Tijdstip nieuwsbrief reizen

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#1
Wanneer zenden jullie een nieuwsbrief rond reizen uit?
Als ik hem overdag mail heb ik het gevoel dat velen 's avonds boeken thuis.
Mail ik hem 's avonds dan heb ik het gevoel dat velen boeken op het werk :-\

Wat is jullie ervaringen met het "ideale" tijdstip.
Groeten Bart
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#3
Net na etenstijd? Klinkt logisch, want ik doe mijn snailmail altijd halverwege de ochtend op de bus omdat men dan post verwacht... Nou ja, behalve dan als men aan het werk is. Dan ziet men post op het huisadres pas 's avonds.

Met nieuwsbrieven is het hetzelfde: tijdstip van verzending is niet het tijdstip waarop het wordt aangetroffen. De een krijgt de nieuwsbrief thuis, de ander op het werk. En maar weinigen checken op het werk hun privé-mail op het thuisadres of bij gmail.

Maakt dus allemaal niet zoveel uit. Daarom kies ik altijd het moment dat de server de meeste restcapaciteit heeft om de nieuwsbrief overal af te leveren: midden in de nacht.

En zondag of maandag een nieuwsbrief versturen gebeurt om dezelfde reden nooit: dan snorren de servers al volop. Dan wil je die nieuwsbrieflezers er niet ook nog eens allemaal bij hebben. Zeker niet als er ook nog eens images in de nieuwsbrief zitten die van dezelfde server worden gehaald.

Ik gebruik de nieuwsbrief dus eerder als load balancing: extra bezoekers buiten de spits.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#5
PJ zei:
Net na etenstijd? Klinkt logisch, want ik doe mijn snailmail altijd halverwege de ochtend op de bus omdat men dan post verwacht... Nou ja, behalve dan als men aan het werk is. Dan ziet men post op het huisadres pas 's avonds.

Met nieuwsbrieven is het hetzelfde: tijdstip van verzending is niet het tijdstip waarop het wordt aangetroffen. De een krijgt de nieuwsbrief thuis, de ander op het werk. En maar weinigen checken op het werk hun privé-mail op het thuisadres of bij gmail.

Maakt dus allemaal niet zoveel uit. Daarom kies ik altijd het moment dat de server de meeste restcapaciteit heeft om de nieuwsbrief overal af te leveren: midden in de nacht.

En zondag of maandag een nieuwsbrief versturen gebeurt om dezelfde reden nooit: dan snorren de servers al volop. Dan wil je die nieuwsbrieflezers er niet ook nog eens allemaal bij hebben. Zeker niet als er ook nog eens images in de nieuwsbrief zitten die van dezelfde server worden gehaald.

Ik gebruik de nieuwsbrief dus eerder als load balancing: extra bezoekers buiten de spits.
Mijn nieuwsbrief heeft wel degelijk nut en zorgt voor heel wat cookiedropping. Na het versturen binnen het uur a xxx kliks. Het zou dus goed zijn voor mij te weten waar die juist gevallen zijn gemiddeld. Daar waar ze alles boeken of daar waar ze alles bekijken.
 

fgielen

Nieuw lid
19 aug 2007
507
0
0
#7
Ben het met Anne eens.

Naar mijn mening zijn de avonduren (18.00 - 20.00) het beste voor een mailing: ze worden goed gelezen na het eten, servers zijn minder "druk" en de mensen kunnen in hun vrije tijd rustig je voorstellen bekijken.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#8
Ok bedankt,
Even testen of ze in belgie na het eten ook lustig surfen en boeken.

Eventueel nog een specifieke dag? Maandag, disndag, woensdag, ...?

Groeten Bart
 
19 feb 2009
58
0
0
#9
Zaterdag, dinsdag, woensdag, donderdag.

Vrijdag is toch al een vreemde dag voor het weekend maandag schijnt de baaldag te zijn en zondag is het meeste volk weg (naar opa/oma/dierentuin/meubelzaak).

Maar elke dag bv 100 man testen een week lang, kijken wat je response is.
En dat een maand of wat herhalen, dan zie je aardig wie en wanneer zal reageren.
 
27 apr 2008
107
0
0
#12
Je moet ze e-mailen net als ze de mailbox hebben geleegd. Maar toch nog op het internet zitten.
Beetje lastig plannen maar goed. :D

Stel:
Als je om 18.00 uur de mailing verzend en iedereen checkt de mail om 20.00 uur dan heb je grote kans dat je aangevinkt wordt om gelijk met 20 andere de prullenbak in te vliegen. Als je net wat later stuurt dan kom je in een mooie schone mailbox terecht.


ik stuur mijn nieuwsbrieven altijd tussen een uurtje of 10 - 11. Echter zijn dit voornamelijk leads. Met vakanties heb ik geen ervaring.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#13
Kees van Dijk zei:
Je moet ze e-mailen net als ze de mailbox hebben geleegd. Maar toch nog op het internet zitten.
Beetje lastig plannen maar goed. :D

Stel:
Als je om 18.00 uur de mailing verzend en iedereen checkt de mail om 20.00 uur dan heb je grote kans dat je aangevinkt wordt om gelijk met 20 andere de prullenbak in te vliegen. Als je net wat later stuurt dan kom je in een mooie schone mailbox terecht.


ik stuur mijn nieuwsbrieven altijd tussen een uurtje of 10 - 11. Echter zijn dit voornamelijk leads. Met vakanties heb ik geen ervaring.
Ik kan mis zijn maar ik denk dat veel mensen beperkt mails krijgen. Wij als affiliates schrijven ons op tientallen breieven en vanalles en nog wat in om informatie te vergaren maar veel mensne informeren zich juist in een bepaald interessegebied. Mijn moeder heeft misschien dagelijks 3 mails, ik heb er 150 per dag. Ik wis vlug, mijn moeder is blij dat ze mail heeft :)
Is maar wie en wat je doelgroep is.
 

mozilla

Nieuw lid
23 jan 2008
1.235
0
0
#14
nou ik denk dat mails steeds slechter gelezen word...
ik heb mij wel eens aangemeld voor bepaalde dingen om op de hoogte te blijven maar merkte dat mijn interesse langzaam maar zeker minder werd omdat mijn nieuwsgierigheid niet echt meer geprikkeld werd.