Verkooptactieken die veel sales/leads maken.

8 jun 2012
2
0
0
#1
Post hier verkooptactieken die veel sales/leads maken.

Ik trap af:

- Producten altijd goedkoper laten lijken, dus als een product 49,95 kost gewoon banner maken van 59,95 VOOR 49,95
- OP = OP doet het ook altijd goed
- Meerdere deeplinks van verschillende webshops per product
- De goedkoopste producten uitzoeken werkt ook altijd goed bij de gemiddelde Nederlander :)

Post hier meer goede tips/truuks/technieken om zoveel mogelijk leads/sales binnen te harken.
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#2
Dutch warrior zei:
- Producten altijd goedkoper laten lijken, dus als een product 49,95 kost gewoon banner maken van 59,95 VOOR 49,95
Ik zou zeggen: maak een prijsvergelijker waardoor blijkt dat die van-prijs flauwekul is en een dom trucje van oplichters. Geef daarbij ook veel (o.a. user generated) informatie over de betrouwbaarheid van de diverse verkopers, product reviews enzovoorts. Het draait niet om het suggereren van een voordeeltje maar om het creëren van vertrouwen.
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#4
Ik ben zelf geen voorstander van onjuiste informatie verstrekken rondom commerciele deals. Zoals willie wortel ook al aangeeft is je geloofwaardigheid in het geding. Je gaat een klantrelatie aan op een bewuste misrepresentatie van de werkelijkheid. Je zou ook eens kunnen uitzoeken wat de Nederlandse Reclame Code daarvan zegt.

Als je wilt werken met de onbewuste beslismomenten van mensen zijn er wel een aantal mooie boeken op de markt die volstaan met methoden en tips. Bijvoorbeeld met het boek Brainfluence van Roger Dooley over Neuromarketing of het boek Influence van Robert Cialdini,etc.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Je kunt het ook dichtbij huis zoeken : zou je zelf in zo'n verkooptruc stappen ?
Lijkt een beetje op de door velen verafschuwde 'schoen tussen de deur en drempel techniek' en daar houden we niet van, zeggen we.

Doe een goeie verkoopcursus en er wordt je geleerd dat verkopen een kwestie is van dienstverlening, nooit van doordrukken.

En dus verkopen we heel aardige hoeveelheden artikelen met bestaande en niet bestaande kortingscodes.

Waarmee ik maar wil zeggen : hou de theorie hoogstaand vast, maar vraag mij niet waar de grenzen liggen. Er zijn massa's collegae die toevallig net een methode hebben ontwikkeld die onverwacht uitstekend werkt en die vraagt dan echt niet of het wel oirbaar is. ................................................... laat staan dat ie 't hier vermeld ;D
 

dykwia

Nieuw lid
7 jun 2011
143
0
0
#6
Tactieken waar ik zelf erg gefrustreerd/boos/aangebrand raak zijn ook de niet bestaande kortingscodes en zoals Groupon doet: Superdeluxe Prada tas van 100euro voor 19,95.
En dan ergens in de kleine letters: dit is niet echt, maar een mogelijke toekomstige deal.

Zo lust ik er nog wel wat....
 

patje72

Nieuw lid
30 jul 2008
180
0
0
dating.lerenleven.com
#7
Het gaat inderdaad wel even iets verder hoor dan
op=op
alleen vandaag
enz enz

Offline werkt dat allemaal nog wel, maar online zeker niet.

Wat hierboven al genoemd wordt...

Influence van Caldini...het voorbeeld van de hardhorende verkoper...geniaal!

Er zijn heel veel voorbeelden van psychologische trucjes die wel werken.