ingericht volgens de logica van de techneuten of de salesmensen, terwijl er overduidelijk geen usabilityspecialist aan te pas is gekomen.
 
9 jun 2008
118
0
0
#7
ik vind tradedoubler ook niet bepaald gebruiksvriendelijk, evenals zanox overigens. Tradetracker loopt qua gebruiksvriendelijkheid van het systeem ver voor op de andere netwerken. Als je dat systeem dan zou kunnen combineren met de goede service van m4n, zou je in mijn ogen het perfecte netwerk hebben :)

(al leer je na een aantal jaar wel waar je wat moet zoeken in het TD systeem)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
@PJ:
wil een affiliate enig rendement scoren op zijn / haar websites, moet de site funktioneel zijn, voor de klant aantrekkelijk, en gericht op commercieel scoren.
Wil een netwerk jegens adverteerder duidelijk kunnen/mogen maken hoe dat nu zou moeten, moet je eigen website daar ook aan voldoen anders heb je niets te melden, zijnde mede afhankelijk van het netwerk aan affiliates zal de netwerk eigenaar ook naar die "kritische" afnemers een voorbeeld moeten zijn.
Afgezien daarvan, maar je weet het ongetwijfeld, is wat TD betreft de Technische Dienst in Zweden, verdeeld over de nodige landen, zullen de kosten er wel uit zijn en is er alleen sprake van vertaal-betalingen.

Ben het wel eens met je opmerking over wie in feite de weblayout vaststelt : meestal de techneuten, en die zijn per definitie niet communicatief ingesteld, dit geldt voor vrijwel alle netwerk-websites - als ze al contact mogen hebben met affiliates - .
Moet toegeven ( nadat ik omtrent een euvel al tig maanden werd afgescheept als zou ik het allemaal verkeerd zien of begrijpen ) een dag of tien geleden kontakt te hebben gehad met een techneut van TD die wèl communicatief was, we werden het samen nog eens ook, nu weer sneu dat het probleem in Zweden moet worden opgelost. ;D

Blijft natuurlijk overeind staan, dat de website waar je het meest mee werkt, vanzelf een beetje "eigen" wordt. Betekent ook dat we zelf lering kunnen trekken uit dat verschijnsel, denk je eens in hoe een gemiddelde Nederlandse surfer moet "lijden"........

Kan iemand mij trouwens vertellen of er een optie is om een mail te krijgen bij sales? Ik heb die optie nog niet kunnen vinden....
@Sylvia:
Geen mail, er is een mogelijkheid om die gegevens met TD uit te wisselen middels een combinatie html met scripting, maar voorwaarde is dat dat verloopt via een beveiligde, dus https, verbinding. In mijn optiek een tikkie zwaar middel. De te verplaatsen gegevens zijn voor ongenode ogen zelden te begrijpen... keuze TD. Heb je een https verbinding, even connecten met je account-manager. 8)
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#9
ouwesmurf zei:
wil een affiliate enig rendement scoren op zijn / haar websites, moet de site funktioneel zijn, voor de klant aantrekkelijk, en gericht op commercieel scoren.
Als je "enig rendement" opvat als "serieus rendement" dan heb je gelijk. In de praktijk zie je natuurlijk veel affiliatesites die op geen enkele wijze functioneel zijn of aantrekkelijk voor klanten. Desalniettemin leveren ze "enig rendement"op (extra ijsje in het weekend) en aangezien de kosten van het bij elkaar op een pagina zetten van al die advertenties nihil zijn (zelfs de beperkte arbeidstijd die erin wordt gestoken is volgens de makers vaak gratis) zullen ze nog wel even blijven bestaan. En in de ogen van de maker "functioneren" ze ook nog: de bezoekers klikken op de advertenties (al is het maar omdat ze naast het gebruik van de back-button geen andere opties hebben).

Wil een netwerk jegens adverteerder duidelijk kunnen/mogen maken hoe dat nu zou moeten, moet je eigen website daar ook aan voldoen anders heb je niets te melden, zijnde mede afhankelijk van het netwerk aan affiliates zal de netwerk eigenaar ook naar die "kritische" afnemers een voorbeeld moeten zijn.
Ach, de grootste usability-failures zie je pas na aanmelding. Voor die tijd zie je vooral veel nietszeggende marketing-blabla met malle claims als het grootste marktaandeel en holle frasen als "jong en dynamisch".

Ben het wel eens met je opmerking over wie in feite de weblayout vaststelt : meestal de techneuten, en die zijn per definitie niet communicatief ingesteld, dit geldt voor vrijwel alle netwerk-websites - als ze al contact mogen hebben met affiliates - .
Maar dat zegt toch iets over de mate van professionaliteit van die sites: in eigen huis wat techneuten aan het codekloppen zetten is toch echt iets anders dan een ontwerpproces waaraan interactie-specialisten en usability-testers vanaf de eerste fase deelnemen.

En dat zal beslist iets met het beschikbare budget voor de eigen site te maken heeft. Het is veel voordeliger om werknemers wat stukjes te laten schrijven over waar een site in marketingtermen aan moet voldoen en de affiliates te bedelven onder de marketingmailtjes dan van de site een showcase in de ware zin van het woord te maken.

Raar is dat zeker (als nou ergens winst uit te halen valt is het wel de usability van een site) maar ook wel begrijpelijk, als je weet wat voor budgetten AH, de NS en de banken beschikbaar hebben voor hun site.
 

skype

Nieuw lid
29 jun 2009
2
0
0
www.skypebuzz.nl
#10
De TradeDoubler site is inderdaad ontzettend onoverzichtelijk. Ik gebruik TD al een hele tijd, maar ik heb het gevoel dat ik niet de helft van de beschikbare functionaliteit gebruik omdat het allemaal zo lastig te vinden is.

Overigens vind ik het systeem van DaisyCon ook niet echt geweldig. Het TradeTracker systeem vind ik daarentegen ontzettend prettig in het gebruik, heel overzichtelijk en met goede grafieken zodat je in een oogopslag trends kunt ontdekken.
 
J

Joya

Guest
#11
Zo zie je maar dat het een mening is want het systeem van Daisycon werkt hier namelijk heel erg prettig, daarna komt TradeTracker (kan wat langzaam inladen op zn tijd). Daarna onderaan bungelen TD en Zanox eens een keer want daar moet je echt teveel handelingen doen om iets voor elkaar te krijgen. En dan moet je bij Zanox ook nog eens zelf.... je eigen facturen aanmaken..

Maar goed, ieder zijn mening.
 
8 apr 2009
37
0
0
www.historiek.net
#12
Interface van TradeDoubler is wat mij betreft prima. Veel mogelijkheden, meer voor mij nuttige dan bij Daisycon. Groot voordeel van Daisycon vind ik dat ze daar de clicks-leads-sales vrijwel realtime updaten. Bij Tradedoubler kan dat soms wel een paar irritante uren duren.
 

mvdlee

Nieuw lid
23 apr 2009
11
0
0
www.familiefun.nl
#14
het was in het begin even wennen en zoeken waar alles zit en hoe je er komt maar kan er nu goed mee werken.

Ik vind m4n een slechte interface hebben daar kan ik echt niet mee overweg..

maar jah wat de 1 niet kan de ander weer wel..