@Roel123:
Bij mijn opmerking over GA staat "wereldwijd", was dus ook tegen de wereld gericht met name zeer veel SEO-profeten die het dringend aanraden.... maar je màg het jezelf aantrekken, want je controleert je gegevens met GA waar GA wel de trends ziet maar minder de exacte getallen.
@Roy:
Sorry hoor, maar dan ben ik het dus helemaal niet mee eens. Je mag ervan uitgaan dat als je een CPC deal met een netwerk maakt dat ze zoveel mogelijk ontdubbelen en je in zekere mate uniek verkeer leveren. Dit is in het belang van ons allemaal.
Dat zou wel moeten hoewel een zakelijke afspraak om details vraagt, maar wanneer ik in de statistieken van netwerken - die ze de affiliate bieden - kijk zie ik met regelmaat bij diè adverteerders die kliks vergoeden, enorme rijen staan met allemaal goedgekeurde kliks ...... van spiderbots. Bijvoorbeeld de bot van de oprichters van de nieuwe DMOZ. Heel niet kwaadaardig, in tegendeel. Ongeveer per week een nieuw ip nummer erbij.
En dan denk ik bij mezelf "stom van die adverteerder, zou beter moeten weten" en "dank u wel mevrouw, meneer", tenslotte ben ik netjes grootgebracht dus een bedankje is op z'n plaats. ;D
"Had dit dan eerder gemeld" ! Wel zeker, lees er ook dit forum maar op na, ik heb het meermalen gemeld.
Lees er anders Google op na, ik ben niet de eerste en niet de enigste.
Dus ook adverteerders kùnnen het weten. En vandaar dus de stelling : maak waterdichte afspraken over wat wel en wat niet betaald wordt, vooraf. ..
elders op dit forum is een discussie over een sale aan een zakenpartner die niet gelijkgesteld wordt aan een consument. Daar weet een adverteerder ook knap snel dat ie dat niet wil.
Er is inmiddels toch een IAB taskforce voor netwerken ? Gedragsregels van netwerken hierin vastleggen is dan een heel aardige.
Volgende stap de gedragsregels voor adverteerders.
Jongens , jongens, we gaan het nog makkelijk krijgen ;D