*UPDATE* Uitbetaling Bellerock Entertainment / Jackpot Casino

9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#1
Beste affiliates,

in oktober 2009 ging bij Tradetracker de Bellerock entertainment campagne van start.
Ik heb hier 3 sales gegenereerd met een vergoeding van ?150,- per stuk.

Helaas tot op heden nog geen uitbetaling ontvangen. De campagne is on hold gezet.

Ik heb in 5 maanden tijd diverse pogingen ondernomen contact op te nemen met zowel Bellerock entertainment als Tradetracker, met wisselende resultaten.

Tradetracker meldde mij woensdag, dat de facturen donderdag herzien zouden worden en dat zodra hier meer bekend over was dat er contact opgenomen zou worden.

Inmiddels is het vrijdagmiddag kwart over vier en ben ik persoonlijk gebeld door Tradetracker en is dit probleem volledig opgelost.

Tradetracker heeft zich voor haar affiliates ingespannen en deelt mede dat de gegenereerde sales nogmaals gecontroleerd en bevestigd zijn.

De sales zullen in de betaling van de eenentwintigste maart meegenomen worden.

Kijk, dat vind ik nou eens een toonbeeld van betrokkenheid en belangenbehartiging.

Ik dank Tradetracker bij deze vriendelijk voor haar inzet!
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#2
Te vroeg gejuicht.

Vandaag zal er meer bekend worden.

Het bericht dat hierboven staat was aanvankelijk anders van inhoud, de titel benoemde de problemen omtrent de uitbetaling aan mij van de sales die ik gegenereerd heb voor Bellerock Entertainment via Tradetracker. Binnen tien minuten na het plaatsen werd ik gebeld door tradetracker en werd mij medegedeeld dat de bedragen overgemaakt waren, het geld was er en de betaling zou de 21e van deze maand een feit zijn.

Vandaar dat ik de tekst linea recta had aangepast, ik was namelijk aangenaam verheugd en vond het echt een getuigen van een stukje service en belangenbehartiging.

Aangezien mijn geduld en mijn financiële reserves op dit moment ongeveer op het zelfde peil zitten, vanwege het opstarten van een eigen bedrijf en dus geen uitkering of betaalde full time baan heb, baal ik hier stevig van. De eerdere communicatie daargelaten.

Tradetracker heeft mij in 2 jaar tijd nog niet eerder teleurgesteld en ik zou graag zien dat zij alsnog vandaag tot betaling overgaan. Een toezegging is toch een toezegging? Een deal een deal?

Zijn er nog meer affiliates die gelijksoortige ervaringen hebben en zoja wat was jullie actie daar dan op ?
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#4
Hoi veilingmeester,

nou gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen he, alleen jammer dat je daar niets voor koopt ;)

Ik had jouw probleem met hypobelg al eens gelezen, maar las zojuist in je laatste reactie toch een aantal overeenkomsten.

Het lijkt me duidelijk dat er voor beide partijen een belang is, hier is affiliate markteting immers op gebaseerd en wanneer er hier verandering in zou komen, dan is de noodzaak van het aansluiten bij een netwerk weg. Dan kun je beter zelf de boer op gaan, gouden gids pakken en zelf bedrijven benaderen om 'tussenpersoon' te worden.

Ik heb zojuist contact gehad met Tradetracker, en op zich geen goed nieuws ontvangen.

Ik had verwacht dat er vandaag wel iemand op een knopje zou drukken en dat er middels een spoedbetaling alsnog het bedrag min of meer uit coulance overgemaakt zou worden.

Dit kan niet, omdat het bedrag dat Bellerock Entertainment aan Tradetracker betaald zou hebben nog niet is ontvangen.

De accountmanager gaat er kort op zitten en mij een wederom update geven.

Het is wel zo dat ik me nu op meer netwerken ga richten, naast tradetracker, zanox en tradedoubler heb ik me nu aangemeld bij m4n en daisycon. In de loop van de komende dagen zal ik me ook bij de andere netwerken aanmelden.

Het blijft natuurlijk voor affiliates altijd een grijs gebied, die betalingen en aanverwante zaken. Volgens mij is het enige dat je kunt doen, alles bijhouden in een excel bestand en na een periode van bijv. een jaar te analyseren en te evalueren.

Uiteindelijk kies je natuurlijk voor wat voor jou het meest rendabel blijkt te zijn.
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#6
Accountmanager had vandaag een 'update' toegezegd... heb nog gebeld, maar geen nieuws mogen ontvangen.
Wij zeggen altijd: Geen nieuws is goed nieuws... Ben benieuwd

edit: Zojuist een email ontvangen van de accountmanager, TT heeft nog geen bericht gehad van Bellerock Entertainment en heeft ook haar excuus aangeboden voor het late bericht.
 
15 jun 2009
12
0
0
#7
Ik vraag me af wat er bij Tradetracker aan de hand is?
In mijn geval (Hypobelg - goedkeuringspercentage) begint het vreemde vormen aan te nemen en met Bellerock Entertainment is de zwijgzaamheid toch ook niet echt dat.
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#8
Ik denk niet dat er iets aan de hand is met TradeTracker, zij hebben natuurlijk met heel veel verschillende partijen te maken. Waar gewerkt wordt vallen spaanders...

Ik ben er ook van overtuigt dat het goedkomt, maar de vraag is alleen, wanneer ?
 

patje72

Nieuw lid
30 jul 2008
180
0
0
dating.lerenleven.com
#9
Tja, ik kan ook niets verkeerds zeggen over TT. Ik moet zeggen dat het qua software an tracking het de partij is waar ik het liefst mee werk.

Maar het wordt tijd dat er echt iets gebeurd met onze rechten. Er is natuurlijk al een ander topic over een vakbond enzo (waar ik me nog even niet laat horen). Maar volgens mij is het puur juridisch gezien zo dat wij niet met een merchant te maken hebben, maar met het netwerk. Daar maken wij de afspraken immers mee. En niet met de merchant. Dus het netwerk moet de afspraken nakomen.

Ik zie op het forum natuurlijk heel veel issues voorbij komen, maar ik heb daar zelf (nog) niet mee te maken. Maar dat komt omdat ik de veilige weg kies (waardoor ik waarschijnlijk ook nooit millionair zal worden) en merchants promoot die altijd betalen en binnen 2-3 dagen keuren. En dan eigenlijk 99.99% ook goedkeuren.
Behalve dan de NTI en NHA die erg veel last hebben van 'ongeldige transactie' 's
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#10
@Patje72

hoe het juridisch zit weet ik ook (nog) niet exact. Hier wordt wel naar gekeken door een goede bekende van mij. Het is in ieder geval behoorlijk complexe materie. Affiliate Marketing is nog vrij nieuw en bij wie moet je wezen, de merchant of het netwerk? Het netwerk beroept zich op het feit dat de betaling door de merchant nog niet geschiedt is en de merchant verwijst je door naar het netwerk, want deze heeft geen overeenkomst met de affiliate. Een slang die zichzelf in de kont bijt dus. :-\

Geen miljonair worden? Dus weinig risico nemen bedoel je, dat snap ik wel, en natuurlijk zou iedereen kiezen voor merchants die binnen 2 a 3 dagen keuren en altijd uitbetalen, maar goed, Bellerock Entertainment was een nieuwe merchant dus jurisprudentie was in deze niet beschikbaar.

Tradetracker houdt mij wel op de hoogte, meer kunnen ze op dit moment niet doen, maar het zou mooi zijn als dit soort zaken tijdens de aanstaande affiliate dag ook ter sprake zouden kunnen komen. Per slot van rekening zal ik toch niet de enige zijn die dit overkomt en voorkomen is toch altijd nog beter dan genezen???

Ik stel voor dat als merchants een hoge salesvergoeding bieden dat zij dit via een prepayment moeten doen. Desnoods geef je een rente van 1 tot 1,5% over het vooruitbetaalde bedrag om een merchant de hand toe te reiken.

Ik verwacht overigens wel dat het vóór de 7e rond is en dat ik volgende week het openstaande bedrag op mijn rekening heb staan.
 

harrie

Nieuw lid
6 okt 2005
404
0
16
#11
patje72 zei:
Maar het wordt tijd dat er echt iets gebeurd met onze rechten. Er is natuurlijk al een ander topic over een vakbond enzo (waar ik me nog even niet laat horen). Maar volgens mij is het puur juridisch gezien zo dat wij niet met een merchant te maken hebben, maar met het netwerk. Daar maken wij de afspraken immers mee. En niet met de merchant. Dus het netwerk moet de afspraken nakomen.
Helemaal mee eens. Ik heb in principe niets met die adverteerder afgesproken of overeengekomen. Ik kan ook geen inschatting maken van de betrouwbaarheid en het kredietwaardigheid van de adverteerder. Daar is immers het netwerk voor.

Het is eigenlijk absurd dat wij niet betaald zouden krijgen als een klant van een netwerk niet betaald. Dat is hetzelfde als wanneer ik mijn leveranciers of hypotheek niet betaal omdat TradeTracker mij niet betaald heeft :eek:. Ik denk niet dat ze daar begrip voor kunnen opbrengen [en terecht].

Dit geldt overigens niet specifiek voor TT, maar voor alle netwerken behalve M4N. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter je ongelijk zal geven als je er werk van maakt. Ongeacht de algemene voorwaarden van het netwerk. Wat dat betreft zou het goed voor de markt zijn als iemand een [proef]proces hierover zou beginnen. Dan is het denk ik snel afgelopen met die onzin.
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#13
Gisteren contact gehad en een toezegging aangaande duideijkheid betaling door Bellerock ontvangen. Vandaag contact gezocht maar niet gevonden. Ook geen mail ontvangen. Ook in het systeem is nog niets veranderd.
 
9 feb 2010
66
0
0
nujij.org
#14
Beste mede-affiliates,

het doet mij deugd jullie mede te kunnen delen dat er aan deze episode een einde is gekomen. Na een periode van wachten, frustratie en geduld is het 'probleem' nu opgelost.

Wat was het probleem? Voor degene die niet de moeite genomen hebben de eerdere berichten te lezen zal ik het kort samenvatten.

Ik had een aantal sales gerealiseerd met een hoge vergoeding, deze hadden naar mijn overtuiging reeds een tijd terug uitgekeerd moeten zijn. Dit gebeurde niet en toen werd ik nieuwsgierig naar de oorzaak van de vertraging. Ik had eerder al via het TradeTracker ticketsysteem contact gehad met de merchant en zelfs nog wat tekstadvertenties voor hen vertaald. Van de contactpersoon van de merchant had ik begrepen dat alle sales goedgekeurd waren en daar vanuitgaande dacht ik binnen de 100 dagen termijn betaald te worden. Dit was tot op heden niet gebeurd.

Tot zover het probleem, zoals gezegd is het probleem opgelost.

Hoe is het probleem opgelost?

Het probleem is opgelost doordat TradeTracker en meer in het bijzonder de heer N. Kets (account manager) mijn vraag cq. klacht serieus genomen heeft en er ook daadwerkelijk actie op heeft ondernomen. Wegens mijn financiële situatie op dit moment kon ik het mij niet permitteren om maar af te wachten. Ik heb van TradeTracker vrijwel elke dag een update gehad inzake Bellerock entertainment. Nu wil ik niet zeggen dat dit gebruikelijk is, want dat weet ik niet, maar ik weet wel dat als je hulp nodig hebt je bij TradeTracker aan het goede adres bent. De accountmanager communiceert open en duidelijk, binnen de kaders van wat mogelijk is uiteraard.

Al met al heeft deze casus TradeTracker ook behoorlijk wat tijd en inspanning gekost en daar gaat bij deze dan ook mijn dank naar uit!

Het probleem is opgelost, maar wat was nu de oorzaak?

De oorzaak van het probleem was: Communicatie.

Communicatie in de zin van gegevensuitwisseling. Bellerock entertainment heeft de betalingen gedaan onder een andere naam en zonder vermelding van het factuurnummer en nota bene in een vreemde valuta. TradeTracker was derhalve niet op de hoogte van een betaling en ik kan niet anders dan zeggen dat in deze de fout bij Bellerock entertainment ligt. Als je internationaal zaken doet, dan zorg je dat je op elkaar afgestemd bent, anders werk je jezelf of buiten de markt, óf in de problemen. Het kan natuurlijk iedereen overkomen, je maakt een betaling en je vergeet het juiste factuurnummer te vermelden, of je vult de woonplaats van de begunstigde niet in (postbank) en dan kan er iets mis gaan in het betalingsverkeer. Houdt hier dus rekening mee en controleer bij een betaling altijd of je de juiste gegevens hebt ingevuld.

Van fouten moet je leren.

Van fouten moet je leren, dus wat heb ik hiervan geleerd? Ik heb hiervan geleerd dat hulp vragen helpt. Ik was behoorlijk teleurgesteld in de situatie. Mijn vrienden, familie en kennissen hielden mij voor een goedgelovige die er vanuit gaat dat hoge vergoedingen als affiliate reëel zijn. Met andere woorden, ze vonden dat ik me had laten oplichten. Ik heb doorgezet en vertrouwen gehouden in TradeTracker en in de affiliate branche in zijn geheel. Het heeft mij zelfs op een idee gebracht waarvan ik t.z.t op dit forum ook e.e.a. zal plaatsen.

Verder heb ik geleerd dat het geen zin heeft om je op te winden als affiliate. De verhoudingen zijn duidelijk, het netwerk is de service medewerker en zelf sta je aan de andere kant van de balie. Als je een probleem of klacht hebt, zie dit dan niet alleen als jouw probleem, maar ook als een probleem van het netwerk zelf. De affiliate marketing netwerken zijn dan wel degene van wie je uiteindelijk afhankelijk bent, maar toch is een netwerk ook afhankelijk van haar affiliates. Ik zie het als een lichaam; Het netwerk is het lichaam, maar de affiliates zijn het hart. Het hart zelf kan niets doen, behalve kloppen en het lichaam zorgt voor het hart, beiden kunnen niet zonder elkaar.


Nils.